Publicerat Augusti 22, 201411 yr Författare Gårdagens middag blev Vildgriskotletter som fått koka av sig en liten stund på bästa Spjäll maner och sedan penslades de med en god Bourbongrillsås/glaze och till det kartoffler med brunsås Bara att skaka dem så ramlar köttet av benet Det blev inget kvar till lunchlåda dock Inget kvar till lunchlådan... Du får skjuta större grisar då! Anrättning hördes som gooood!
Publicerat Augusti 22, 201411 yr Inget kvar till lunchlådan... Du får skjuta större grisar då! Anrättning hördes som gooood! Anrättningen blev lyckad men jag måste erkänna att jag inte är skytten på detta utan jag har köpt köttet Aldrig lyckats skjuta någon vildgris, de har inte kommit till ön än!! men jag väntar på dem
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Detta är en populär post. Riktig Svenssonmat i dag- skinkstek, gräddsås,kokta päror och blomkål och ärtor. Gott så det förslår.
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Författare Riktig Svenssonmat i dag- skinkstek, gräddsås,kokta päror och blomkål och ärtor. Gott så det förslår. Absolut inget fel på Svensson!
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Gryta på "vildsvinsytterfile'" (som det så fint kallas nuförtiden) med massa gött i. Pasta, grönsallad och ett glas bubbelvatten till!
Publicerat Augusti 23, 201411 yr 3 st Köpespizza, sallad o kall öl o blåbärspaj o marsansås till dessert. Ingen ides laga middag efter lingonplockandet.
Publicerat Augusti 24, 201411 yr Lingonplockning??? Här är halva lingonen vita! Jepp! Visst fanns det väl ett o ett annat vitt här också men det mesta var riktigt moget. Här gäller det att ligga steget före thailändarna innan dom börjar gå fram som skördetröskor.
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Strömmingsflundror med potatismos, ska lägga in några också. Om det blir nåt över vill säga.
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Eftersom jag missade att fira köttbullens dag i lördags får det bli lite egenhändigt rullade köttbullar med mos, lingonsylt, pressgurka och gräddsås. Lite "förort" över det hela men ungarna kommer i vart fall bli glada!!
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Lite kvällsvickning, inlagda strömmingsflundror på hårdbröd med kall pilsner till.
Publicerat Augusti 27, 201411 yr Författare Det är ju piglördag å allt... Lyxade till det med en T-benstek!
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Palt... Jepp! Jag tyckte att det var på tiden att jag retade dig lite Qvarnhill.
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Palt med bacon, smör, krösamos o mjölk, Palt göres med lättrimmat, lättrökt fläsk.. typ amerikasnka fläsket.. Serveras med extrasaltat smör och rårörda lingon.. Och endast pitepalt recept duger..