Publicerat Juli 25, 201411 yr Författare Hur gör du tapenaden? För det mesta så använder jag kalamataoliver och hackar dessa i en liten grönsakshack tillsammans med kapris och en god olivolja. Ibland blir det ytterst lite vitlök i också eller som idag, för att minimera risken för en felaktig elektrolytbalans i kroppen, lite extra salt.
Publicerat Juli 25, 201411 yr Det blir mycket filmjölk med olika smakupplevelser nu i värmen. Men till middag blev det biff och en ordentlig hög med ruccolasallad, finskuten lök, olivolja, salt och peppar. Lite rödvin och en kanna kallt vatten.
Publicerat Juli 26, 201411 yr Författare Inget stort intresse för mat men en vildsvinsburgare med pommes, stekt lök och lite burgardressning klämde jag ner i alla fall.
Publicerat Juli 26, 201411 yr Helgrillad vildsvinskotlett på slutet glazad med hoisin-sås. Hade gremolatasmör och ugnsgrönsaker till. Kall öl. Hoisinsås är en favorit att glaza kyckling och gris med. Är trevligt att stryka tunt på färdiggrillat nöt och älgkött. Tycker däremot inte speciellt mkt om att använda det som sås.
Publicerat Juli 27, 201411 yr Författare Experimenterade med en rest av en tjälknöl... Strimlade några skivor knöl och blandade dessa med hackad syltlök, hackade gröna oliver, ett par knivsuddar sambal oelek, lite salt och en skvätt finfin olivolja och lät hela rasket marinera några timmar i kylen. Inmundigades med lite köpt "kladdpotatissallad" och lite bröd... Smakade bra och funkade fiiiint!
Publicerat Juli 28, 201411 yr Blandade rester som blev en duglig pastasallad. Toppade m resterna av en tjälknölad fransyska av dov och mild dijonvinägrett. Avslutade dagen m några öl. Syren/Mikkeller Limoncello IPA var speciell och överraskande.
Publicerat Juli 29, 201411 yr Idag ska det bli nyrökt aborre med kokt potatis , gräddfil med gräslök o annat gott
Publicerat Juli 31, 201411 yr Författare Gick inte att hålla sig längre... Kräftor, ett par pruttare och ett par skarppilsner idag!
Publicerat Juli 31, 201411 yr Hamburgare på rådjur och hemgjord pommes. Med tillbehör. Och öl då de inte blir någe jakt inatt. S.
Publicerat Juli 31, 201411 yr Författare Hamburgare på rådjur och hemgjord pommes. Med tillbehör. Och öl då de inte blir någe jakt inatt. S. Tack och lov för att det inte blir nå jakt i natt...
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Men Qvarnhill, har du inte ätit nåt idag? Här blev det stekt torsk med citron och potatis.
Publicerat Augusti 1, 201411 yr Författare Jodå, föga upphetsande rester... Färsk pasta, Boar-Bolognese och nyriven parmesan! Har däremot rökt några små öringar som ska ätas i morr'n...
Publicerat Augusti 2, 201411 yr Idag är frun borta, då blir det kolbullar med lingon för mig o ungarna.
Publicerat Augusti 4, 201411 yr En helt fantastiskt god fisksoppa gjord av min lilla fru. Fråga inte vad det va i allt jag vet att fisken va torskfilé :-)
Publicerat Augusti 5, 201411 yr Författare Denna onödigt varma dag så blir det väl utbankade majskycklingbröst som dubbelpanneras och sedan avnjutes med kokta nypärer, en kall sås med creme fraiche, vitlök och chili och för att om möjligt fylla kostcirkeln, lättkokta gröna ärtor som smörslungas.
Publicerat Augusti 9, 201411 yr Plättar , hjortronsylt, Gammeldags vaniljglass o grädde. Obs! Från förra årets hjortron.