Publicerat Juni 3, 201312 yr Instämmer med kalleanka70, har med 2st. Men rovdjuren är svårare att få fram på åtel med kameran, antar att det är den röda IR som skrämmer dom. Men klövvilten här har inte reagerat negativt mest nyfiket.
Publicerat Juni 3, 201312 yr Gjort två nya åtlar idag. Båda i ett jaktlag vi är med i på söderåsen. En i 35 ha bokeföryngring med endast en väg i mitten. Hitta en fin glänta 20 m från vägen. Alltid varit gris när vi jagat den såten så det blir kog kanon! Den andra är på en mark som ligger i en halvmåne in i söderåsens nationalpark. Tror den kommer bli grym! På båda blev det foderspridare från Biltema med majs i tunnorna och kärade träd. Så nu får vi vänta och se hur lång tid det tar innan dom hittar det. Någon chansning?
Publicerat Juni 3, 201312 yr fina marker du jagar på som sagt ! och fin jakt-blogg förresten Tack Linus! Det är just det som är drivkraften att fortsätta med bloggen..att andra uppskattar den! Mvh Marcus@uppsalebojakt
Publicerat Juni 4, 201312 yr nu är denna åtelkamera inhandad ! http://www.nettojakt.se/atelkamera-sg550m-8m-gprs.html behöver ni inte klaga på mina dåliga bilder med denna verkar ju vara bra i alla fall. du kan ställa in om du vill ha 5 eller 8 mp kamera, out-time och allt sådant. + sändande till mailen eller mms. hoppas den är bra nu bara ! Har den kameran jag med, Blir bra bilder kan jag lova
Publicerat Juni 4, 201312 yr Tack Linus! Det är just det som är drivkraften att fortsätta med bloggen..att andra uppskattar den! Mvh Marcus@uppsalebojakt väldigt mysigt att se det långa kopplet med dem små efter ledarsuggan och en fin blogg!
Publicerat Juni 4, 201312 yr Har den kameran jag med, Blir bra bilder kan jag lova Har den någon form av stöldskydd? Typ en kod som gör den obrukbar? S.
Publicerat Juni 4, 201312 yr Detta är en populär post. Förbannade kor!... Hmm vad är det här?... Mmmm GOTT! Satan det kliar! Den där plastsaken sitter ju i lämplig höjd o ser skön ut... Bäst att klia lääääänge!...
Publicerat Juni 4, 201312 yr Har den någon form av stöldskydd? Typ en kod som gör den obrukbar? S. Går att lägga in lösenord på den, Hur bra den funktionen är vet jag inte, Använder den inte, Har ju teflonminne
Publicerat Juni 4, 201312 yr väldigt mysigt att se det långa kopplet med dem små efter ledarsuggan och en fin blogg! Ja, det syns verkligen att dom litar på dom äldre till 100%. Kul att du gillar den!
Publicerat Juni 5, 201312 yr Förbannade kor!... Hmm vad är det här?... image.jpg Mmmm GOTT! image.jpg Satan det kliar! Den där plastsaken sitter ju i lämplig höjd o ser skön ut... image.jpg Bäst att klia lääääänge!... image.jpg Hahaha kossor är allt bra goa !
Publicerat Juni 5, 201312 yr Förresten blev en gylta på dryga 60kg inatt på havreåkern..tog den minsta av dem största och på 15m fick 30:06:an och dess Oryx tala
Publicerat Juni 5, 201312 yr Författare Gris!!! fick ju ta hand om grannens åtel nu medans han har barn. och för en vecka sedan kom det en liten liten ensam gris som hade skrubbat sig på tjärträdet, (brunahår ljusa) han hade väl ingen sugga den stackaren eller så var det en liten rögris men nu i alla fall hade det varit 3 st grisar där och ätit upp maten och skrubbat sig lite och även bökat, kan ni fatta hur glad jag blev bara av att få set ett bök igen ?!? var även inne idag igen och frågade om vi verkligen får skjuta och så och svaret : blev ja bara skjut jag hinner ju aldrig med det ändå ungefär så på fredag ska nog ja och brorsan sitta. och förresten var det (3 årsgrisar troligtvis) för det var 3 st stigar var för sig och inga små stigar liksom jämte av kultingar som jag såg men vad vet ja kan ju har varit 3, galtar, 3 suggor, 3 mindre årsgrisar. tyvärr så skulle det ta 6 dagar för scoutgarden att komma. och förresten vilket är bäst att driva den scoutgarden som jag har länkat med ? scoutgards egna 6-volts batteri att ha jämte i en låda eller 12 st AA-batterier ? ni som hade erfarenhet av den skitjakt på er alla förresten!, kan ju behövas nu när alla ska ut på vallarna,havreåkrarna och åtlarna.
Publicerat Juni 7, 201312 yr Författare Kör externt batteri! På vintern går det nästan inte utan! ok tack för tipset kalle!
Publicerat Juni 7, 201312 yr Var ute med lite foder ikväll på åteln! Skönt att de är aktivitet. Minst 70 gris såg ja på platsen de är ju bra! En enda galt av de 22 vuxna jag såg och två gyltor, resten suggor med en hel armé av småttingar!
Publicerat Juni 8, 201312 yr Var ute med lite foder ikväll på åteln! Skönt att de är aktivitet. Minst 70 gris såg ja på platsen de är ju bra! En enda galt av de 22 vuxna jag såg och två gyltor, resten suggor med en hel armé av småttingar! Oj så mycket har jag aldrig sett på samma gång
Publicerat Juni 8, 201312 yr Författare Var ute med lite foder ikväll på åteln! Skönt att de är aktivitet. Minst 70 gris såg ja på platsen de är ju bra! En enda galt av de 22 vuxna jag såg och två gyltor, resten suggor med en hel armé av småttingar! Grattis till bra marker !! brorsan och jag fick fram en flock på 20 vuxna en gång, men det var typ någon vecka innan dom skulle ha kultingar, så annars hade det nog varit ungefär 35-40 grisar där, först kom det fram en jätte stor dräktig ledarsugga på minst mins 100 kg sedan några mindre suggor och en massa fjolingar och årsgrisar + en större galt som vi såg lite av långt in i skogen, glömmer aldrig den kvällen, synd att det inte kommer hända på många år igen
Publicerat Juni 8, 201312 yr Grattis till bra marker !! brorsan och jag fick fram en flock på 20 vuxna en gång, men det var typ någon vecka innan dom skulle ha kultingar, så annars hade det nog varit ungefär 35-40 grisar där, först kom det fram en jätte stor dräktig ledarsugga på minst mins 100 kg sedan några mindre suggor och en massa fjolingar och årsgrisar + en större galt som vi såg lite av långt in i skogen, glömmer aldrig den kvällen, synd att det inte kommer hända på många år igen Säg inte så linus. Plötsligt händer de. Som dom säger i triss reklamen
Publicerat Juni 8, 201312 yr Författare Säg inte så linus. Plötsligt händer de. Som dom säger i triss reklamen ja, dom kommer igen men hos oss har jakttrycket varit hårt !
Publicerat Juni 8, 201312 yr Inte en kulting har synts till än på mina två åtlar eller på kompisens åtel.
Publicerat Juni 8, 201312 yr Inte en kulting har synts till än på mina två åtlar eller på kompisens åtel. Inte hos oss heller tyvärr...
Publicerat Juni 9, 201312 yr Prövar i Kolmården ikväll då....från att ha varit full rulle är det nu betydligt lugnare.... iPad Tapatalk HD