Publicerat April 13, 201610 yr Detta är en populär post. Bestämde mig i sista sekund att återuppta kontakten med löparskorna och anmälde mig till Sthlm marathon. 2012 var senast så det var dags igen. 65 dagar på mig att träna från det att jag anmälde mig. Kollade gps-klockan, senaste loggade passet var i oktober 2013... Tänkte försöka få ihop 50mil innan jag står på startlinjen. Älska utmaningen!
Publicerat April 13, 201610 yr Fått backa lite på mitt tränande då ryggen sa ifrån. Men nu är jag på G igen.
Publicerat April 14, 201610 yr För lite av den här varan nu för tiden, tur man skyfflar lite träd i skogen ibland iaf.
Publicerat April 15, 201610 yr Löpning 3 gånger per vecka. Promenad dagligen.. Styrka 5-6dagar per vecka. Känns riktigt bra att man hållt igång sen i höstas..hade ett uppehåll kring jul men ändå. Tappade 9kg nu i vår på 3veckor genom att utesluta sockret..
Publicerat April 19, 201610 yr Löpning i förrgår.. Bröstpass igår.. Axelpass idag och 2mil på mtb genom skog.. Långpromenad samtliga dagar..
Publicerat April 19, 201610 yr Ett ruttet milpass idag men jag vet av tidigare erfarenhet att de där riktigt tröga passen kommer med ojämna mellanrum. Roligare var det i lördags. Sprang Idre fjäll-Nipstugan ToR. 16km har aldrig tidigare fått lock för öronen av höjdskillnad under ett löppass. Nyttigt med rejäla backar då de är få och korta på mina ordinarie rundor.
Publicerat April 20, 201610 yr Försöker dra igång tjock-kroppen igen efter typ ett år av endast sporadisk träning....Kettlebell övningar (mest swing och naturligvis curl för de oehört viktiga bicepsen ) och fösöka springa 2-3ggr/vecka. Går tungt kan jag konstatera, både ork, tid och motivation
Publicerat April 21, 201610 yr När resultaten kommer så kommer motivationen...det bästa är att resultaten kommer fort efter ett träningsuppehåll. Lägg om kosten något och skippa socker och ät mer grönt så får du se på fart..
Publicerat April 22, 201610 yr Promenad idag och diverse styrkeövningar..bland annat 150 situps.. marklyft..bicepscurl...200 rumplyft... hantelrodd...diverse ben och vad övningar..armhäv..ryggresningar... En timme i högt tempo..
Publicerat April 22, 201610 yr Två vilodagar gjorde kroppen gott. 4:47-tempo över 12k och det kändes riktigt bra. Äntligen känns det som löppass och inte joggingrunda.
Publicerat April 23, 201610 yr 50 situps i morse... och en promenad på eftermiddagen.. Det får bli en vilodag idag...det är under vilan som musklerna växer...
Publicerat April 24, 201610 yr Det låter härligt.. har en bra bit kvar till såna distanser.. satsar på milen i år. Ikväll har jag tränat bröst och axlar..och gjort 100 situps.. Imorgon ska jag cykla en redig runda om det blir som jag tänkt...
Publicerat April 30, 20169 yr Tränat vidare under veckan..cyklat i skogen och tränat styrka..kört 200 situps om dagen och lyft skrot.Tog en löprunda på 7.5km igår... men sen sabbade jag det hela med att dricka alkohol igår kväll....
Publicerat April 30, 20169 yr Detta är en populär post. 1.1mil löpning i full uniform inklusive kroppskydd och radio, 4 stationer med s.k Case där situation skulle lösas under dessa 1,1mil. Därefter fyspass på två timmar, fortfarande fullständig uniform men ute på ett blött fält, dels självskydd/ingripandeteknik och dels ren fys med exempelvis Burpees och armvävningar med mera... Det var vad min torsdag mestod av fantastiskt jobbigt, men minst lika roligt!!
Publicerat April 30, 20169 yr I höst ska jag testa försvarets fälttest.. Löpning i full mundering... I uniform blir man starkare än stålmannen..
Publicerat Maj 1, 20169 yr Totalt 48kilometer löpning över fredag, lördag, söndag. Fördelat på 12k, 24k och 12k. Inga vansinniga hastigheter 4,58 på de korta och 5,33 på långa. Har konstaterat att jag inte kommer få ihop de ursprungligen planerade milen fram till Stockholm maraton. Kroppen behöver mer vila idag än för tre år sen när jag höll på. Då kunde jag köra 6 pass i veckan men nu behövs mer vila för att tillgodogöra mig träningen. Ingen annan här inne som planerar att springa Stockholm?
Publicerat Maj 2, 20169 yr Jag börjar inse att det initiala målet om 30 chins är tungt. Om det ska vara strikta chins, klarar idag 13st. (13,10,10,8,8) Börjar se över schemat för att öka styrkan, så att det blir möjligt. Mitt delmål att komma ner i vikt, har jag slagit. Nu väger jag in på 80+ ist för 85+ utan att ha begränsningar i vad jag äter.
Publicerat Maj 3, 20169 yr Fett ös Lindgren, snegla på toppresultaten för fitness killar i chins så får du en uppfattning om vad som är möjligt men en god fysik att göra strikt. Jag kanske klarar 10-12 st, en bra dag men lider av hög vikt, dina resultat är väldigt fina. C Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Maj 3, 20169 yr Jag har gått upp ca 14kg i vikt på 4,5 månad. Haft oerhört svårt att gå upp i vikt samtidigt som jag idrottar. Nu är jag på gymmet var och varannan dag och har gett fan i allt som heter löpning, innebandy eller cykling. Syns fortfarande inte att jag gått upp särskilt mycket i vikt men målet att gå upp mot 95 innan löpperioderna börjar är tyvärr kört. Fick mitt träningsschema till försäsongen idag. 5 pass i veckan. 1 med bandy, 2 med löpning och två gemensamma gympass. Jag som redan snittar sex gånger i veckan på gym.. I vilket fall. Så motiverad att köra med vikter när man ser förändringen. Nu kör jag 140kg i marklyft utan problem och de få härinne som faktiskt har träffat mig vet att jag inte är särskilt stor till växten (bredden).
Publicerat Maj 3, 20169 yr Intressant att läsa om olika viktmål. Själv ligger jag väl 3-4 kilo över matchvikten jag hade vid toppformen för 4år sedan. Nån stans runt 61-62kg är ganska optimalt. Är dock inget jag gör nåt särskilt för att nå. Det har tidigare gett sig av sig självt bara jag springer mycket. Idag blev det 12 kilometer.