Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Köpespizzor, sallad o en pilsner. :smile:

2xKebab o en Hawaii till frun. :thumbsup:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Köpespizzor, sallad o en pilsner. :smile:

2xKebab o en Hawaii till frun. :thumbsup:

Ja, men vad fick du då?  :tongue:  :wink:  :biggrin:

Publicerat

Ja, men vad fick du då?  :tongue:  :wink:  :biggrin:

Kebab såklart, sallad o en kall pilsner. :tongue:  :thumbsup:  

Publicerat

Mojitos.... :) Blev lite kyckling utan tillbehör när jag kom hem... skinnet var godast. ;)

Publicerat

Grillade revben.Hemmagjord päresallad, Spetsad med mycket vitlök och avlång paprika. En blir rent salig!!! :wub:    

Publicerat
  • Författare

Fyndade en färsk laxsida för facila 69:-/kg, det som inte hamnade i frysen (för senare gravning) steks i afton i rejält med smör och inmundigas med kokpärer och en kallsås.

Publicerat

Grillar makrill imorgon, därefter kok av fläsklägg i plural, till rotmos och ärtsoppa. :)

Publicerat

Vad gott i pratar, pojkar! Lax hos Qvarnhill och makrill hos sidelock.... Jag saknar bästkusten..

Själv micrade jag liv i köttfärssåsvsom jag hittade i frysen. Spaghetti till den, såklart. Ska göra en djupdykning i frysen och se om man kan hitta något mer spännande till middag imorgon...

Publicerat

Här blev det pytt på färsk vitkål och älgfärs.

Publicerat
  • Författare

Få kanske anser detta vara dugligt som söndagsmiddag, men inte jag... Makaronipudding med mycket både lök och rökt sidfläsk i!  :thumbsup:

Publicerat

Way ahead of you Qvarnhill, falukorv i ugn med massor av ost och senap, runt denna tärnad potatis med olja och örtsalt. ;) Sallad på kål, gurka och tomat från odlingen.

Knackat några ungtuppar som blir till något trevligt framöver. :)

Publicerat

Jag hittade en fläskytterfile i frysen igår. Den ligger i en ugnsfast form ihop med morot, rödlök och stekt bacon. Hällde fettet från pannan över och hällde på en skvätt fanta exotic... vet inte om det funkar, men det återstår att ta reda på... Har täckt det hela med folie och ska in i ca 150° tills den är klar. Är inte så bra på det här med matlagning så det blir "trial and error"-teknik... :D

Publicerat
  • Författare

Way ahead of you Qvarnhill, falukorv i ugn med massor av ost och senap, runt denna tärnad potatis med olja och örtsalt. ;) Sallad på kål, gurka och tomat från odlingen.

Knackat några ungtuppar som blir till något trevligt framöver. :)

Coq au vin kanske? 

Förresten... Jag hade också en massa riven ost på minmakkispudding, så dä så!  :wink:

Publicerat

Absolut inte, ungtupp blir till något i stek/grill-väg. :)

Tupp i vin göres på äldre djur av båda kön då dessa kräver långkok. :)

Publicerat
  • Författare

Absolut inte, ungtupp blir till något i stek/grill-väg. :)

Tupp i vin göres på äldre djur av båda kön då dessa kräver långkok. :)

Tänkte på "fast food" varianten!  :happy:

Förr kunde man få tag på kapuner, de funkade fint till vintuppen!

Appropå "vintupp" så är den alla dagar, oavsett typ av tupp, garanterat bättre än den finska varianten... Med reservation för stavningen, Kalakokko! På svenska "fisktupp" som är typ en megabulle fylld med allehanda fiskar... 

Publicerat

Pyttipanna på blandade kyl- och frysfynd. Dags att äts ur frysen inför säsongen.

BTW så blev det köttsoppa med Qvarnhills ostklimp till lunch. Smakade kalas. Ungarna tyckte klimp var intressant som ord och företeelse. Nästa gång ska jag prova kokt klimp på mjöl, modell gnocci.

Publicerat

Tänkte på "fast food" varianten! :happy:

Appropå "vintupp" så är den alla dagar, oavsett typ av tupp, garanterat bättre än den finska varianten... Med reservation för stavningen, Kalakokko! På svenska "fisktupp" som är typ en megabulle fylld med allehanda fiskar...

Får jag tag på en kapun-uppfödare så kommer vederbörande få det jobbigt, där går gränsen för vad man gör i djuruppfödning.
Publicerat

Tänkte på "fast food" varianten!  :happy:

Det har jag ätit i Kuopio, en bulle av grovt mjöl, råg skulle jag tro, fylld med orensad fisk med maginnehållet kvar, intressant och ovanligt men gott.... nä.
Publicerat

Det har jag ätit i Kuopio, en bulle av grovt mjöl, råg skulle jag tro, fylld med orensad fisk med maginnehållet kvar, intressant och ovanligt men gott.... nä.

Frågan som dyker upp i mitt huvud är: Hur går tänket när man kommer på tanken att skapa en sån rätt??;)

Publicerat

Ingen aning, men kanske nåt från forna tider. Jag hade hund i karantän där uppe och de kanske ville visa vad som var från sämre tider.

Publicerat
  • Författare

Goda grannar är guld värt, bjuder dom på stekt fläsk, potatis och löksås en tisdagsmiddag ja, då är dom dubbelt guld värda!

Publicerat

Kroppkakor rårörda lingon och skirat smör :yes:

S.

Publicerat

Stekt salt sill med pärer och rödlökssås.

Publicerat

Stekt salt sill med pärer och rödlökssås.

MEN VA GÖTT !!!! :)

Publicerat

Ugnsstekt äkta fjällröding fiskade uppe i Gällivare fjällvärld av samer, potatis, smör, tunnbröd o mjölk. :smile:

post-144-0-10496700-1411562773_thumb.jpg

Ugnsstekningen står jag för. :thumbsup:

Mmmmmmmmmm! :thumbsup: