Publicerat Juni 16, 201510 yr Orienteringträning med sambon! Nästa gång blir det nog att försöka med egen karta och kompass! Alltid varit lite anti mot orientering men det är faktiskt riktigt kul! Kanske är säkrast du tar rygg på sambon några år till......!![emoji6]
Publicerat Juni 16, 201510 yr Kanske är säkrast du tar rygg på sambon några år till......!![emoji6] Gps halsband på mig och O har handenheten så ska det nog ordna sig! Då kan hon ju alltid leta upp mig!
Publicerat Juni 16, 201510 yr superväder vid kusten idag så kunde inte bärga mig så blev 91 km på räcern fram och tillbaka längs kusten. det är härligt att betrakta danmark. på avstånd kanske bör tilläggas ...
Publicerat Juli 2, 201510 yr Tredje dagen i rad på gymmet, känns lite i kroppen idag, benen var gnälliga vid uppvärmningen efter gårdagens benpass.
Publicerat Juli 4, 201510 yr Sprang Engelbrektstafetten i Norberg idag. 5x5km, laget gick precis under 2 timmar och själv blev det 4:44 i snitt/km. Rätt nöjd med tanke på värmen. De som vann slog oss med 36 minuter så vi har viss förbättringspotential till nästa år.
Publicerat Augusti 9, 201510 yr Tog en spontanlöpning ikväll. 7,6 km elljusspår på 5 blankt per kilometer. Semesterfet , men det ska snart jobbas bort!
Publicerat Augusti 30, 201510 yr Jo men frugan var tvungen att lämna visakorts numret? Känns som att barnen kan strula till det och köpa proversionen av misstag!
Publicerat Augusti 30, 201510 yr Jo men frugan var tvungen att lämna visakorts numret? Känns som att barnen kan strula till det och köpa proversionen av misstag!
Publicerat September 23, 201510 yr Brukar styrketräna ganska mycket. Passar det med scheman och jobb så kör jag måndag-fredag 6-7.30 och tränar en muskelgrupp per dag, roterar schema varje månad (tränar jag ben på måndag tränar jag nu ben på tisdag osv) och varannan månad har jag en vilovecka. Går väl runt 7-10km per dag och på helgerna blir det lite längre, cirka 1.5 mil eller så. Lite mindre motion under vintern och mer under sommaren blir det. Thaiboxades och sprang tidigare men har en skada i lårbenet som ger jobbiga känningar om jag pressar mig för hårt så jag har tyvärr varit tvungen att trappa ner med det.
Publicerat September 25, 201510 yr Nu när rehab tiden är klar med sjukgymnasten så har jag löst ett årskort på gym. Ska träna upp axlar, rygg o knäet,
Publicerat September 26, 201510 yr Jag nöjer mig med och titta på träning nu mer https://www.youtube.com/watch?v=Feo9KVFyMu8 Mvh.
Publicerat Oktober 13, 201510 yr Då har man kört på gymmet försöker vara där tre gånger i veckan. Tränar rygg o knä plus försöker få muskler, så kroppen blir som kerry King i Slayer. Måste ju ha Muskler så tatueringarna blir mer cola.
Publicerat Oktober 14, 201510 yr Flex trodde de skulle vara träning inte playboy plåtningar mm men hursom haver jag undrar om det är någon som kan komma med tips på hur man bäst tränar korsrygg/lår och höft gärna den djupa muskilaturen ( kan fortfarande gå kortare sträckor utan större problem med käpp men är instabil i bål och höft pga rygmärgs förträgningen) så jag tänkte om någon kan tipsa hur man kan underhålla och kanske bli lite stabilare i dem områderna^^
Publicerat Oktober 30, 201510 yr kör brak varje dag igen i någon form idag vart det 3x10 burpees det ska nog ökas ut med kompletterande övningar, men det är en start
Publicerat Oktober 30, 201510 yr Erkänn att du gör som Terry Porter... https://youtu.be/h0MjqQXKuyc?t=6s
Publicerat November 2, 201510 yr Detta är en populär post. Efter att ha ägnat mig åt diverse styrketräning på gym i snart 30 år kombinerat med diverse cardio har jag sedan ett halvår tillbka sett ljuset. Progressiv Calisthenics är grejen! I princip innebär det att jag tar tankarna från den vanliga styrketräningen med progressiv ökning men istället översätter det till kroppsegen vikt och gradvis mer krävande övningar. Kroppen känns oerhört fräsch och formen har inte varit bättre på denna sidan 20 årssträcket. Trots att jag går på skapligt tunga cancermediciner har jag stadiga styrkeökningar och ett riktigt bra allmänbefinnande. Eftersom jag är med i kliniska prövningar med mycket omfattande medicinska tester var fjärde tisdag så har jag också mätvärdena som styrker att jag mår bra Gubben ligger på 9% kroppsfett och är på väg mot enarms pullups med högsta frenesi och motivation. Som grädde på moset har jag och 8 åriga dottern (som jag tränar i gymnastik) tävlingar i handstående hemma i köket och än så länge får hon stryk vilket såklart bara ökar hennes motivation. Det är dessutom utlovat en ny gymnastikdräkt om hon slår mig men fram till dess är det hon som bär på träningsväskan till gymnastiken //Henrik
