Publicerat Januari 30, 201511 yr Såg ut som riktigt utmanande bana. Hade det inte varit för att jag jobbar hade jag anmält mig direkt! Ytterligare ett lopp jag inte kan vara med på pga jobb:-( Det andra var http://www.wingsforlifeworldrun.com/se/sv/ Skit att jobba skift! Micke Jag ser det snarare som positivt att ha en godtagbar ursäkt att inte delta i de loppen
Publicerat Januari 30, 201511 yr Detta är en populär post. Bodypump 60 min i måndags efter jobbet, och body combat 60 min efter jobbet igår. Jag och frugan tränar ihop på Nordic Wellness nära hennes jobb och det är skitkul att kämpa tillsammans! Det är nu eller aldrig att gå ner från 118 till under 100 Tröttnat på att kroppen är en belastning istället för ett verktyg.
Publicerat Februari 2, 201511 yr Detta är en populär post. Härliga tider har åter tagit upp lite träning för att försöka få tillbaka ungdoms fysik efter ett par år utan sådan träning Jag va ju med om en olycka 20130202 som gjorde mig lam i vänster arm och har fortfarande värk dagligen..... Började gå för någon vecka sedan lite längre sträckor och gjorde min första skidtur på evigheter i fredags, följde en kompis och glömde naturligtvis fråga hur långt han tänkte sig och det visade sig bli 8,5 km..... Resultat enorm träningsvärk i ljumskarna Att man aldrig lär sig Så fort jag börjar röra på mig får jag alltid konstiga ideer och jag sätter upp mål som är idiotiska Att skida med en arm va rätt jobbigt men kommer att fungera Antar att det bara är att köra på nu
Publicerat Februari 2, 201511 yr Vi skulle springa milen i fulltofta reservatet, efter och med en del fel navig ering slutade det på 101 min o 17 km på klockan. Sjukt tunga ben idag. Christian
Publicerat Februari 6, 201511 yr Detta är en populär post. Invägning i morse. 78,5kg, snittar typ -1 kg i veckan, och två hål i bältet. Känns förbaskat bra
Publicerat Februari 6, 201511 yr Detta är en populär post. I måndags stod det 2kg mindre på vågen än det gjort på länge, trevligt!!
Publicerat Februari 6, 201511 yr Hinner inte träna i den utsträckning jag vill men försöker hinna 1-2 kortare löppass i veckan vilket brukar bli ca 30 minuter intervaller på löpbandet. Dessutom laddade jag ner två appar till mobilen innehållande program för att inom en tid kunna göra ett visst antal armhävningar resp. sit-ups. Jag har aldrig varit något vidare på armhävningar, men slutmålet är 100 armhävningar resp. 100 sit-ups i ett sträck. Det har jag aldrig klarat. Har delavstämning runt mitten av månaden då 50 armhävningar och 60 sit-ups ska klaras.Som det känns nu är det fullt görbart. Är dock skeptiskt till att jag kommer att klara 100 armhävningar innan sommaren men den som har en lever får se!
Publicerat Februari 6, 201511 yr Själv tycker jag nästan att jag tränar alldeles för mycket, har knappt nån fritid. 10 ggr i veckan med fotbolls träningar hinner fan inte göra någonting o sen så har ja endå inte riktigt lyckats med de ja knr att jag vill. //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 6, 201511 yr Varje kväll 10-15min BRAK i någon form. Annars skulle jag inte kunna jobba.. ryggen måste få sitt.
Publicerat Februari 8, 201511 yr Detta är en populär post. Första gången jag åkt skidor ordentligt på över 1 år nästan 2 idag. Kändes riktigt grymt även om de nog finns en del förbättringspotential [emoji106]
Publicerat Februari 9, 201511 yr Vi har hittat en annan slinga på Fulltofta frilufts/strövområde, ett litet varv på 4,4 km, körde två varv igår totalt 8,95 km och det är verkligen trailrun som gäller sjukt stenigt och väldigt trippig löpning. /Christian
Publicerat Februari 9, 201511 yr Första gången jag åkt skidor ordentligt på över 1 år nästan 2 idag. Kändes riktigt grymt även om de nog finns en del förbättringspotential [emoji106] Har funderingar på att slita fram mina vita blixen och ge mig ut.. Det är garanterat ospårat här ikring..
