Publicerat September 28, 201411 yr Rådjursrygg med rostade rotsaker & kantarellsås. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat September 28, 201411 yr Stekt rimmat fläsk, potatis och persiljesås. Ögonen rinner både på mig och hunden när det ligger fläsk på tallriken/ i matskålen
Publicerat September 28, 201411 yr Ugnsbakad torsk toppad m ett lass av dagens skörd av finblandsvamp, mjukstekt gul lök och kanperstekt bacon. Lättkokta sockerärtor. Potatis, kokt m skalet. Skirat smör.
Publicerat September 29, 201411 yr Här blir det snart stekt fläsk och potatisbullar till mig och dottern
Publicerat September 29, 201411 yr Detta är en populär post. Ingen matbild men mormor och morfar ska flytta och fick rensa i kastrullskåpet en smula. Så nu har jag en riktig stekpanna. Inget jävla teflontjaffs. En gjutjärnspanna från 1934 som köptes av gammelmormor. Det är fan kärlek.
Publicerat September 29, 201411 yr Ingen matbild men mormor och morfar ska flytta och fick rensa i kastrullskåpet en smula. Så nu har jag en riktig stekpanna. Inget jävla teflontjaffs. En gjutjärnspanna från 1934 som köptes av gammelmormor. IMAG4332.jpg Det är fan kärlek. Funkar lika bra att slå idioter med som att steka i.
Publicerat September 29, 201411 yr Författare Ingen matbild men mormor och morfar ska flytta och fick rensa i kastrullskåpet en smula. Så nu har jag en riktig stekpanna. Inget jävla teflontjaffs. En gjutjärnspanna från 1934 som köptes av gammelmormor. IMAG4332.jpg Det är fan kärlek. Fiiining!
Publicerat September 29, 201411 yr Ingen matbild men mormor och morfar ska flytta och fick rensa i kastrullskåpet en smula. Så nu har jag en riktig stekpanna. Inget jävla teflontjaffs. En gjutjärnspanna från 1934 som köptes av gammelmormor. IMAG4332.jpg Det är fan kärlek. Ser ut som min stekpanna. Den köpte jag för 36:- år 1980. Idag kan man köpa en grytlapp för de pengarna. Med lite tur...
Publicerat September 29, 201411 yr Författare Gjutjärn är fina grejer... Fyndade denna rejäla gryta för ynka 50 kronor på en loppis!
Publicerat September 29, 201411 yr Gjutjärn är fina grejer... Fyndade denna rejäla gryta för ynka 50 kronor på en loppis! gjutjärnsgryta.jpg Lyllos dig [emoji106] Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat September 29, 201411 yr Ingen matbild men mormor och morfar ska flytta och fick rensa i kastrullskåpet en smula. Så nu har jag en riktig stekpanna. Inget jävla teflontjaffs. En gjutjärnspanna från 1934 som köptes av gammelmormor. IMAG4332.jpg Det är fan kärlek. En sån håller flera mansåldrar. Grattis
Publicerat September 29, 201411 yr Tänk att det finns människor som steker i teflon.... Hemska tanke!
Publicerat September 30, 201411 yr Idag blir det lite kajsa varg-stajl till lunch. Tänkte mig kalops och orkade inte tina nåt ur frysen och i kylen låg ett kilo entrecôte. Blir nog en bra kalops
Publicerat September 30, 201411 yr Blev mosbricka av gårdagens rådjursstek framför nåt intetsägande på tv i väntan på CL!
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Författare Till aftonen så blir det postning i griskojan så huvudmålet får bli lunchen... Helt nykokt köttsoppa på älgkalvhals! Har precis gjort en laddning ostklimp så det blir lyxlunch!
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Blev mosbricka av gårdagens rådjursstek framför nåt intetsägande på tv i väntan på CL! Vad har du använt hårspännena till?
Publicerat Oktober 1, 201411 yr Vad har du använt hårspännena till? Ett hondjur som markerat revir. Lägg även märke till den formidabla blaskan "Elle" i övre högra bildhörnet.