Publicerat Januari 14, 201511 yr Ojoj, nu lider kroppen, en enda session på gymmet från jul till nu , har inte kunnat löpa heller pga kyla eller snöstorm. Jag hinner tamefan inte på gymmet nu för tillfället. SÅ därför köpte jag idag två st Kettlebells för att helt enkelt kunna träna hemma mellan blöjbyten och annat jox . Det blev två 16kg kulor som jag tänkte kunde vara lämpliga att börja med. Studerade både skrifter och Youtube-klipp för att kunna sätta korrekt teknik och hitta basövningar som ska hjälpa mig hålla igång mellan gymbesöken (som jag hoppas återigen blir rutin). Dessutom börjar skidspåren bli fina så Fischer laggarna åkte ner från stället i afton
Publicerat Januari 14, 201511 yr Detta är en populär post. Jävlar! 20min med kettleballarna var fan jobbigt
Publicerat Januari 15, 201511 yr Ojoj, nu lider kroppen, en enda session på gymmet från jul till nu , har inte kunnat löpa heller pga kyla eller snöstorm. Jag hinner tamefan inte på gymmet nu för tillfället. SÅ därför köpte jag idag två st Kettlebells för att helt enkelt kunna träna hemma mellan blöjbyten och annat jox . Det blev två 16kg kulor som jag tänkte kunde vara lämpliga att börja med. Studerade både skrifter och Youtube-klipp för att kunna sätta korrekt teknik och hitta basövningar som ska hjälpa mig hålla igång mellan gymbesöken (som jag hoppas återigen blir rutin). Dessutom börjar skidspåren bli fina så Fischer laggarna åkte ner från stället i afton 16kg Kettlebell, du går ut hårt hör jag.. Själv lider jag från benpasset i förrgår, vekheten lämnar kroppen för fullt!!
Publicerat Januari 15, 201511 yr Detta är en populär post. Har lagt om kosten samt tränar hemma 20 min varannan kväll, dags för invägning på söndag igen, Än så länge ligger jag stadigt på -1,5kg/v Startvikt var 84,6 Så strax under 80 på tre veckor känns bra. Satsar på 74kg lagom till badsäsongen
Publicerat Januari 15, 201511 yr Fredde - finns riktigt roliga KB pass på YouTube om du inte redan hittat.
Publicerat Januari 15, 201511 yr Fredde - finns riktigt roliga KB pass på YouTube om du inte redan hittat. Japp, hittade superbra tutorialer på en jäkla massa skoj koncentrerar mig nu på hitta rätt teknik på Swing, clean och snatch. Skönast är ändå clean med dubbla KB's, känns att det händer grejer i kroppen då
Publicerat Januari 15, 201511 yr Japp, hittade superbra tutorialer på en jäkla massa skoj koncentrerar mig nu på hitta rätt teknik på Swing, clean och snatch. Skönast är ändå clean med dubbla KB's, känns att det händer grejer i kroppen då Kör swing med en hand och byt hand i vändningen och sen en hundra stycken på det. Man blir rätt vek i benen om man går ned ordentligt i benböjen!
Publicerat Januari 15, 201511 yr Har lagt om kosten samt tränar hemma 20 min varannan kväll, dags för invägning på söndag igen, Än så länge ligger jag stadigt på -1,5kg/v Startvikt var 84,6 Så strax under 80 på tre veckor känns bra. Satsar på 74kg lagom till badsäsongen Gjorde samma förändring själv i somras. Samma startvikt och slutvikt. Fantastiskt vad små förändring kan göra stora underverk. Jäkligt kul att följa förändringarna på vågen och i kläderna:-) Även känslan för mig iaf att löpningen gick så mycket lättare för varje kilo som försvann. Lycka till med fortsättningen! Micke
Publicerat Januari 15, 201511 yr Kör swing med en hand och byt hand i vändningen och sen en hundra stycken på det. Man blir rätt vek i benen om man går ned ordentligt i benböjen!Jo garanterat som en porterstek Körde 3x30 swing och 2x20 clean med stöt (ett klot i var hand) och avslutade med 2x10 clean igår...ruggigt taggad på nått ikväll med, men kanske bör låta musklerna vila
Publicerat Januari 15, 201511 yr Jo garanterat som en porterstek Körde 3x30 swing och 2x20 clean med stöt (ett klot i var hand) och avslutade med 2x10 clean igår...ruggigt taggad på nått ikväll med, men kanske bör låta musklerna vila Låter nästan som en bra idé, dumt och gå ut för hårt. Man får lida för det sen.. Har själv riktigt hemsk träningsvärk i vaderna efter vadpress i tisdags föregånget av benböj, utfall och benpress!
Publicerat Januari 15, 201511 yr Uj uj vaderna är inte rock n' roll att ha träningsvärk i! Lider med dig! Lite Icepower salva brukar vara skönt och lindrande
Publicerat Januari 15, 201511 yr Lite gråhundsjakt på senhösten.....så gick jag ned från 75-71kg! Tur att jag inte har några tunga bössor.....så jag slipper styrketräna!! mvh/Urban
Publicerat Januari 16, 201511 yr Har just kört ett tränings pass, känns i kroppen men på ett skönt sätt.
Publicerat Januari 29, 201511 yr Detta är en populär post. Är lite stolt så jag måste dela med mig lite. Startade på 84,6kg och nu efter en månad har jag gått ner till 79,4 kg. Har ju lagt om kosten och det gjorde underverk, nu har jag även hittat hem i träningen så det här känns jäkligt bra, snart är gubbmagen ett minne blott. Stor eloge till frugan som hjälper mig, hon lagar maten och hittar olika övningar som passar mig bra.