Publicerat November 2, 201510 yr Ah, det var du som tipsade på grannkanaler[emoji106] Googlade en del igår enligt dina tips och körde även ett testpass. Tanken med denna typ av träning är fantastisk, det blir oerhört tydligt vilka mål man har med träningen och att enda vägen för att nå dem är att träna hårdare och smartare. Man blir liksom mer medveten om resan som ska ta en till målet eftersom man får tydligare kvitto på utvecklingen. Jämfört med vanlig gymträning där är det är betydligt svårare att dra slutsater huruvida man är på rätt spår med träningen har calisthenics en stor fördel där. Att träningen blir roligare och att det går att träna utan att man behöver åka till gymmet är andra stora fördelar. Det ska bli kul att börja köra programmet på riktigt med start idag. Stort tack för att du delade med dig av detta Henrik!
Publicerat November 2, 201510 yr När vi tränar ungarna i gymnastik så lär de sig något som heter stegserier (för tjejer, RM för killar). Det är fastslagna svårigheter som steg för steg leder till optimal progression. Du måste klara alla momenten i en stegserie för att gå vidare till nästa och eftersom övningarna i de högre stegserierna bygger på att grunderna läggs redan i de lägre serierna så känns det väldigt naturligt samtidigt som ungarnas entusiasm hålls upp så länge som de kan se hur de utvecklas och nästa steg känns alltid inom räckhåll. På det sättet lägger vi grunderna för styrka, balans, kooordination och flexibilitet utan att ungarna tänker på det. Inom progressiv Calisthenics är det i princip samma visa. Du börjar med relativt enkla övningar för att bygga grundstyrka, balans och grundläggande teknik. När du nått 15-20 repititioner och känner dig trygg i övningen är det dags att gå vidare till nästa övning. Alternativt ökar du bara svårigheten genom att minska tempot och utföra övningen långsammare och mer kontrollerat. Ett pedagogiskt exempel hittar du i bilden nedan: På bilden ser ni hur progressionen skulle kunna se ut för armhävningar. Även om jag inte håller med om antalet repetitioner så är bilden rätt självförklarande. Antalet repetitioner beror så klart på vad man vill uppnå, med höga repititionstal så tränar du uthållighet men med lägre repetitionstal så blir du starkare och får en ökad muskeltillväxt. I grund och botten är det samma sak som vid all annan styrketräning. En som förklarar det på ett betydligt bättre sätt än jag är Paul Wade som är författaren till convict conditioning http://pccblog.dragondoor.com/diesel-20-add-twenty-pounds-of-muscle-in-one-year-bodyweight-only/ //Henrik
Publicerat November 22, 201510 yr Har börjat forma ett mål, då jag är 40 nu, ska jag fan fixa mig i formen som jag hade runt 20. Då klarade jag 35 chins i rad, så mitt mål är att komma dit... För då borde jag vara typ 20 igen Har en lång bit att gå, då jag idag bara klarar 2 strikta i rad. Men dock över dagen , blir det ändå 2x5 , så jag tror faktiskt på tanken
Publicerat November 23, 201510 yr Kaloriräknande, gym och kosttillskott gjorde detta under ett år: (Printat från min Instagram därav kass kvalité)
Publicerat November 23, 201510 yr Kaloriräknande, gym och kosttillskott gjorde detta under ett år: ImageUploadedByTapatalk1448269522.681817.jpg (Printat från min Instagram därav kass kvalité) Bra jobbat! Började själv min resa på +115kg ,och äter vad jag vill, och ligger rätt stilla på 90kg Men nu har jag börjat gå upp lite pga att jag omvandlar vävnad. Planen är att hålla mig mellan 85 och 95 beroende på form. Och nu arbetar jag rätt hårt på att få upp uthålligheten, mjölksyretålighet i axlar och ben. Har haft ett knä som inte tyckt om att gå i nedförsbackar.