Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

invigde nya skorna idag. fantastiskt vad skönt det var. så ett tips till er där ute är att inte slarva med skorna. 

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Snart av med öroninflammationen, men tjuvstartar nu på morgonen med att simma någon tusing.. Med öronproppar!

Publicerat

Skrev ett långt jävla inlägg om träningen med när jag klickade sänd så var jag inte inloggad........
Kortfattat

2 varv runt malmösjön idag

nya skor

gymmar 3-4 dagar i veckan

Tabata är helvetet på jorden

Instruktör Madde går inte ov'ntat under smeknamnet Lillhitler.

Nu duscha sen lite mat i Malmö Triangeln

//

Publicerat

Ingen träning de kommande 14-dagarna enligt läkaren, surt och opereras..

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Jag mötte Lassie, 

eller Lasse eller Ausch som han egentligen heter, har inget med träning att göra men helt klart faller under aktivitet, vi var väldigt aktiva när vi fikade och snackade skit.

Smart av dig att flagga upp närvaro, så att tom en tomskalle som undertecknad kunde se till att styra upp ett sammanträffande. /Christian

Publicerat

Fick sprungit 8 km igår då jag inte får stå i mål nu pga fingret :)

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Tänkte gå ner 13kg nu under våren, från 98kg till 85kg droppat 5 än sålänge. Mestadels är det gym som gäller men även lite innebandy samt springa/cykla lite med hund. 

Publicerat

yoga1explainer.gif

Jag kan fan inte göra denna!

Publicerat

Två löppass denna vecka.

Gjorde första milpasset på ett tag idag och det känns rätt bra efteråt.

Är fortfarande för tung men hoppas kunna ändra det innan sommaren.

Ligger i rätt hårt med armhävningsutmaningen också.
Tror att det blir rätt tufft med 100 innan sommaren, men jag ska i alla fall göra ett seriöst försök!

• 2 weeks later...
Publicerat

12km löpning ikväll. Första 10km på 47:30.

Milen på sub 45min i sommar känns inte omöjligt.

Dock så får planeringen läggas om lite eftersom jag vann en startplats till Göteborgsvarvet igår :-)

Micke

Publicerat

Ingen träning på ett tag tjock och rund :)

Mvh.

Publicerat

yoga1explainer.gif

Jag kan fan inte göra denna!

Inte jag heller :(

Mvh.

Publicerat

Nu har jag faktiskt börjat komma igång med styrke träningen. Denna bild är 3 år gammal, mitt mål är att få tillbaka minst samma fysik som jag hade då innan jul. 

post-14501-0-38742100-1428646147_thumb.j

Publicerat

Hostar upp de mest konstiga saker och snorar mest hela tiden.. 

Får bli vila lite till dårå.  Som någon sa: " Att träna är att alltid börja om".. Stämmer rätt bra!

Oavsett så blir det någon aktivitet till helgen iaf. Promenad el löpning med pulsen i zon 2 i någon timme. Iofs nästan samma sak... :) 

Publicerat

Har kommit igång rätt bra med löpningen.

Försöker hålla mig till pass på max milen än så länge för att inte dra på mig några skador.

Än så länge känns kroppen helt ok.

Ska börja sträcka ut längden på passen i slutet av månaden tänkte jag, delmål med löpningen nu är min 18 km runda före midsommar.

Publicerat

kommit igång fint med löpningen här och drog ett millopp på 46 i början av mars vilket var över förväntan. tog en längre tur i förra veckan på 18,5 km terräng och det gick också fint men kände att nåt skit vart på gång. i tisdags tog jag ut cykeln för säsongen och började med en finfin tur på 65 km så i onsdags bröt influensan ut. har legat som klubbad sedan dess men börjar ordna till sig nu. tar nog en lättare promenad i morgon för att på det igen på måndag.

målen ligger kvar som jag satt tidigare: sub 45 på millopp 9/5, gbg under 1:45 och vätternrundan under 10h. 

samtliga känns görbara men tuffa av den dumma anledningen att jag försöker kombinera träning. hade jag satsat på antingen eller hade jag varit självsäker, det är jag inte nu .. :)

Publicerat

12km in på löparkontot idag.

2km uppvärmning

5km i snitt 4:55min/km

3km i snitt 4:40min/km

2km nedvarvning

Kändes tungt idag trots lägre tempo än senaste passet.

Skönt å veta att det kommer komma pass som känns bättre igen.

Bara att bita ihop :-/

Micke

• 2 weeks later...
Publicerat

Examination på situp-utmaningen igår. Målet var att klara hundra, vid 142 vek jag ner mig.

Har hållit igång lite mer än vanligt och cyklat till jobbet och det syns på vågen. Löpningen känns också stabil så det finns hopp för en åldrande man.

Publicerat

Examination på situp-utmaningen igår. Målet var att klara hundra, vid 142 vek jag ner mig.

Har hållit igång lite mer än vanligt och cyklat till jobbet och det syns på vågen. Löpningen känns också stabil så det finns hopp för en åldrande man.

142!

Grymt bra!

Hur länge har du tränat?

Micke

Publicerat

142!

Grymt bra!

Hur länge har du tränat?

Micke

Kört sen nyår med Runtastic situp. Var lite tränad innan så i början var det lätt, men det blir tuffare efter ett tag.
Publicerat

Just det, 2 timmar 2 min och 13 sekunder på trail halv maran vid Christinehovs slott. Christian

Bra jobbat men mer intressant - hur många skottlägen på klövvilt under turen?
Publicerat

Räknas hästar? Vi var ju rätt många som sprang, så inga under loppet men väl efter var det rätt mycket vilt som tryckts runt av allt tjohej, lite dov här o var som såg roade ut. Christian

Publicerat

Sprang andra löppasset sen i JUNI igår :) 2,5 km på 5:58 min/km-tempo. Jag är sjukt nöjd! Måste vara all bodypump sista halvåret som konditionerat kroppen trots utebliven konditionsträning :woot:

Publicerat

Gillar all bollsport, men knän och fotleder har fått mig att träna mycket arobic, dans, simning och lite styrketräning och löpning de sista åren. Spelar lite innebandy vart annan v. och har just börjat komma ut i spåret. Kom upp i en 7 km runda igår och känner mig grymt nöjd. Nu är det bara att inte försöka tappa det.

Här kanske man kan få lite tränings tips inför kommande jaktsäsong. Vilken träning passar olika vilt?