Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Lättare och lättare dag,för dag...

Eller iaf går det bättre och bättre dag för dag.

Måste öka dosen träning om jag ska uppnå mina mål. Och det gillar jag!

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Nytt Gerdakort efter några års uppehåll. Startade med lite lätt styrketräning. Knäböj och lite blandade träningsmaskiner. Gick på ett svettigt sumba-pass, och avslutade naturligtvis med det viktigaste, bastun.

Träningsvärk dagen efter?

- Absolut!

Känns helt rätt!

Publicerat
Har varit ute o promenerat i ca 5 km så att v. fot o vad har fått sig en bra träning efter operationen. :smile:

Promenaden gick efter golfbanan som är snötäckt numera. :thumbsup:

Publicerat

Rask lunch prommenad, 4km bara att.

Måste hålla uppe flåset så jag orkar träna...

Publicerat

Kaloriräknande, gym och kosttillskott gjorde detta under ett år:

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1448269522.681817.jpg

(Printat från min Instagram därav kass kvalité)

Du ser ju som 25 kg hundben o med något mellan benen. :wink:  :tongue:  :cool:  :yes:

Publicerat

Det är skoj att träna, då det ger mätbara resultat.

Bara att lägga på fler övningar allt eftersom! Träningsvärk är min drog!

Publicerat

Måste säga att jag legat av mig ordentligt med träningen, löpkingen blir nån 3-4km om sänder...för sällan. Gymmet besöks om sänder även det, oftare än löpningen förvisso men ändå för sällan.

Utbildningen jag går tar upp väldigt mycket tid och om än den i sig kräver god fysik ges inte så mycket tid till träning då den bortsett från nått pass självskydd/konflikthantering inte innefattar schemalagt fysträning.

Dock sista svängen på gymmet härom dan gav grov mersmak! Tog nytt PB i marklyft, dock ej ett maxat lyft utan tyngsta vikten hitills jag dragit 8 repetitioner på. Känns bra!

Publicerat

Kör vidare på min chins träning

Blir 5,5,4,3,3, och dead hold ..

Men börjar fundera på om jag ska måsta lägga in mer rygg och mage för att få ut vad jag vill.

Efter hund säsongen blir det focus på kondition och ben. Men tills dess...

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Publicerat

Kör vidare på min chins träning

Blir 5,5,4,3,3, och dead hold ..

Men börjar fundera på om jag ska måsta lägga in mer rygg och mage för att få ut vad jag vill.

Efter hund säsongen blir det focus på kondition och ben. Men tills dess...

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Rygg och mage är alltid bra att hålla i skick, en god kärna håller resten i schack ;), brukar varje gympass göra nått set med antingen mage eller rygg, alternerar givetvis dessa för att inte skadas.

Publicerat

Slödag, dvs hemma dag, straffar man sig lämpligt med 5x10 chins spridda över dagen..

Publicerat

December, skitmånad, stress, mat och lite träning, eller nja men stressad träning.

Jag blir alltid lite tyngre över höst och jul, fn jag hatar det, igår slog vågen över 90 igen och det betyder att jag har ett BMI på 29, eller med andra ord där jag skulle kunna få landstingssponsrad kostrådgivning.

Nu är ju inte det sanningen på långa vägar men det är så otroligt tråkigt att inse att december enbart är dret och att man måste se framåt, mot januari för att få någon form av befrielse i tillvaron.

Nu skall jag vara ärlig även där och insikten har redan slagit mig att jag förvisso idag har en nästan tom januari kalender vet med mig att jag har en oändligt massa saker som skall vara klara även då.

Det jag har kommit fram till är, finns det en paus/stopp knapp och eller en statlig tjänst att erhålla? Detta så att man i varje fall kan få in lagoma 5-7 pass i veckan samt lite roligt däribland. /Christian

Publicerat

Jag har medvetet valt att focusera på träningen. Skiljsmässan tar sin tribut, och tja , för att reta X lite , så bestämmde jag mig för att ta hand om mig.

Så jag kör brak varje dag, och kompleterar med övningar jag känner för.

Går aldrig till gym,(än) då jag gillar träna ensam, och effektivt.

Dessutom vill jag innan jag går dit klara av vissa moment, eller rättare sagt, ha rehab tränat mig, så att jag är klar för att träna vissa moment utan att gå sönder.

Och på gym ,finns domdärasakerna som jag längtar efter att få göra igen. Marklyft mm..

Planen är att ligga på den vikt jag håller nu, men öka tåligheten, och sen kondition. 

Sen att jag älskar träningsvärk, gör saken lättare!

Publicerat

December, skitmånad, stress, mat och lite träning, eller nja men stressad träning.