Publicerat Februari 19, 201511 yr Detta är en populär post. Igår vägde jag ut från ett rätt skönt löppass, vi sprang 8 intervaller, 4/2min där jag höll 4 km tempo på fem av dem, 3:45 tempo på en av, varav jag dog, typ och övriga på 4.30 och 5 tempo, totalt, 9,67 km på 48 min, min vikt ut från passet var 85.8 kg, vilket då gör att jag pånytt är i närheten av 86 kg. Med detta avklarat sedan jul så fn skall jag allt ner till 84 kg. Over and out. /Christian
Publicerat Februari 19, 201511 yr Har en förkylning i kroppen som gör att jag inte vågar sätta igång. Blir mest promenader med hundarna. + BRAK light på kvällarna.. Bara hostan ger sig är det dags att öka tempot på träningarna.
Publicerat Februari 19, 201511 yr Har kört med kettlebellen här hemma i några dagar. Gillar den skarp men det känns som att när jag svingar med båda armarna jobbar högerarmen något mer (jag är högerhänt). Känns som att det kan bli lite snett i kroppen om man håller på så. Kanske borde köra med en arm i taget?
Publicerat Februari 20, 201511 yr Försöker ställa om till "barfotalöpning". Det gör att resultaten kanske inte är på topp, men oj vilken härlig träningsvärk det genererar! Fick hem nya barfotaskorna igår, men fel storlek så det blir inget test förrän efter påsk. Orkar just nu runt 7,5 km med "rätt" löpsteg. Målet för denna säsongen får bli att orka en halvmara, det borde gå, tycker jag! Brukar varva med att överge dämpade skor titt som tätt. Har valt att inte köpa dyra barfotaskor och använder ett par badskor i neopren för en dryg femtiolapp. Funkar rätt bra även vintertid!
Publicerat Februari 20, 201511 yr Brukar varva med att överge dämpade skor titt som tätt. Har valt att inte köpa dyra barfotaskor och använder ett par badskor i neopren för en dryg femtiolapp. Funkar rätt bra även vintertid! Har fått börja om lite försiktigt med barfotalöpningen. Fick lite problem med fotlederna när jag körde för mycket asfalt men nu vintertid på löpbandet försöker jag köra enbart barfotaskor. Det som är positivt är att löpsteget hänger med hyfsat även när jag byter till mina dämpade skor. I övrigt är det delavstämning i armhävningsträningen ikväll. 50 i rad är målet. Låter inte så imponerande men det är rätt många år sen jag klarade det. Sen blir det London och vila i några dar innan sista delen mot de 100 tar fart.
Publicerat Februari 20, 201511 yr Detta är en populär post. Efter tre hjärtattacker, två stroker och och ljumskbråck, typ så lyckades jag jogga 3km. Har så ont i benen så jag kommer knappt upp i lastbilen. Men va fan, gör ett nytt försök ikväll
Publicerat Februari 20, 201511 yr Ingen fys så precis, men en heldag i skogen med motorsåg är rätt slitigt.. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 22, 201511 yr Med löpningsförbud i en vecka till blev det ca 50km med cykeln på leriga vägar och stigar. Jäklar va mjukt det är på många vägar nu, och det känns i benen nu. I morgon simning, en tusing innan jobbet är rätt bra start på veckan. Bara en vecka kvar med uppehåll!
Publicerat Februari 24, 201511 yr Detta är en populär post. -5,5kg sedan den 1/1-2015 Det går med andra ord framåt.Varierar träningen, vissa veckor mer andra mindre allt beroende på jobbsituationen. Har provat Cirkelfys på gymmet o helvete, det var inte min grej men ändå ganska kul så jag försöker hinna få tid på nästa pass med. Pulsen steg radikal o sådan träning är jag inte van vid men den är behövlig så det är väl bara o hänga i. //
Publicerat Februari 24, 201511 yr Förkylningen hålller i sig.. så jag håller mig bara till lågintensiv träning, typ plankan å sånt. Funderar på skaffa gymkort... felet är att jag vill inte bli tyngre... jag vill orka mer, och längre.. kanske blir en cykel ist..
Publicerat Februari 25, 201511 yr Då man ligger på hotell i veckan så är det inte så lätt och gå på gymmet, så i mellan dagarna köpte jag ett rese gym, TRX band, handtränare och ett mag-hjul. Testade dem med ett helkropps pass från http://www.dintraning.se igår och det tog bra, många muskler som fick jobba!!
Publicerat Februari 28, 201511 yr Första löppasset efter förkylningen. Kroppen är inte helt återställd märktes det. Hög puls och lågt tempo, men snart är man tillbaka och kan köra på som tidigare:-) Micke
Publicerat Februari 28, 201511 yr Attack i skidspåret i afton....livet som insats, is så in i helvete så kurvorna efter nedförsbackarna var inte nådiga Överlevde och testar nästa skidstadio vid nästa tillfälle...hoppas nån har dragit igång pistmaskinen och fräst spåren!