Publicerat Januari 20, 201610 yr Detta är en populär post. Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!
Publicerat Februari 2, 201610 yr Tränar vidare, gör nu iaf 10x3 utan större problem. Vill inte växa ur några kläder, eller slita sönder redskapen, så nu har jag fixat lite ute, så jag kan hänga på mig lite vikter och köra chins. Och öka core träningen. Dilemmat med att pendla är att jag inte får dom promenader jag behöver.
Publicerat Februari 2, 201610 yr Detta är en populär post. Har påbörjat "superkropp 2016" vilket är en kul grej vi kör ett gäng kompisar. (superkropp är ju ett aftonbladetord) Egentligen är inte målet att bli superslimmad, men det är ett bra sätt att bli motiverad när vi kör ihop. Nåja, så här långt har det blivit löpning i princip varannan dag sen nyår och lite styrka däremellan. När ett eget mål om enarmade armhävningar under året, följer ett program för det och det går sakta framåt.
Publicerat Februari 23, 201610 yr Suck , jag vill ut och gå ,men jag häckar uppe i sthlm. Suger fan. Blir dåligt med träning åxå när jag är i sthlm. fan,fan,faaaan..
Publicerat Februari 23, 201610 yr Nån som har tips på bra all-round löp/skidbrallor? Har ett par Craft halvtajta brallor med strech på baksidan och vindtäta fram. Inget foder eller stoppning. Dessa har jag använt till alla aktiviteter som kräver långa ben. Med ett underställ på vintern med löparskidorna, och barmarkstid i löpspåret när det inte är för varmt. Nu är de helt slut. Lagat ett par gånger i grenen, men tror att det är kört.. Har inte tittat så jättemycket på marknaden, men är det nån som kan ge nått tips på bralla? /Må
Publicerat Februari 24, 201610 yr Går du en mil varje dag? Jag har en vända som är typ1,2mil men det får räcka 4ggr i veckan för det tar runt 1:45h Kanske äntligen skulle skaffa sig en jycke så blir det lite mer motiverande. Gådde en mil.
Publicerat Februari 24, 201610 yr Går du en mil varje dag? Jag har en vända som är typ1,2mil men det får räcka 4ggr i veckan för det tar runt 1:45h Kanske äntligen skulle skaffa sig en jycke så blir det lite mer motiverande. Inte riktigt även om det vore önskvärt, men 4-5ggr.
Publicerat Februari 24, 201610 yr Hittade en 7.5km slinga att gå på en förlängdlunch.. spelar mig inte så stor roll, då det tar mig 3min att värma maten, och 30 sec att få i mig den.. så, hoppet kommer tillbaka
Publicerat Februari 24, 201610 yr Skippat socker och chips i tre veckor och tränat som vanligt eller lite mer..men vips var man 9kg lättare.. Det mesta är väl vätska men ändå..
Publicerat Februari 24, 201610 yr får mig ca 1km gående per dag vilket suger skulle vilja mer men kroppen säger stopp... mm nån som vet om sk kettelbell övningar är bra för bål å ryggstyrka?
Publicerat Februari 25, 201610 yr får mig ca 1km gående per dag vilket suger skulle vilja mer men kroppen säger stopp... mm nån som vet om sk kettelbell övningar är bra för bål å ryggstyrka? Kettelbel ger mycket bålstabilitet, men det gäller att vara medveten om hur övningen görs så man inte får motsatt effekt. Ex vis kettelbelswing ger väldigt mycket, men man måste se till och ha magen spänd som vid så mycket andra övningar där bålen är inblandad. Annars kan ryggen få sig en känga..
Publicerat Februari 25, 201610 yr Galne tack för svaret^^ får se om jag kan köpa mig en på chlasohlsson för en bilig penning^^ strävhår ser ut som underbart väder^^
Publicerat Februari 25, 201610 yr Så här ser mina dagar ut. buss till stan och sedan promenad till jobbet, 2km. lunch, 30min promenad 2,5km. Efterjobbet går jag genom stan 4,5km. hoppar på bussen men kliver av 3km hemifrån. Skittråkigt......men jag hoppas det gör nytta
Publicerat Mars 12, 201610 yr En fyra tankar i motorsågen, motion om något! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 14, 201610 yr Förkyld som ... så jag ligger lite lågt med pulshöjande saker.. Idag passade jag på att istället testa att hänga på mig 10kg och köra chins.. det var tyngre måste jag säga. Förbereder en ryggsäck med 20kg som jag ska börja köra step up med..
Publicerat Mars 15, 201610 yr Igår var det ett pass med funktionell träning och äntligen blev bröstryggen normal igen, varit stel och bråkig sen jag var sjuk för 2-3 veckor sen. Men alla de där utfallsstegen känns i benen idag...