Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Grillad kycklinglårfilé fylld med dijonsenap och ihoprullad med bacon.

Pommes och chilicheese till det.

Efterrätt blev äppelpaj med knäcktäcke.

Lindgren verkade mätt iaf.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Andböst sås och hemgjord pommes.

S

Publicerat
  • Författare

Idag blev det stekt falukorv och stuvade morötter.

Publicerat

Kebabrulle från pizzerian.... Den är verkligen god här. :)

Publicerat

Pasta med köttfärssås, på älgfärs så klart.

Publicerat

Fläskpannkaka med lingonsylt :)

Publicerat
  • Författare

Fläsk, päran och löksås..... Slå det den som kan! :D

mvh/Urban

Jorå... Det åt man ju igår! Fast... Hade nog kunnat klämma ner det idag också! :)

Publicerat

Spyfärdig för tillfället. 12 pärer, ett halvt kilo fläsk, 2 lökar och 3 dl grädde i magen!:rolleyes::huh:

mvh/Urban

Publicerat

Spyfärdig för tillfället. 12 pärer, ett halvt kilo fläsk, 2 lökar och 3 dl grädde i magen!:rolleyes::huh:

mvh/Urban

Man mår som man fötjänar, säg det... ;)

Publicerat

mvh/Urban

Jag hade mått som en prins. :D

Publicerat

Oj oj, lovat att stå för middagen idag. Jag är pinsamt nog ingen mästerkock om man säger som så :blush:

Men hursomhelst, tog fram en bit Älgfile nyss som jag sen gnuggade på lite kryddor och sen vakuumförpackade jag den med kryddorna (korkat eller?) i tron att det drar in smaken i köttet.

Tänkte grilla den senare i afton, då har den fått 7-8 timmar med kryddorna. Min fru är inget mega-fan av viltsmak så hoppas på att ta udden av den iaf :P

Till detta tänkte jag göra en potatisgratäng...vilket lär vara en utmaning för mig :blush:

Får återkomma om det blev tummen upp eller ner från gumman ;)

Publicerat

Låter inte dumt......gorgonzolasås på det kanske...?!;)

mvh/Urban

Publicerat

Oj oj, lovat att stå för middagen idag. Jag är pinsamt nog ingen mästerkock om man säger som så :blush:

Men hursomhelst, tog fram en bit Älgfile nyss som jag sen gnuggade på lite kryddor och sen vakuumförpackade jag den med kryddorna (korkat eller?) i tron att det drar in smaken i köttet.

Tänkte grilla den senare i afton, då har den fått 7-8 timmar med kryddorna. Min fru är inget mega-fan av viltsmak så hoppas på att ta udden av den iaf :P

Till detta tänkte jag göra en potatisgratäng...vilket lär vara en utmaning för mig :blush:

Får återkomma om det blev tummen upp eller ner från gumman ;)

Jag brukar köra på plain and simple. Potatis, grädde, vitlök och möjligen lagrad ost.

Skiva potatisen i 5-7mm skivor. Helst lite mjölig sorts potatis

Smöra en form, grädde i botten, ett lager potatis, pressa ut ett par vitlöksklyftor jämnt fördelat och fortsätt så tills formen är full. Toppa m grädde. Håll koll då o då så att det inte ser torrt ut isf häll på mer grädde

200grader i 1 timme.

Sen nlir den bara bättre om sen får stå framme en stund tills ljumen. Man kan grilla under tiden.

Publicerat

Biff med rotfruktspytt och vitlössmör. :smile:

Publicerat
  • Författare

Älgkalvbiff, köpespommes och vitlökssmör!

Publicerat

Jag brukar köra på plain and simple. Potatis, grädde, vitlök och möjligen lagrad ost.

Skiva potatisen i 5-7mm skivor. Helst lite mjölig sorts potatis

Smöra en form, grädde i botten, ett lager potatis, pressa ut ett par vitlöksklyftor jämnt fördelat och fortsätt så tills formen är full. Toppa m grädde. Håll koll då o då så att det inte ser torrt ut isf häll på mer grädde

200grader i 1 timme.

Sen nlir den bara bättre om sen får stå framme en stund tills ljumen. Man kan grilla under tiden.

Är det någon gång västerbottenost verkligen kommer till sin rätt är det i potatisgratäng! :rolleyes:

mvh/Urban

Publicerat

Är det någon gång västerbottenost verkligen kommer till sin rätt är det i potatisgratäng! :rolleyes:

mvh/Urban

Håller med dig. Västerottenpotatisgratäng o riktig röd renstek är en favvo. Dov funkar också. Gärna sockerärtor eller lätt syrlig sallad på selleri, grönt äpple n lime, rapsolja o salt över.

Den stora frågan:

Ost i gratängen eller som gratinering eller både och? Eller föresten mannen som äter 12 potatisar o 3 dl gräddsås o ett halvt kilo fläsk måste ju svara: BÅDE OCH. ;)

Publicerat

Långkok hos mig idag. Höststormar inbjuder till soppa. Rotselleri, palsternacka, purjolök, morot, vitkål och högrev. Har puttrat på spisen i några timmar. Luktar soppa i hela lägenheten. :)

Nu ska den få vila tills imorgon. Då blir det mer smak. :)

Publicerat

Här blev det älgkalvstek med potatisgratäng med vitlök och kummin men ingen jäkla ost, middag för valpköpare från högan nord.

Publicerat

Rådjursfile. Rotsaksgratäng och rödvinssky.

S.

Publicerat

Rotsaker i ugn är alltid en hit. Extra gott med bea

Publicerat

Koktsalttorsk med senapssås och kokt potatis

Torskkoma är ett faktum :-) 3 man ligger pall och orkar inte hiva ;-)