Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Den är bra....har två likadana... ;-)

iPad Tapatalk HD

• Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Instämmer med kalleanka70, har med 2st.

Men rovdjuren är svårare att få fram på åtel med kameran, antar att det är den röda IR som skrämmer dom.

Men klövvilten här har inte reagerat negativt mest nyfiket. :P

Publicerat

Gjort två nya åtlar idag. Båda i ett jaktlag vi är med i på söderåsen.

En i 35 ha bokeföryngring med endast en väg i mitten. Hitta en fin glänta 20 m från vägen. Alltid varit gris när vi jagat den såten så det blir kog kanon!

Den andra är på en mark som ligger i en halvmåne in i söderåsens nationalpark. Tror den kommer bli grym!

På båda blev det foderspridare från Biltema med majs i tunnorna och kärade träd. Så nu får vi vänta och se hur lång tid det tar innan dom hittar det. Någon chansning? :)

Publicerat

fina marker du jagar på som sagt ! :smile:  :thumbsup:  och fin jakt-blogg förresten :smile:

Tack Linus! Det är just det som är drivkraften att fortsätta med bloggen..att andra uppskattar den!

Mvh Marcus@uppsalebojakt

Publicerat

nu är denna åtelkamera inhandad ! :thumbsup:  http://www.nettojakt.se/atelkamera-sg550m-8m-gprs.html  behöver ni inte klaga på mina dåliga bilder med :biggrin:  :tongue: denna verkar ju vara bra i alla fall. du kan ställa in om du vill ha 5 eller 8 mp kamera, out-time och allt sådant. + sändande till mailen eller mms. hoppas den är bra nu bara ! :sweat:

Har den kameran jag med, Blir bra bilder kan jag lova :biggrin:

Publicerat

Tack Linus! Det är just det som är drivkraften att fortsätta med bloggen..att andra uppskattar den!

Mvh Marcus@uppsalebojakt

väldigt mysigt att se det långa kopplet med dem små efter ledarsuggan :thumbsup: och en fin blogg! :smile:

Publicerat

Håller på och provar en ny åtelplats och inatt dök denna upp.

post-6266-0-75140000-1370369453_thumb.jp

Publicerat

Har den kameran jag med, Blir bra bilder kan jag lova :biggrin:

Har den någon form av stöldskydd? Typ en kod som gör den obrukbar?

S.

Publicerat

Har den någon form av stöldskydd? Typ en kod som gör den obrukbar?

S.

Går att lägga in lösenord på den, Hur bra den funktionen är vet jag inte, Använder den inte, Har ju teflonminne

Publicerat

väldigt mysigt att se det långa kopplet med dem små efter ledarsuggan :thumbsup: och en fin blogg! :smile:

Ja, det syns verkligen att dom litar på dom äldre till 100%. Kul att du gillar den!

Publicerat

Förbannade kor!...

Hmm vad är det här?... attachicon.gifimage.jpg

Mmmm GOTT! attachicon.gifimage.jpg

Satan det kliar!

Den där plastsaken sitter ju i lämplig höjd o ser skön ut... attachicon.gifimage.jpg

Bäst att klia lääääänge!... attachicon.gifimage.jpg

Hahaha :laugh: kossor är allt bra goa !

Publicerat

Förresten blev en gylta på dryga 60kg inatt på havreåkern..tog den minsta av dem största och på 15m fick 30:06:an och dess  Oryx tala :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Gris!!! :biggrin:  :biggrin::thumbsup:  fick ju ta hand om grannens åtel nu medans han har barn. och för en vecka sedan kom det en liten liten ensam gris som hade skrubbat sig på tjärträdet, (brunahår ljusa) han hade väl ingen sugga den stackaren eller så var det en liten rögris :smile:  men nu i alla fall hade det varit 3 st grisar där och ätit upp maten och skrubbat sig lite och även bökat, kan ni fatta hur glad jag blev bara av att få set ett bök igen ?!? :woot:  :biggrin:  var även inne idag igen och frågade om vi verkligen får skjuta och så och svaret : blev ja bara skjut  jag hinner ju aldrig med det ändå ungefär :smile:  så på fredag ska nog ja och brorsan sitta. och förresten var det (3 årsgrisar troligtvis) för det var 3 st stigar var för sig och inga små stigar liksom jämte av kultingar som jag såg men vad vet ja kan ju har varit 3, galtar, 3 suggor,  3 mindre årsgrisar. tyvärr så skulle det ta 6 dagar för scoutgarden  att komma. och förresten vilket är bäst att driva den scoutgarden som jag har länkat med ? scoutgards egna 6-volts batteri att ha jämte i en låda eller 12 st AA-batterier ? ni som hade erfarenhet av den :smile:  skitjakt på er alla förresten!, kan ju behövas nu när alla ska ut på vallarna,havreåkrarna och åtlarna.

Publicerat

Kör externt batteri! På vintern går det nästan inte utan!

Publicerat
  • Författare

Kör externt batteri! På vintern går det nästan inte utan!

ok :thumbsup:  tack för tipset kalle! :smile:

Publicerat

Var ute med lite foder ikväll på åteln! Skönt att de är aktivitet. Minst 70 gris såg ja på platsen de är ju bra! En enda galt av de 22 vuxna jag såg och två gyltor, resten suggor med en hel armé av småttingar! :)

Publicerat

Var ute med lite foder ikväll på åteln! Skönt att de är aktivitet. Minst 70 gris såg ja på platsen de är ju bra! En enda galt av de 22 vuxna jag såg och två gyltor, resten suggor med en hel armé av småttingar! :)

Oj så mycket har jag aldrig sett på samma gång :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Grattis till bra marker !! :woot:  :thumbsup:  brorsan och jag fick fram en flock på 20 vuxna en gång, men det var typ någon vecka innan dom skulle ha kultingar, så annars hade det nog varit ungefär 35-40 grisar där,  först kom det fram en jätte stor dräktig ledarsugga på minst mins 100 kg sedan några mindre suggor och en massa fjolingar och årsgrisar + en större galt som vi såg lite av långt in i skogen, glömmer aldrig den kvällen, :happy:  synd att det inte kommer hända på många år igen :sad:

Publicerat

Grattis till bra marker !! :woot:  :thumbsup:  brorsan och jag fick fram en flock på 20 vuxna en gång, men det var typ någon vecka innan dom skulle ha kultingar, så annars hade det nog varit ungefär 35-40 grisar där,  först kom det fram en jätte stor dräktig ledarsugga på minst mins 100 kg sedan några mindre suggor och en massa fjolingar och årsgrisar + en större galt som vi såg lite av långt in i skogen, glömmer aldrig den kvällen, :happy:  synd att det inte kommer hända på många år igen :sad:

Säg inte så linus.

Plötsligt händer de. Som dom säger i triss reklamen :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Säg inte så linus.

Plötsligt händer de. Som dom säger i triss reklamen :thumbsup:

ja, dom kommer igen :smile:  men hos oss har jakttrycket varit hårt ! :ohmy:  :yes:

Publicerat

Inte en kulting har synts till än på mina två åtlar eller på kompisens åtel.

Publicerat

Inte en kulting har synts till än på mina två åtlar eller på kompisens åtel.

Inte hos oss heller tyvärr...

Publicerat

Inte hos oss heller tyvärr...

Sitter vid kulltorp nu, stendött. :(

Publicerat

Prövar i Kolmården ikväll då....från att ha varit full rulle är det nu betydligt lugnare....

iPad Tapatalk HD