Publicerat September 2, 201411 yr Detta är en populär post. Ja det var olika straff 30 armhävningar eller 30 burpes, stog en skyllt vilket straff som gällde för hindret. Jag fick 4:a straff 2st var vi beordrade beroende på hindret var tillfälligt avstängt pga skada och 2 st tog jag taktiskt pga otroligt lång kö rampen ca 10min Jag som sökte placering blev även skogstokig på folk som inte känner sina begränsningar och väljer vänster (snabba sidan) när man är som en snigel kan vara därför kanske. hur som blev jag 21:a
Publicerat September 3, 201411 yr Köpte nått jag aldrig trodde jag skulle köpa igår, löpartights Fan va skönt att springa i
Publicerat September 3, 201411 yr Anmäld inom kort till Toughest i Umeå i maj -15 Tänkte ta Though Viking mot hösten -15 Skoj! Jag har kommit igång lite igen kanske måste ställa upp i detta Nu ska jag ut och köra 10km fartlek innan jobbet
Publicerat September 3, 201411 yr Det är gött som fan, smiter åt på dom rätta ställena det viktigaste är väl att inget sitter löst/fladdrar. Jag föredrar långa armar och långa ben mot skrapsår men. Och sedan skorna, måste kunna dränera ut vatten/skit. Goretex är bara att glömma "vanliga" löparskor är inget vidare MEN funkar. Jag försöker hålla prylar till ett minimum till skillnad från alla andra i Stockholm där prylarna/utrustning/kläder är viktigast och loppet man skall köra är sekundärt grundövningar som du klarar dej långt på, Shins, armhävningar, dips och situps träna detta i tre-siffrigt så klarar du banan bra! Ja löpning kommer ju först
Publicerat September 3, 201411 yr Tack för tipsen!! Kör rätt intensivt nu innan kylan med stort K kommer och sabbar utomhussäsongen. Ja jävlar vilken magi med tightsen! grymt behagligt
Publicerat September 7, 201411 yr En timmes simträning med triatleterna ikväll, sjukt trött efteråt. Har nog inte varit så trött sedan ett 10000m-lopp en augustieftermiddag. Det får vi göra om!
Publicerat September 8, 201411 yr En fråga till er som tränar en del; Kör ni efter något eget program eller är det lite hur andan faller på? För egen del har jag ingen direkt program, men har vissa pass jag vill ha med på en vecka iaf. Ett distanspass, ett intervallpass och ett styrkepass.. Sen om det blir på cykel, löpning el vad, spelar mindre roll... Men jag försöker iaf få till 4 pass i veckan i den mån jobb o familj ger möjlighet.
Publicerat September 8, 201411 yr Tja just nu tränar vi inte inför något lopp eller event, typiskt sätt över en vecka har vi två konditionspass, löp/cykling, ett eller två yopapass, ett eller två styrkepass, fria vikter och isometrisk träning, totalt sätt ett snitt om 5 pass i veckan över det senaste året, ett exakt snitt är 5,3 pass i veckan men vem bryr sig om det. Löppassen fördelas mellan 2/3 intervallpass och 1/3 distanspass för att spara på lederna, styrketräningen är väldigt mycket orienterat kring bål och benstyrka för att stärka ben och rygg. Vilodagar hanteras efter hur kroppen känns och livet i övrigt ställer krav på ens närvaro. I klartext har vi inget program men iom att jag och L loggar alla pass så har vi en kontinuerlig uppföljning av resultat och pass. /Christian
Publicerat September 8, 201411 yr att följa ett program är ett måste för mig för att det ska bli någon reda med det annars kommer jag ut och joggar 6 km i mystempo och tar mig sedan hem. det är inget fel med det om man tränar för att hålla sig frisk men jag vill ju bli bättre. för närvarande tränar jag inför ett löplopp och därför har det varit rejält med fokus på löpning sista kvartalet och jag har efter en del laborerande kommit fram till att min kropp fixar 3-4 löppass i veckan utan att bli övertränad. Ett intervallpass, ett distanspass i bra tempo och ett pass i maxtempo (3-6 km). Det fjärde passet som jag trycker in varannan vecka blir oftast 6-8 km i maklig takt. jag håller stenhårt på mina fasta dagar annars får jag aldrig ihop tiden. from 1/10 läggs dock träningen om då fokus ändras från löpning till skidor så går jag ner till två löppass, två ggr rullskidor och lägger även in två simpass.
