Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Knappa tio k i soft tempo, siktar på att hålla tre pass i veckan under mars. Sedan ökar vi farten och distansen till där den skall vara!

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Kör bara stavgång nu brukar bli 2mil på helgen :)

Mvh.

Publicerat

Har en 29" i min kundvagn från tyskland nu...

950€ bara för att jag ska slippa ta bilen till jobbet varannan vecka...

Har lite svårt att motivera "commit to buy", men jag misstänker jag kan träna hundarna "bättre" på grusvägarna...

Publicerat

Har en 29" i min kundvagn från tyskland nu...

950€ bara för att jag ska slippa ta bilen till jobbet varannan vecka...

Har lite svårt att motivera "commit to buy", men jag misstänker jag kan träna hundarna "bättre" på grusvägarna...

Har också en tysk 29" sedan ett par år sedan. Den har gått ett par varv på cykelvasan m.m.

Vad blev det för modell?

Publicerat

Det var inte igår man skrev i den här tråden....!;)

Tänkte så här efter säsongen ta tillvara lite av den lilla kondition man fått under hösten.....

Körde mitt andra löppass, för att ha något att förhålla mig till slog jag igång runkeeper. 6,8km i 4:54 tempo....

Närmaste månaden kommer jag att sänka tempot och öka distansen succsesivt, tills jag känner mig behaglig med distanspass på 1 1/2 timme.

När det målet är uppnåt så tänkte jag börja slänga in lite intervallpass...

Målsättningen är att försöka springa något roligt lopp till sommaren. Någon som har nåt förslag...!:rolleyes:

mvh/Urban

Publicerat

Fint. Liknande spec på min.

Kommer du köra med SPD? 

/Må

Mjaaaa... kanske. Jag ska primärt ha hojen som för hundrastning och pendling. Men tanken finns på att även bygga lite kondition.  Så, ja.. jag har, men vet inte om jag ska använda. 

Publicerat

Fint. Liknande spec på min.

Kommer du köra med SPD?

/Må

Är också lite sugen på en 29er... Köpstopp här hemma så jag får nöja mig med 26an på mina skogsturer. :(

Publicerat

Mjaaaa... kanske. Jag ska primärt ha hojen som för hundrastning och pendling. Men tanken finns på att även bygga lite kondition.  Så, ja.. jag har, men vet inte om jag ska använda. 

Jag har som en plastpedal som man snäpper fast på ena sidan på SPD-pedalen. Den sitter på till vardags och plockas bort när det är allvar.. :wink: 

/Må 

Publicerat

Är också lite sugen på en 29er... Köpstopp här hemma så jag får nöja mig med 26an på mina skogsturer. :(

En fartupplevelse är det.. :smile:

Publicerat

Det är bara ett fel med lidingöloppet.....hur fn kan dom vara så korkade att dom lägger det mitt i jaktsäsongen!!:angry:

Annars är du rätt ute...är sugen på nåt halvlångt i lagomt krävande terräng...

mvh/Urban

Publicerat

En fartupplevelse är det.. :smile:

Yepp.. svårt att hålla sig efter att ha provat en 29"

26"  kändes som min gamla bmx..

Publicerat

Sen får du ge dig i däck-träsket... Jag har kört Conti RaceKing nu ett par säsonger och det har funkat bra som all-rounddäck.

Publicerat

Det är bara ett fel med lidingöloppet.....hur fn kan dom vara så korkade att dom lägger det mitt i jaktsäsongen!! :angry:

Annars är du rätt ute...är sugen på nåt halvlångt i lagomt krävande terräng...

mvh/Urban

27/9 - ja, mitt i grävlingpyrschen  ;)

Publicerat

Jaha....brukar det inte vara första helgen i oktober?!

Fan....nu kanske man har ett mål iaf. Ska du springa?

mvh/Urban

Publicerat

Jaha....brukar det inte vara första helgen i oktober?!

Fan....nu kanske man har ett mål iaf. Ska du springa?

mvh/Urban

alltid sista söndagen i september men med tanke på att de flyttade vasan i år så är det väl inte skrivet i sten. nja, jag tror inte det men man vet aldrig. brukar köpa startplats sista veckan på blocket i vilket fall för att spara någon hundralapp 

Publicerat

Sen får du ge dig i däck-träsket... Jag har kört Conti RaceKing nu ett par säsonger och det har funkat bra som all-rounddäck.

Super Moto Evo PaceStar 29x2,35" Folding ... blir pendlar däck..
  • 2 weeks later...
Publicerat

Ny invägning i morse. Två kg kvar till målvikten, dvs - 10kg på 2,5mån, än så länge.

Har varit lite risig så det har inte blivit någon träning på länge så det är i stort sätt koständringen som gjort jobbet.

Gjorde en "tjej"grej och köpte ett par nya fina joggingskor, hoppas det kan lura mig att börja träna mer ;)

Publicerat

Greppa en motorsåg, gå ut och hugg vindfällen hela helgen like no tomorrow och "njut" av den överjävliga smärtan du skapat dig själv i den otränade överkroppen - fyfan vad gammal jag blivit! :biggrin:

Hehe, otränad och med en motorsåg i armarna så får man veta att man lever.. :thumbsup:

Bra träningspass för överkroppen!!

Publicerat

Ha ha efter att ha gjort en "tjejgrej" dvs köpa snygga joggingskor för att det skulle göra att jag skulle bli mer motiverad, så gjorde jag en "killgrej"

Tog på mig dojjorna och gick lite över 1mil, utan att ha gått in dem......

Skavsår från helvetet :)

Publicerat

Äntligen tummen ur och fick mig en löptur.
Beskedliga 6 km fick det bli men det var en start.
Kändes förvånansvärt bra bortsett från att den inte alltför smarte Fransson gjorde 200 sit-ups enligt schema strax före löpningen.  :wallbash:

Kändes rätt bra i magen sista biten av löpningen  :smile:

Publicerat

Skulle gått på funktionell träning igår, men instruktören var sjuk. Ersättnings instruktören körde ett Tabata pass!! [emoji33] Ujuj, vilken skillnad!

Skickat från min iPhone med Tapatalk