Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Snubblade över denna i min jakt på magövningar:

Trodde jag var hyfsat tränad i den regionen.
Jag hade fel....
  • Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Kroppen börjar sakteligen vakna till liv igen 5km S-gång  2-3 pass i veckan och 2-3 pass på gymmet.

Mvh.

Publicerat

Motivation 0.

Tur man har hundar som ger en dåligt samvete.

Det blir någon mil på cykel var tredje dag med hundarna, och sen cyklar jag när tempen är rätt till jobbet (7km enkel).

I övrigt är det tyvärr för lite drag i mig just nu..

Har försökt att lova mig själv att springa kk-joggen, 5km borde jag klara.. hoppas jag.

Publicerat

Inget driv på träningen här, men ett tabbata pass inbokat kl 15 idag så lite puls ska det nog allt bli.. :woot:

Publicerat

Körde ett feeder workouts för bröst och lätt bentränings pass :)

Mvh.

Publicerat

Tog ett löppass och ökade på min maxdistans med 8km och trots värmen så klarade jag mig runt. Det blev 21.15km på 1h 53min i ett tempo av 5.20min/km så jag är rätt nöjd :)

Publicerat

Tog ett löppass och ökade på min maxdistans med 8km och trots värmen så klarade jag mig runt. Det blev 21.15km på 1h 53min i ett tempo av 5.20min/km så jag är rätt nöjd :)

Nästa år blir det Gbg-varvet i full form. :thumbsup:  :tongue:  :wink:

Publicerat

Nästa år blir det Gbg-varvet i full form. [emoji106] :tongue::wink:

Haha jag får hoppas att jag kan komma i form tills dess då :tongue:
Publicerat

jaha - en lten utveckling av gårdagens inlägg då, jag la ju ner göteborgssatsningen eftersom jag inte kunde kombinera cykel och löp och det är väl bara erkänna att jag inte riktigt hade milen i benen som jag ville så det var med viss ångest vi for mot motala i fredags. runt 80 mil hade jag cyklat innan dock de mesta med riktigt bra kvalitet.

målet var som jag sagt tidigare att gå sub10 men jag kände mig fräsch och gick med en bra grupp så jag tuggade på mest hela tiden. tyvärr fick vi ta ett extra vattenstopp pga värmen och sen hade vi en krasch med knappt 25 km kvar så vi fick stanna några minuter även där men rullade in på finfina 9:01 så jag är riktigt nöjd. självfallet grämer det mig att det inte blev sub9 men nu får man väl hårdsatsa och gå för sub8 till nästa år istället ;) 

Publicerat

Haha jag får hoppas att jag kan komma i form tills dess då :tongue:

Det är bara att ligga i hårt. :wink:  :thumbsup:  :tongue:

Jag kan ju köra jämte dig med rullstolsracern. :thumbsup:  :tongue:

Det är inte värt att lova för mycket. :whistling:  :laugh:  :P

Publicerat

Det är bara att ligga i hårt. :wink: [emoji106] :tongue:

Jag kan ju köra jämte dig med rullstolsracern. [emoji106] :tongue:

Det är inte värt att lova för mycket. :whistling: [emoji23] [emoji14]

Haha jag kan ju ta dig på släp och klä mig som en ren så ser det ut som att tomten är ute och tränar :wink:
Publicerat

Haha jag kan ju ta dig på släp och klä mig som en ren så ser det ut som att tomten är ute och tränar :wink:

Bra idé Anders! :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

Ska jag skaffa ett stort renhorn åt dig så att du kan stånga dig fram då??? :thumbsup:

Publicerat

Ska jag skaffa ett stort renhorn åt dig så att du kan stånga dig fram då??? [emoji106]

Gärna ett stort skinn med om det hjälper mot era myggor där uppe!
Publicerat

Gärna ett stort skinn med om det hjälper mot era myggor där uppe!