Publicerat September 22, 201411 yr Jag har inget schema, dock försöker jag träna mån-ons-fredag o sen lördag eller söndag på gymmet. Försöker lobba in ett eller två löppass på tis-ons o helgen men det är inte alltid det blir av. Sen jävlas ju jobbet med mig åxå så förra veckan blev det om bara träning tis-lördag. Behövs nog en vilo vecka då o då tror jag. //
Publicerat September 22, 201411 yr Var på en föreläsning med Greger Sundin i fredags.Hård kille, på meritlistan bland annat 30 Ironman på 30 dagar. Otroligt intressant att höra om hans idiotiska upptåg.
Publicerat September 22, 201411 yr Ett pass med veteranhockeylaget i går. Skitkul men en riktig pärs... /Må
Publicerat September 24, 201411 yr Nu är man i gång och maler på, passen är i gång på jobbet samt att jag provat på några pass på CWC. Var på ett legs & back i går och det känns i kroppen idag med alla benböjsövningar och i ryggen idag..Blir ca fyra pass i veckan i alla fall!!
Publicerat September 24, 201411 yr lidingö på lördag. ser nästan fram emot det lika mycket som den 1/10
Publicerat December 7, 201411 yr Detta är en populär post. Min konditionsträning har hamnat lite vid sidan av....men gymmet besöks 3-4ggr per vecka. Det går så sakteliga framåt, reps och vikter ökar...eller framförallt vikterna, repsen ligger på mellan 8 och 10st beroende på övning och försöker att lägga på vikt med jämna mellanrum, dock backar jag aldrig vikterna sen de väl är lagda på s.a.s...vet inte om det är rätt eller fel, men det känns bra att se att jag faktiskt blir starkare och starkare Har ökat ca 5kg i kroppsvikt sedan jag började träna, men midjemåttet är densamma så anar att det iaf inte är bara fläsk som byggts på Fan va skoj det är att kunna använda kroppen!! För 1 år och 2 månader sedan var låg BMI:t på 36 och konditionen på 0, musklerna som fanns kämpade med övervikten och inte med skivstången Nu jävlar är det andra bullar!
Publicerat December 8, 201411 yr Har med tränat mer regelbundet de senaste 2-3 åren och det hjälper mig med stressen (gick nästan in i vägen för tre år sen) och värken i kroppen från arbetets vedermödor, IT-mupp så nacke och axlar får mycket stryk men de mår mycket bättre av träning med järnskrot!
Publicerat December 9, 201411 yr Hjääääälp. Hur fan ska man hålla motivationen uppe, idrottade och sprang på gymet när jag var yngre. Behöver gå ner 7-8kg och stärka muskler och kondition, Började gå 8km 4ggr i veckan men tyckte att det tog för lång tid och vek ner mig. Började träna hemma, frugan och tonåringen tränar ganska friskt så övervåningen är ett gym, MEN jag tappar motivationen hela tiden.
Publicerat December 9, 201411 yr Hjääääälp. Hur fan ska man hålla motivationen uppe, idrottade och sprang på gymet när jag var yngre. Behöver gå ner 7-8kg och stärka muskler och kondition, Började gå 8km 4ggr i veckan men tyckte att det tog för lång tid och vek ner mig. Började träna hemma, frugan och tonåringen tränar ganska friskt så övervåningen är ett gym, MEN jag tappar motivationen hela tiden. Sätt upp små, eller iallafall mindre mål än att " gå ner 7-8kg och stärka muskler och kondition" det kommer kännas som att du gör framsteg mycket fortare vilket gör träningen betydligt roligare. Variera träningen dvs nöt inte samma övningar varje gång och kör både kondition och styrka. Prova dig fram för att hitta en träningsform som du tycker passar dig, tex skidor är en träningsform som många inklusive jag uppskattar mycket på pga att det är roligt och att den är effektiv, eller simning kanske? Och försök att få in en rutin och då tränar du när du har tänkt även om det kanske inte känns superkul alla gånger, känns mer naturligt att träna ändå efter ett tag. Som tillägg kan nämnas att springa på ett löpband på gymmet är förmodligen bästa sättet att ta död på motivationen, om man ska springa så ska det göras utomhus. /Adam
Publicerat December 9, 201411 yr 17 km i skidspåret blev det idag Inte alls avundsjuk... Det ända skidspåret jag har tillgång till är 700 meter långt och fullt med is