Jag blir alltid lite tyngre över höst och jul, fn jag hatar det, igår slog vågen över 90 igen och det betyder att jag har ett BMI på 29, eller med andra ord där jag skulle kunna få landstingssponsrad kostrådgivning.

Nu är ju inte det sanningen på långa vägar men det är så otroligt tråkigt att inse att december enbart är dret och att man måste se framåt, mot januari för att få någon form av befrielse i tillvaron.

Nu skall jag vara ärlig även där och insikten har redan slagit mig att jag förvisso idag har en nästan tom januari kalender vet med mig att jag har en oändligt massa saker som skall vara klara även då.

Det jag har kommit fram till är, finns det en paus/stopp knapp och eller en statlig tjänst att erhålla? Detta så att man i varje fall kan få in lagoma 5-7 pass i veckan samt lite roligt däribland. /Christian

Du får skaffa jakthund C.

Jag är på topp konditionsmässigt, samt viktmässigt i slutet av januari!

Sen går det bara utför....! [emoji6]

Publicerat

Du får skaffa jakthund C.

Jag är på topp konditionsmässigt, samt viktmässigt i slutet av januari!

Sen går det bara utför....! [emoji6]

Du är tvådimitionell i slutet, inget djup alls,

Publicerat

Eftersom jag inte har så mkt vettigt för mig på jobbet kluddar jag i trådarna... (mkt väntetid på kommandon ska ge svar..)

Lyckades iaf klämma in en 6km rask promenad på lunchen. (vi håller på att stänga en /// i katrineholm, allt produktion ska ske i andra länder..., så jag hänger kvar till det stänger.)

Har äntligen hittat målen som jag behövde för att öka träningen igen.

Om allt går i lås, blir det att söka in till FM senare iår, och jag tänker inte bara kvala in, utan tänker göra mitt bästa för att bli ett förstahandsval. Iaf fysiskt.

Har länge funderat på det , och det är trevligt att ha i ryggen.

Publicerat

Step och bastu!

Publicerat

Söndag är chins'dag..

målet idag är 60 chins fördelande över dagen, men blandar upp det med lite olika grepp.

Publicerat

Nästa söndag är det 70 chins' som gäller.. gäller att träna i lagom takt så inget går sönder.

Så under veckan, blir det mage,innebandy,rygg,rygg, julmat och sen på't igen.

Sen var det där med push ups, dom måste börjas med, men axlarna har åkt på stryk , så jag måste börja lugnt.

Måste nog investera i en stång så jag kan göra militärpress hemma.

Blir halvdag på jobbet, och sen ut och gå in nya kängorna, så om jag får min vilja igenom blir det 1½h rask promenad varje dag denna vecka. Hundarna gillar det åxå.

Publicerat

Ska ut och dra 6x1000 på halkan det ger såväl flås som självbehärskning :thumbsup:

• 5 weeks later...
Publicerat

Rullar på lite smått, har fått förbud emot träning, så jag kallar det något annat..

Men chins gör jag nu 2 set om 9 rep med några minuters mellanrum.

"Tränar" inte till fail, utan stannar på lämplig nivå för att inte råka träna ...

Testade lite runt nyår, och 100 strikta gick bra att göra över en dag, utan större träningsvärk.

Felet är att då börjar det bli lite tråkigt, så jag funderar på en kvarnsten runt halsen, för att öka träningen med färre reps

Publicerat

Om du nu gör 100 strikta chin ups är det väl bara att öka belastningen genom att göra dem mer utmanande, du kan ändra handpositionen, gå över till pullups, 

etc, etc...

//Henrik

Publicerat

Om du nu gör 100 strikta chin ups är det väl bara att öka belastningen genom att göra dem mer utmanande, du kan ändra handpositionen, gå över till pullups, 

etc, etc...

//Henrik

Inte hundra i rad,  utan snarare typ 5x20 

Publicerat

Det spelar egentligen ingen roll min poäng är att du kan göra dina chinups gradvis jobbigare utan att ta till vikter.

//Henrik

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Publicerat

Rullar på lite smått, har fått förbud emot träning, så jag kallar det något annat..

Men chins gör jag nu 2 set om 9 rep med några minuters mellanrum.

"Tränar" inte till fail, utan stannar på lämplig nivå för att inte råka träna ...

Testade lite runt nyår, och 100 strikta gick bra att göra över en dag, utan större träningsvärk.

Felet är att då börjar det bli lite tråkigt, så jag funderar på en kvarnsten runt halsen, för att öka träningen med färre reps

https://youtu.be/rGHUfi5N98g

Öka Lindgren, öka!