Ja det ska jag fixa! :thumbsup:

Skinnen är varma så det kanske passar dig bra när du far ut på havet i snålblåsten. :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

Full är enkelt, själva formen brukar vara problemet.

Iofs är formen alltid på topp när man är full :) O inte fan behöver jag springa för det!

Ragla runt 24h/ kilometer är lagom

Publicerat

jaha - en lten utveckling av gårdagens inlägg då, jag la ju ner göteborgssatsningen eftersom jag inte kunde kombinera cykel och löp och det är väl bara erkänna att jag inte riktigt hade milen i benen som jag ville så det var med viss ångest vi for mot motala i fredags. runt 80 mil hade jag cyklat innan dock de mesta med riktigt bra kvalitet.

målet var som jag sagt tidigare att gå sub10 men jag kände mig fräsch och gick med en bra grupp så jag tuggade på mest hela tiden. tyvärr fick vi ta ett extra vattenstopp pga värmen och sen hade vi en krasch med knappt 25 km kvar så vi fick stanna några minuter även där men rullade in på finfina 9:01 så jag är riktigt nöjd. självfallet grämer det mig att det inte blev sub9 men nu får man väl hårdsatsa och gå för sub8 till nästa år istället ;)

Snittar snabbare än en hederlig puch?! Imponerande.
Publicerat

Vädret i lördags inbjöd till en massa aktivitet utomhus, bland annat yoga i 65 min, i trädgården under blodboken.

En stor Ilike på det kan meddelas. /CHristian

Publicerat

Fått ont i en hälsena och vilat två dagar nu även voltaren och det känns rätt ok :yes:

Körde ett pass MTB idag istället länge sedan man satt på den rätt skoj, men gör mig oftast illa på den också :wallbash:

Idag blev det en fin lårkaka då jag flög över styret i en bäck och fick just styret i låret men inget alvarligt blir nog löpning imorgon :thumbsup:

Publicerat

Fått ont i en hälsena och vilat två dagar nu även voltaren och det känns rätt ok :yes:

Körde ett pass MTB idag istället länge sedan man satt på den rätt skoj, men gör mig oftast illa på den också :wallbash:

Idag blev det en fin lårkaka då jag flög över styret i en bäck och fick just styret i låret men inget alvarligt blir nog löpning imorgon :thumbsup:

Tufft med ärr, se till att det blir såna istället bakverk.
Publicerat

Kört bodypump 60 minuter varje måndag med frugan sen över ett halvår nu. Kanske inte den mest optimala träningsformen som finns men det blir iaf av regelbundet :) Och musklerna kvider verkligen efter varje pass trots att varje "release" dvs upplägg och musik byts varje kvartal. Även sista gången i varje release så tar man ut sig även om man vant sig vid rörelserna.

Igår var det ny release och idag är man härligt mör och tillfreds igen :thumbsup:

Publicerat

Kört bodypump 60 minuter varje måndag med frugan sen över ett halvår nu. Kanske inte den mest optimala träningsformen som finns men det blir iaf av regelbundet :) Och musklerna kvider verkligen efter varje pass trots att varje "release" dvs upplägg och musik byts varje kvartal. Även sista gången i varje release så tar man ut sig även om man vant sig vid rörelserna.

Igår var det ny release och idag är man härligt mör och tillfreds igen :thumbsup:

Det där provade jag en gång.... Aldrig!!! Att det händer igen, känslan av att ha blivit överkörd av en betongvält är inte långt ifrån. Grymt impad att du kör regelbundet :)

Publicerat

Jag är mer impad av den smärta instruktörsbruden som knappt ser ut att ha några muskler men som tar mer än mig i alla övningar och dessutom glättigt pratar i mikrofonen när hon gör det :wub: Mitt mål får bli att en vacker dag förödmjuka henne i alla övningar. Det lär dock dröja några år skulle jag tro...

Publicerat

Orienteringträning med sambon! Nästa gång blir det nog att försöka med egen karta och kompass! Alltid varit lite anti mot orientering men det är faktiskt riktigt kul! :)