Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Såg ut som riktigt utmanande bana.

Hade det inte varit för att jag jobbar hade jag anmält mig direkt!

Ytterligare ett lopp jag inte kan vara med på pga jobb:-(

Det andra var http://www.wingsforlifeworldrun.com/se/sv/

Skit att jobba skift!

Micke

Jag ser det snarare som positivt att ha en godtagbar ursäkt att inte delta i de loppen :)

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Vi skulle springa milen i fulltofta reservatet, efter och med en del fel navig ering slutade det på 101 min o 17 km på klockan. Sjukt tunga ben idag. Christian

Publicerat

Hinner inte träna i den utsträckning jag vill men försöker hinna 1-2 kortare löppass i veckan vilket brukar bli ca 30 minuter intervaller på löpbandet.

Dessutom laddade jag ner två appar till mobilen innehållande program för att inom en tid kunna göra ett visst antal armhävningar resp. sit-ups.

Jag har aldrig varit något vidare på armhävningar, men slutmålet är 100 armhävningar resp. 100 sit-ups i ett sträck.

Det har jag aldrig klarat.

Har delavstämning runt mitten av månaden då 50 armhävningar och 60 sit-ups ska klaras.
Som det känns nu är det fullt görbart.

Är dock skeptiskt till att jag kommer att klara 100 armhävningar innan sommaren men den som har en lever får se!

Publicerat

Själv tycker jag nästan att jag tränar alldeles för mycket, har knappt nån fritid. 10 ggr i veckan med fotbolls träningar hinner fan inte göra någonting :( o sen så har ja endå inte riktigt lyckats med de ja knr att jag vill.

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Varje kväll 10-15min  BRAK i någon form.

Annars skulle jag inte kunna jobba.. ryggen måste få sitt.

Publicerat

Vi har hittat en annan slinga på Fulltofta frilufts/strövområde, ett litet varv på 4,4 km, körde två varv igår totalt 8,95 km och det är verkligen trailrun som gäller sjukt stenigt och väldigt trippig löpning. /Christian

Publicerat

Första gången jag åkt skidor ordentligt på över 1 år nästan 2 idag. Kändes riktigt grymt även om de nog finns en del förbättringspotential [emoji106]

Har funderingar på att slita fram mina vita blixen och ge mig ut..

Det är garanterat ospårat här ikring..

• 2 weeks later...
Publicerat

Har en förkylning i kroppen som gör att jag inte vågar sätta igång.

Blir mest promenader med hundarna. + BRAK light på kvällarna.. 

Bara hostan ger sig är det dags att öka tempot på träningarna.

Publicerat

Har kört med kettlebellen här hemma i några dagar. Gillar den skarp men det känns som att när jag svingar med båda armarna jobbar högerarmen något mer (jag är högerhänt). Känns som att det kan bli lite snett i kroppen om man håller på så. Kanske borde köra med en arm i taget?

Publicerat

Försöker ställa om till "barfotalöpning".

Det gör att resultaten kanske inte är på topp, men oj vilken härlig träningsvärk det genererar!

Fick hem nya barfotaskorna igår, men fel storlek så det blir inget test förrän efter påsk.

Orkar just nu runt 7,5 km med "rätt" löpsteg. Målet för denna säsongen får bli att orka en halvmara, det borde gå, tycker jag!

Brukar varva med att överge dämpade skor titt som tätt. Har valt att inte köpa dyra barfotaskor och använder ett par badskor i neopren för en dryg femtiolapp. Funkar rätt bra även vintertid!

Publicerat

Brukar varva med att överge dämpade skor titt som tätt. Har valt att inte köpa dyra barfotaskor och använder ett par badskor i neopren för en dryg femtiolapp. Funkar rätt bra även vintertid!

Har fått börja om lite försiktigt med barfotalöpningen.

Fick lite problem med fotlederna när jag körde för mycket asfalt men nu vintertid på löpbandet försöker jag köra enbart barfotaskor.

Det som är positivt är att löpsteget hänger med hyfsat även när jag byter till mina dämpade skor.

I övrigt är det delavstämning i armhävningsträningen ikväll. 50 i rad är målet. Låter inte så imponerande men det är rätt många år sen jag klarade det.

Sen blir det London och vila i några dar innan sista delen mot de 100 tar fart.

Publicerat

Ingen fys så precis, men en heldag i skogen med motorsåg är rätt slitigt..

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Med löpningsförbud i en vecka till blev det ca 50km med cykeln på leriga vägar och stigar. Jäklar va mjukt det är på många vägar nu, och det känns i benen nu. I morgon simning, en tusing innan jobbet är rätt bra start på veckan. Bara en vecka kvar med uppehåll!

Publicerat

Förkylningen hålller i sig.. så jag håller mig bara till lågintensiv träning, typ plankan å sånt.

Funderar på skaffa gymkort...  felet är att jag vill inte bli tyngre... jag vill orka mer, och längre..

kanske blir en cykel ist..

Publicerat

Då man ligger på hotell i veckan så är det inte så lätt och gå på gymmet, så i mellan dagarna köpte jag ett rese gym, TRX band, handtränare och ett mag-hjul. Testade dem med ett helkropps pass från http://www.dintraning.se igår och det tog bra, många muskler som fick jobba!! :thumbsup:

Publicerat

Första löppasset efter förkylningen. Kroppen är inte helt återställd märktes det.

Hög puls och lågt tempo, men snart är man tillbaka och kan köra på som tidigare:-)

Micke

Publicerat

Attack i skidspåret i afton....livet som insats, is så in i helvete så kurvorna efter nedförsbackarna var inte nådiga :o Överlevde och testar nästa skidstadio vid nästa tillfälle...hoppas nån har dragit igång pistmaskinen och fräst spåren!