Publicerat Augusti 6, 201411 yr Igårkväll blev det 1,4mil inlines till en slalombacke där det extrembranta liftspåret skulle bestigas, tungt som fan men det gick! Sen var det bara att åka hem. Jag och min träningskompis tillika granne Daniel beslutade oss även för att köra "Tough Viking" eller "Toughest" nästa sommar, vilket innebär att det framöver blir målmedveten och fokuserad -stenhård träning
Publicerat Augusti 6, 201411 yr Detta är en populär post. Härligt! Toughest är kul. Blir nog något av en turné för mig nästa år. Körde 18,5an förra fredagen och rundade av helgen med quadrathlon på söndagen. Var fortfarande seg sedan torsdagen så de 25 km rullskidor/30 km cykel/7,5 km löp och avslutningsvis 500m sjösimmet var riktigt tungt men sladdade in på en hedersam tredjeplats. I morgon blir det 18,5an igen
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Jag har lagt ner träningen två veckor nu o äter som faan har blivit för smal Mvh.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Jag har lagt ner träningen två veckor nu o äter som faan har blivit för smal Äter du för lite Flex?? Själv var det pass axlar/överkropp i måndags och igår var det raskpromenad Trossö-runt med en kollega, imorgon står ett ben pass på tapeten så förhoppningsvis ska man komma i bättre form framöver..
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Äter du för lite Flex?? Själv var det pass axlar/överkropp i måndags och igår var det raskpromenad Trossö-runt med en kollega, imorgon står ett ben pass på tapeten så förhoppningsvis ska man komma i bättre form framöver.. Ja + att jag fått not skit i bäckenet då jag tycker det är så j...a roligt med stavgång o rullskidor så kör jag 5km stavgång 5 gånger veckan + rullskidor 2-3 pass o jag orkar inte riktigt äta lika mycket som behövs då folk klagar på att jag blivit mager Mvh.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Ja + att jag fått not skit i bäckenet då jag tycker det är så j...a roligt med stavgång o rullskidor så kör jag 5km stavgång 5 gånger veckan + rullskidor 2-3 pass o jag orkar inte riktigt äta lika mycket som behövs då folk klagar på att jag blivit mager Mvh. Jo stavarna borde man plocka fram igen, ger mer än man tror och trevligt med.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Jo stavarna borde man plocka fram igen, ger mer än man tror och trevligt med. Japp mycket trevligt Mvh.
Publicerat Augusti 10, 201411 yr Detta är en populär post. Tog tag i löpningen igen under semestern. Istället för att "bara" vara ute och komfort-jogga så har jag kört ett schema från Runkeeper-appen, under 55min på 10K efter 16 veckor. Idag var det dax för första milpasset med lite tempo. Landade på 57min, ansträngande men inte max. Höften som fick mig att parkera löpningen för ett drygt år sen känns fortfarande bra. Just idag är jag stark [emoji123] nu gäller det bara att hålla i när vardagen med jobb och allt vad det innebär börjar igen.
Publicerat Augusti 15, 201411 yr Veckans tredje fyspass, massa ben idag som troligen lär plåga en i morgon.. I måndags var det axlar, armar och bål, i onsdags rask promenad och imorgon lär det bli flera meter bakom gräsklippare..
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Detta är en populär post. Midnattsloppet sthlm 46.28, första milloppet i tävling. Christian
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Midnattsloppet sthlm 46.28, första milloppet i tävling. ChristianSedär - vindsnabb! Bra jobb
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Väntar på svar ska göra ett försök med stavgångs gänget i dag laddad med 1000mg muskelavslappnande 1000mg smärtstillande. Mvh.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Hoppas på det bästa flex! Jag tragglar på med löpning och rullskidor men cykeln står på paus till efter Lidingö. Ska försöka öka med ett rullskidepass till i veckan så jag förhoppningsvis kan träna upp ryggen nog att kunna köra vasaloppet igen
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Tragglar på med två gympass och ett pass raskpromenad i veckan, men denna veckan har allt känts fruktansvärt tungt. Kroppen vill inte alls vara med.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Tragglar på med två gympass och ett pass raskpromenad i veckan, men denna veckan har allt känts fruktansvärt tungt. Kroppen vill inte alls vara med. Samma här, kör två pass löpning och ett pass motocross i veckan.Men sista veckan har varit som att släpa på ett ankare... Håller iofs på att röja efter min avlidne svärfar så det blir långa dagar och sena pass. Idag blir det motocross, det brukar vara moroten i min träning
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Hoppas på det bästa flex! Jag tragglar på med löpning och rullskidor men cykeln står på paus till efter Lidingö. Ska försöka öka med ett rullskidepass till i veckan så jag förhoppningsvis kan träna upp ryggen nog att kunna köra vasaloppet igen Tack Det gick faktiskt ok Bra jobbat pfrep Mvh.
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Att röja pass en hel dag mestadels med stångsåg var bra träning för en kontorsråtta... Lär somna lätt ikväll :-)
Publicerat September 1, 201411 yr Sprang spåret i Stackedala utanför Tollarp igår, 7,5 km med en uppförslöpa som är nog bara lite kort om en km, underbart väder, lite lätt regn och skönt i skogen, tid 41 min, känsla obetalbar, vi hade tryck i benen kvar sista två som gick fort. Såg förövrigt kronhind, med dubbel kalv och en smalhind när vi sprang, alla jaktliga system triggades i kroppen. /Christian
Publicerat September 1, 201411 yr Säsongens pass på jobbet startar idag så man har kört 1h funktionellträning nu i em.
Publicerat September 1, 201411 yr Jagat skogsfågel 5 dagar sen den 25:e. Snittat 1,1mil /tripp...utöver det sprungit 5km terräng var 3.e dag, senast igår men jävlar vad slut jag kände mig redan efter 2km, tog mig i mål på REN envishet
Publicerat September 1, 201411 yr Ingen här som gjorde det "riktiga" Tough vikinloppet i lördags på djurgården? 15km hinderbana, det var skitkul!
Publicerat September 1, 201411 yr Ingen här som gjorde det "riktiga" Tough vikinloppet i lördags på djurgården? 15km hinderbana, det var skitkul! Anmäld inom kort till Toughest i Umeå i maj -15 Tänkte ta Though Viking mot hösten -15
Publicerat September 2, 201411 yr Ett tips är att träna MYCKET chins, dips och armhävningar + lite burpes Alla hinder var genomförbara men va lite mycket kö på några av hindren men med mycket fart och 0 ödmjukhet så går det rätt fort igenom. Jag ska vara med nästa år igen, måste slå min placering från iår då jag höll igen lite mycket, hade en del kvar att ge vid målgång
Publicerat September 2, 201411 yr Ingen här som gjorde det "riktiga" Tough vikinloppet i lördags på djurgården? 15km hinderbana, det var skitkul! dessvärre inte, tyckte det var lite långt att åka. hur var det vid hinderna, fick man straff om man inte fixade dom? när jag körde i malmö blev jag lite lack över att det några gånger lönade sig att ta straffrundan direkt och inte ens försöka.