Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Provar att för första gången koka egna bruna bönor. Till det blir det givet fläsk och potatis.

lindgren, nästa vecka beställer jag palt till lunch. Vilken dag ska jag komma över?

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Den där biten från helgskinkan som legat i frysen sedan i påskas, tärnades och frästes ner med grädde ,creme fraiche och ädelost. Detta lades på  spagetti. :yes:

Publicerat

Provar att för första gången koka egna bruna bönor. Till det blir det givet fläsk och potatis.

lindgren, nästa vecka beställer jag palt till lunch. Vilken dag ska jag komma över?

Är i norr då.

Du kan säkert ta pass, om jag går med apan

Publicerat

Just fan du är ju sån där jägare...

Då får palten vänta.

Publicerat

Palt göres med lättrimmat, lättrökt fläsk.. typ amerikasnka fläsket..

Serveras med extrasaltat smör och rårörda lingon..

Och endast pitepalt recept duger..

Visst är det så. :thumbsup:  :wub:

Publicerat

Är i norr då.

Du kan säkert ta pass, om jag går med apan

Det finns vakuumpackad palt som du kan ta med dig hem till mbboham.  :yes:

Publicerat

Grillad kyckling, couscous blandat med champisar och grönsaker. :thumbsup:  

Publicerat

Fredagswok... Ja, my idea of Fredagsmys! En fin bit vildsvinsstek fick finna sig i att bli skuren i skivor som rå, dessutom få ordentligt med däng av min bankare, vi talar inte om ett modernt plateringsjärn utan hard core 50-tals bankare. Marineras i färsk ingefära, vitlök och en aning limejuice. Wokas sedan i het olja tillsammans med purjo, morötter och gröna ärtor, på med en skvätt sweet chili sås och eventuellt en klick sambal också samt en näve orostade cashew inför servering. Jasmineris till då förstås!

Varför bara skriva i denna tråden? När du går lös som värsta "Morbergare+++". :biggrin:  :biggrin:

Publicerat
  • Författare

Varför bara skriva i denna tråden? När du går lös som värsta "Morbergare+++". :biggrin:  :biggrin:

Trots den rejäla bankningen av vildsvinsröven så behandlar jag mina råvaror med betydligt större respekt än Hr Morberg... Har dessutom inte varit lika långhårig som han sedan början av 80-talet!  :wink:

Publicerat

Fläskkotletter, hemmagjort potatismos, gräddsås sallad o div andra grönsaker o en kall pilsner. :smile:

Givetvis svenskt griskött. :thumbsup:

Publicerat

Grill, såklart!

Hel laxsida rubbad med Colemans senapspulver, worchestershiresås, limejuice och salt. Lite hickoryspån på kolet för en touch av rök. Serveras med youghurt/fetaostsås och färskpotatis.

Publicerat

Här blev det Ikea "pizza" efter övertiden på jobbet...

Publicerat

Gin och tonic :biggrin:

Publicerat
  • Författare

Dumma, dumma Lecha, frestar med GT å jag som inte har varken det ena eller det andra hemma! :ohmy::wink:   Nåja, läskar mig med en vodka-lime och sedan blir det kräftor med därför avsedda tillbehör!  :yes:

Publicerat

Dumma, dumma Lecha, frestar med GT å jag som inte har varken det ena eller det andra hemma! :ohmy::wink:   Nåja, läskar mig med en vodka-lime och sedan blir det kräftor med därför avsedda tillbehör!  :yes:

:biggrin:  :biggrin: Där får du för dina suveräna matinlägg du envisas att skriver om.

Vad jag åt i dag? Inte tusan blev det goda kräftor i alla fall :biggrin:

Publicerat

Abborre, kokt,stekt,rökt med sås på macka.

Publicerat

Palt med bacon, smör, krösamos o mjölk,  :biggrin:

Men vänta nu Jonsson, ligger det inte fläsk inne i palten? Varför då bacon till?
Publicerat

Men vänta nu Jonsson, ligger det inte fläsk inne i palten? Varför då bacon till?

Jaja, förlåt Mirva! Visst var det fläsk invändigt. :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

Falafel o grönsaker, mycket gott!

Publicerat
  • Författare

Man kan ALDRIG få för mycket av det goda!

Publicerat

Pyttepanna på rådjursfile vart de igår.

S.

Publicerat

Idag blir det hargryta med egen odlade grönsaker/potatis.