Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Spagetti med baconsås, blev faktiskt väldigt bra.

Frun är grym vid spisen. :)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Öhhh, blev visst lite av en pastavecka... Jag som gillar potatis! Nåja, lasagne idag!

Publicerat

Idag blir det fläskpannkaka, lingonsylt o mjölk. :smile:

Jag har visst en morsa som dricker rödvin till fläskpannkaka o hon gjorde det när hon var på besök för x antal år sedan.

Hon fyllde 88 i år så det är väl försåtligt att hon inte är på visit här uppe. Hon dricker vin ännu till sina måltider.

Kan det bero på att hon är så gammal??? :whistling:  :laugh:

Publicerat

Fick 8 kilo mogen högrev på ben i stora tjocka skivor som blivit över på fruns reklamfotografering. Nu blir det kalops. Imorgon Carl Butlers recept på boeuf bourguignon när jag handlat vin.

Är sugen på något nytt så fler förslag där man tar tillvara på fin köttsmak i grytan, dvs inte för mkt kryddor och starkt, tas tacksamt emot.

Publicerat

Öhhh, blev visst lite av en pastavecka... Jag som gillar potatis! Nåja, lasagne idag!

Det är aldrig fel med pasta.... Förutom om man som jag försöker slinka under 100-sträcket igen! :-)

Publicerat
  • Författare

Fick 8 kilo mogen högrev på ben i stora tjocka skivor som blivit över på fruns reklamfotografering. Nu blir det kalops. Imorgon Carl Butlers recept på boeuf bourguignon när jag handlat vin.

Är sugen på något nytt så fler förslag där man tar tillvara på fin köttsmak i grytan, dvs inte för mkt kryddor och starkt, tas tacksamt emot.

Koka dillkött och en skaplig batch köttsoppa! Ja, pepparrotskött är ju inte heller fel!

Publicerat

Gryta på andbröst. Riktigt gott blev de. Och jag får äta de ikväll med:-D

Publicerat
  • Författare

Ännu mer kolhydrater... Fläskpannkaka blir det i alla fall! Försöker att hålla ner på mjölet och packar med ägg i stället! Självklart lingonsylt till!

Publicerat

Koka dillkött och en skaplig batch köttsoppa! Ja, pepparrotskött är ju inte heller fel!

Brabrabra, köttsoppa är klart bortglömt. Ska nog rosta ben och göra det ordentligt. Kanske prova att göra en knödel eller den svenska klimpen att plumsa i. Har aldrig gjort det förrut.

Publicerat

Hemmagjord Pytt i Panna, stekta ägg o rödbetor. :smile:

Publicerat

Brabrabra, köttsoppa är klart bortglömt. Ska nog rosta ben och göra det ordentligt. Kanske prova att göra en knödel eller den svenska klimpen att plumsa i. Har aldrig gjort det förrut.

Publicerat

Köttsoppa med klimp är riktigt gott, men måste nog slå ett extra slag för pepparrotskött! :rolleyes:

mvh/Urban

Publicerat

Jaha, tackar tackar!!! Det blir att koka dillkött inom snar framtid. :biggrin: Varför har jag nästan glömt bort denna delikata rätt??? :wallbash:

Publicerat
  • Författare

Klart det ska va klimp i sôppa! Själv gör jag alltid ostklimp och det slår aldrig fel, höjer även den bästa köttsoppa till oanade höjder!

Publicerat

Klart det ska va klimp i sôppa! Själv gör jag alltid ostklimp och det slår aldrig fel, höjer även den bästa köttsoppa till oanade höjder!

Nu tycker jag att herrn har sagt A men inte B. Recept, tack!

Publicerat
  • Författare

Nu tycker jag att herrn har sagt A men inte B. Recept, tack!

OK!

Tror att ostklimp härrör från gamla tider, man sparade gamla ostkanter till detta eller så gjorde man potkäs, inget fick förfaras så vill man använda gamla ostkanter, feel free men jag tar gärna riven västerbottenost. Det hela är busenkelt, gör en tjock bechamel med SMÖR, när den småputtrat 5 minuter sådär så dra den av värmen och tillsätt den rivna osten och rör tills all ost smält. Har inga exakta proportioner men helt klart vill man ju att det smakar ordentligt av ost. Slå upp i en form, gärna fyrkantig så det blir fina kuber då man skär upp den, låt svalna/stelna i kylskåp och servera då sedan i en härligt mustig köttsoppa... Fan, nu blev jag ju hungrig igen!

Publicerat

Provencalsk potatissallad och älgrostbiff.

Till beredningen och tillagningen serverar jag mig själv S:t Eriks Centennial Ale samt Modus Hoperandi IPA.

Till måltiden serveras Bloodstone Shiraz.

Publicerat

Provencalsk potatissallad och älgrostbiff.

Till beredningen och tillagningen serverar jag mig själv S:t Eriks Centennial Ale samt Modus Hoperandi IPA.

Till måltiden serveras Bloodstone Shiraz.

Jobbar du på spritbolaget? Det låter så sammansvetsat hela härligheten. :yes:

Publicerat

Jobbar du på spritbolaget? Det låter så sammansvetsat hela härligheten. :yes:

Tänk den som ändå gjorde det... då tänker jag främst på potentialen till eventuella personalförmåner, som att man kanske kan provsmaka ett par exemplar till fredagsfikat innan man bestämmer sig, köper varan momsfritt och tar med sig hem till det nationella fredagsmyset :D

Publicerat
  • Författare

Hå hå hå... Chili con carne just avslutad! Went a bit over the top med chillin så nu får man nog ta en dusch... Schwettig!

Publicerat
  • Författare

Idag gäller det att börja i tid, vill ha ordning och reda på min mise en place! Ut i skogen först av allt för att plocka lite svamp av olika sort... Trerätters idag!

Krustader med kantarellfyllning

Oxfilé Wellington och potatisgratäng

Äppelpaj med vaniljsås

Publicerat

Idag gäller det att börja i tid, vill ha ordning och reda på min mise en place! Ut i skogen först av allt för att plocka lite svamp av olika sort... Trerätters idag!

Krustader med kantarellfyllning

Oxfilé Wellington och potatisgratäng

Äppelpaj med vaniljsås

Låter fantastiskt gott,

Själv äter jag förkolnad grillkorv, bränd över riktig tjärvedsbrasa på älgpasset.

Knaprigt men ändå gott på nå vis. :P

Mvh Chaplin

Publicerat

Smörgårdstårta, äppelpaj med vaniljsås som vår underbara kursledare, och hans lika underbara fru, bjöd på. :wub:  :wub:

Publicerat

Äppelpaj med vaniljsås är farligt gott :)

Mvh Chaplin