Publicerat Januari 29, 201511 yr Så otroligt jävla härligt Freddan, det är lite mer än 5 kg som du har lyft från att varje dag, steg och rörelse belasta din stomme, din fysik. Fantastiskt bra jobbat. För egen del och otroligt mer blygsamt hade jag före jul och med lite störningar i träningen börjat att nosa på 89,6-7 kg och 90 sträcket var på nytt på horisonten, för att undvika en kollaps av min redan rätt fördärvade kropp kom jag att fatta ett eget beslut, det var dags att se 86 på vågen igen, numera ligger jag efter lite mer förbränningsträning och lite mindre mat, typ 5-10 procent mindre på 86,4-7 kg igen och det känns så mycket lättare även om det kanske egentligen inte är så himla mycket i rena kg så är känslan så mycket större. Jag är väldigt glad för dig och det finns säkert andra som är det också? /Christian
Publicerat Januari 29, 201511 yr Tack C för de orden, trodde att det skulle bli svårare men det handlar helt enkelt om motivation, men eftersom vi unnar oss både god mat och dricka på helgerna så är det ok att äta bra i veckorna. Egentligen har jag bara dragit ner på calorierna, kol och broccoli i stället för pasta, potatis och ris. Inge mjölk och inget bröd.
Publicerat Januari 30, 201511 yr Gött Freddan o Christian. Varje steg åt rätt håll är ju ett steg om en litet.5 kilo på en månad är allt annat än litet så Rock on !! Blev åxå jag förvånad över att vågen stannade på 114,5kg den 1/1-2015... Skadade axeln vid träning i början av Oktober och har sedan dess legat väldigt lågt med träningen. Lite löprundor o annat men inte på allvar. Nu sattes ett mål, 100 pannor till midsommar.Skiter som vanligt i vikten med midjan ska ner under 100, låg på 109 då. Kör samma metod som Freddan, mindre o bättre mat samt unnar mig lite mer på helgerna .Försöker köra cardio 4-5 dagar i veckan typ crosstrainer och löparband/promenader. Fick svar idag på MR röntgen (jag vet att det inte är röntgen Markus men alla andra tror det o det låter coolt )att jag har en skada på minisken i axeln men vi var överens om att skjuta på operation så länge axeln fungerar som jag vill. Vilket den gör just nu. Det innebär att jag ska dra igång med lite mera vikter nu åxå. 111kg idag, samma vikt för en vecka sedan men jag gissar o tror att det har med o göra att jag tjuvstartade med vikter denna veckan o att jag således har bundit mer vätska i kroppen. Over and out.
Publicerat Januari 30, 201511 yr Han lever, kul att veta, har allvarligt oroat mig en del för herrn! /Christian
Publicerat Januari 30, 201511 yr engelbrektsloppet inplanerat nästa helg - känns skitbra med 8 mil skidor och 8 mil rullskidor i kroppen under 2014. aja man får väl gå på vilja som vanligt
Publicerat Januari 30, 201511 yr Igår sporrad av allas träning bokade och betalade jag för Ekotrail sparbanken Syd 2015 21 K terränglopp, http://www.ekotrail-osterlen.se/banbeskrivning.html. Jag skall springa med min bättre hälft och med min syster. För den av er som tittar på länken, det är ett rätt elak banläggning. /Christian
Publicerat Januari 30, 201511 yr Är inne på tredje veckan av projekt hårdträning. Kör fyra gympass i veckan med tunga basövningar samt ett hiit-pass nu i första fasen. Kosten är normal nyttig mat och strax under mängden kalorier jag förbrukar. Var i bedrövlig form när jag startade så det är riktigt kul att få resultat snabbt.
Publicerat Januari 30, 201511 yr Klart jag lever, är på tok för nyfiken för annat Den banprofilen såg inget kul ut, 12km med uteslutande uppför känns blää. Nu ä rjag ingen löpare, kommer heller aldrig o bli eftersom jag tycker det går skit tungt precis hela tiden o mitt psyka orkar inte hålla motivationen uppe. Ska springa VP milen som är plan och går på asfalt nu i höst har jag tänkt.Vi ska försöka köra ett gemensamt rejs här på jobbet. Nu gymmet //
Publicerat Januari 30, 201511 yr Igår sporrad av allas träning bokade och betalade jag för Ekotrail sparbanken Syd 2015 21 K terränglopp, http://www.ekotrail-osterlen.se/banbeskrivning.html. Jag skall springa med min bättre hälft och med min syster. För den av er som tittar på länken, det är ett rätt elak banläggning. /Christian usch.
Publicerat Januari 30, 201511 yr Igår sporrad av allas träning bokade och betalade jag för Ekotrail sparbanken Syd 2015 21 K terränglopp, http://www.ekotrail-osterlen.se/banbeskrivning.html. Jag skall springa med min bättre hälft och med min syster. För den av er som tittar på länken, det är ett rätt elak banläggning. /Christian Såg ut som riktigt utmanande bana. Hade det inte varit för att jag jobbar hade jag anmält mig direkt! Ytterligare ett lopp jag inte kan vara med på pga jobb:-( Det andra var http://www.wingsforlifeworldrun.com/se/sv/ Skit att jobba skift! Micke