Publicerat Juli 19, 201411 yr Vildsvinsfile, Bearnaisesås och ny potatis. Grönsallad? Och Guldkällan S
Publicerat Juli 19, 201411 yr Älg var inte igår man åt! Tror de var Nyårsafton för typ 2 år sedan? Ja fan,,, hade totalt glömt bort att jag har drygt 40 kilo älgkalv i frysen. (Ja styckad o klar). O även dov, kron o rå kvar ioförsig. Blir nog att grilla en del under semestern.
Publicerat Juli 21, 201411 yr Författare I varmaste laget ute och ingen riktig matlust... Man tvingar ju i sig lite ändå! Matjessill till lunch och då räcker det med ett par knäckemackor med kokt ägg och ansjovis som kvällsmat, ja man måste ju tänka på att tillföra kroppen salt.
Publicerat Juli 21, 201411 yr Tänkte ha matjes jag oxå men så kom en matgäst som inte åt sill så det fick bli potatis, skinka på burk och mimosasallad i stället.
Publicerat Juli 21, 201411 yr Nöter på älg köttet nu,snart kommer det nytt. En dubbel älgfärs burgare & en liter kall mjölk.
Publicerat Juli 21, 201411 yr 2 liter apelsinchokladglass. Fan va gott! Lutar åt en El Maco på donken när jag slutar jobba om 1 timme drygt.
Publicerat Juli 21, 201411 yr 2 liter apelsinchokladglass. Var det din middag el. var det bara för att inta något läskande???
Publicerat Juli 24, 201411 yr Författare Idag blir det knul (tjälknöl), potatissallad, rostad lök, syltlök och kanske en tomat... Kallmat i hettan funkar fiiint!
Publicerat Juli 24, 201411 yr Grillat vildsvin som legat i marinad från jaktjournalen med hemgjord potatissallad med mycket lök och kapris. Till detta en grönsallad och nån kall öl.
Publicerat Juli 24, 201411 yr Ikväll blir det lite plockmat. Soyamarinerad grillad kyckling, varm potatissallad, div. korvar,hemgjord guaccamole, salsa, nachochips Mmm... Gött
Publicerat Juli 24, 201411 yr Var det din middag el. var det bara för att inta något läskande???Vindruvor, periskor och en massa vätska oxå under dagen men glassen är huvudmålet. Nå gött skall man ha i helveteselden.
Publicerat Juli 25, 201411 yr Författare Fortsatt smällhetta... Kall och god lunch idag! Iskall, verkligen iskall med 4-5 isbitar i tallriken, gaspacho, lite bröd med smarrig olivtapenade.