Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Ska gå 5,5km med lillgrappen på ryggen nu sen blir 400m bröstsim i sjön.

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

7,5 km asfalt/elljusspår i 5:20 tempo.
Kvavt och åska i luften.

Testade att köra Fivefingers för första gången på ett tag, ska bli intressant att se vad kroppen säger om det i morgon.

Får lite ont under fötterna efter ungefär 4-5 km, men det är väl härdning som behövs där.

Förra perioden jag använde dem fick jag problem med fotleden, på asfalt längre sträckor kommer de inte att användas, kände av foten direkt det blev asfalt.

I spåret gick det dock bra!

Publicerat

4x800m terränglöpning,2:51 - 2:47 - 2:50 och slutligen 2:57....trött, tröttare, tröttast , Fredde :thumbsup:

Publicerat

1:20m vila mellan.

Publicerat

Vilo dag,plask o lek Vid Stens huvud, sanslöst klart vatten, blev visst 400 bröstsim iom uttråkad o de andra inte ville dutta med bollen mer. Christian

Publicerat

09.00 är det dax då öser stavgångsgruppen 5an :)

Mvh.

Publicerat

Snart är det dax för lite rullskidor :)

Mvh. 

Publicerat

Sitter här med träningsvärk och försöker planera in nästa omgång i gymmet. Med för lite tid till övers så är det svårt att prioritera sig själv... tänkte att vi kanske kan peppa varandra (lr iaf skriva om träning och själva intala oss att vi ÄR sportande människor :happy: ). All sport som inte går ut på att träna hunden, utan dig själv, räknas i den här tråden!

Jag styrketränar en gång per vecka och går cirkelträning en gång per vercka (med delade kondition/styrka-pass). Har ett underbart arbete/arbetsgivare och får träna 2 timmar/vecka på arbetstid - så jag har verkligen ingenting att skylla på!

Löptränar under vår/sommar/höst. Har så dålig erfarenhet av att springa på is/snö så lusten helt försvinner när det blir vinter... men under säsong så springer jag 2-3 gånger per vecka, allt från 3 till 10km per tur.

Vad tränar ni? Hur ofta? Träna hemma? Planera in egentid? Mest kondition eller mer styrka?

Kroppsvikt träning för mig! 3 gånger per vecka om det är möjligt, hemma eller på gymmet. Hatar att springa långt, men interval träning är okej....

Publicerat

Intervall 5x1 km 3:58, 3:58, 3:59, 3:57 och tyvärr 4:12 sista.

Publicerat

Wow bra fart, själv gjorde jag 2x300 meter i öppet vatten samt ett yogapass i morse, lagomt. Christian

Publicerat

Invigde mina nya handskar o det var ju bekvämare o köra med dom :)

post-906-0-84814500-1405881108_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Simmade 1000m idag, 2x500. Motströms ena hållet och medströms tillbaka... då var det mest bara att flyta med  :P

Publicerat

Har fått simmaröra, sjukt smärtsamt, som att ha en golfboll som trycker i örat, trodde att det var öroninflammation, var öronbarn som liten men inte då, oaktat det så körde vi intervallet igår, 4:or, det var rätt varmt även när kl var efter halv sju och som alltid i Malmö så avslutas en bra löprunda med ett dopp, denna gång utan simning eller att doppa skallen.

Så härligt att få träna så här års. /Christian

Publicerat

Har fått simmaröra, sjukt smärtsamt, som att ha en golfboll som trycker i örat, trodde att det var öroninflammation, var öronbarn som liten men inte då, oaktat det så körde vi intervallet igår, 4:or, det var rätt varmt även när kl var efter halv sju och som alltid i Malmö så avslutas en bra löprunda med ett dopp, denna gång utan simning eller att doppa skallen.

Så härligt att få träna så här års. /Christian

Trist. Simmaröra? Men du att du intagit vatten med örat? Jag hade vatten i örat två dygn senast.. sjukt irriterand. Håller vekligen med att simning utomhus denna tid är oslagbar träning. Jag njuter varje gång! är tyvärr tillbaka på jobbet så det blir mindre av den varan nu, ska ta mig några längder i helgen.

Publicerat

Drog en repa i går med rullisarna o det gick sjukt bra med tekniken gött :)

Mvh.

Publicerat

Stalkern- det har kommit in vatten innanför trumhinnan, genom någon gång man har, den där ventilen som skall hjälpa till vid tryckutjämning och det försvinner inte, trycket som byggs upp är rätt plågsamt och sömn blir en bristvara.

Flex- gött att läsa, rullisar är inget jag har provat på än och det verkar vara trevlig träning. /CHristian

Publicerat

Härligt flex! Har ännu inte flyttat trugor så har haft uppehåll på skidorna. Drog milen igår vid 1730 - fy satan så varmt det var. Sladdade in helt förstörd strax under 50 min. Ingen tid jag är nöjd med men värmen knäckte mig. Lite vila nu ett par dagar sen triathlon på lördag

Publicerat

Ett pass på gymmet, med lite benböjx2, vad-press, marklyft och annat smått och gott.. Känner mig rätt mör just nu..

Publicerat

Flex- gött att läsa, rullisar är inget jag har provat på än och det verkar vara trevlig träning. /CHristian

Tack Christian ja det är riktig bra träning kul o jobbig :)  fick börja på cykelbana tills man behärska teknikerna någorlunda har bara åkt landsväg tre gånger än men det blir mer :)

Mvh.

Publicerat

Härligt flex! Har ännu inte flyttat trugor så har haft uppehåll på skidorna. Drog milen igår vid 1730 - fy satan så varmt det var. Sladdade in helt förstörd strax under 50 min. Ingen tid jag är nöjd med men värmen knäckte mig. Lite vila nu ett par dagar sen triathlon på lördag

Tack pfrep he he förstår det är ju inte optimal värme o sporta i :) triathlon huu jobbigt :)

Mvh.

Publicerat

Stalkern- det har kommit in vatten innanför trumhinnan, genom någon gång man har, den där ventilen som skall hjälpa till vid tryckutjämning och det försvinner inte, trycket som byggs upp är rätt plågsamt och sömn blir en bristvara.

Fy satan det lät inte kul.  :sad: hoppas det blir bättre. 

Publicerat

Jag o stavgångs gruppen körde 5an i dag rätt varmt men det gick fort än då :)

Mvh.

Publicerat

I måndags var det en sväng till gymmet på em (fint med 3h fys på arbetstid per vecka) och körde mycket axlar/armar, idag var jag där igen men nu fick benen slita. 3x 3x15 ben böj med ökande belastning, lite vadpress mage och bänkpress halkade med i återhämtningen. Benen känns lite sega, frågan är vad man ska göra imorgon på sista timmen, skulle ju varit där igår men planeringen sket sig så löpbandet känns inte så lockande imorgon vilket egentligen var tanken..

Publicerat

Paddlat kanot i runt en mil och dragit och lyft den ca 500m. Helt slut i överkroppen.