Publicerat Juni 24, 201510 yr DRICKA MJÖLK ?? Vuxna människor?! Varför?? När det gäller mat är jag entusiastisk och ortodox kolgrillare, grillar gör man med kol annars finns ett kök att steka maten i. Dagens I går var hag inte hemma :-( I förrgår Dagen före det. Jag krånglar inte med att lägga in middagen varje dag här, så kåt på inlägg är jag inte ;-)
Publicerat Juni 27, 201510 yr Författare Sista vinterpotatisen fick bli Janssons frestelse som blev dagens idag, glass med färska jordgubbar och lite vispad grädde till efterrätt.
Publicerat Juni 27, 201510 yr Grillad hel rådjurssadel med diverse grillade grönsaker och en kall potatissallad. Till det ett gott Primitivo. Sedan jordgubbar, glass, chokladkaka och espresso. Det är ju lördag!
Publicerat Juni 28, 201510 yr Blir vildsvinshelg, revben igår middag, karré igår kvällsmat, bogbladsstek idag middag. mängder av rotfrukter passerar ugnen.
Publicerat Juli 1, 201510 yr Gjorde stor laddning köttfärssås igår. Tur det då en hungrig dotter med sina två lika hungriga pojkar kom på besök. Den store, 4 år, åt bara spaghetti. Verkar bli en vegeterian av honom. Han äter hellre grönsaker än kött. Inte ens korv vill han ha.. Men gröna ärtor, gurka, tomater, majs och morötter går ner på högkant...
Publicerat Juli 2, 201510 yr Statoilsallad till lunch nu.. .men det var väl inte det jag ville ha sagt;) /Mike
Publicerat Juli 2, 201510 yr Ljummen kyckling, svala persiljeduttade kokta nypäror. "Sås" fick bli löksmör. Vaniljglass med kolasås till kvällen Svalkar dögott i kistan. Funkar även utanför en båt
Publicerat Juli 2, 201510 yr Statoilsallad till lunch nu.. .men det var väl inte det jag ville ha sagt;) /Mike Massor av dryck till, ser jag...
Publicerat Juli 4, 201510 yr Som att det inte är varmt nog så drog jag igång ugnen... Gjorde en ost- och skinkpaj som fick dela plats med ett par nävar finstrimlad purjo... gottigottgott!
Publicerat Juli 4, 201510 yr Knepigt där här med mat i denna värme. Här blev det grillade revben och en kall sallad. Och med sallad menar jag en burk med majs. Men det lät väl rätt bra i början va? Gott?? Ja!!
Publicerat Juli 4, 201510 yr Knepigt där här med mat i denna värme. Här blev det grillade revben och en kall sallad. Och med sallad menar jag en burk med majs. Men det lät väl rätt bra i början va? Gott?? Ja!! Jag hade också majs, men den fick sällskap av lite gurka och isbergssallad också... Snart blir det (hoppas jag) lite egenodlat på tallriken. Minigurkorna är på g, plocksalladen är 8-10 cm hög nu, började gallra i rädisorna och dom var ca 1 cm i diameter nu. Det tar sig med hjälp av värmen. Morötterna har långt kvar, däremot...
Publicerat Juli 4, 201510 yr Jag hade också majs, men den fick sällskap av lite gurka och isbergssallad också... Snart blir det (hoppas jag) lite egenodlat på tallriken. Minigurkorna är på g, plocksalladen är 8-10 cm hög nu, började gallra i rädisorna och dom var ca 1 cm i diameter nu. Det tar sig med hjälp av värmen. Morötterna har långt kvar, däremot... Lyxvariant på sallad. Den kör jag bara om jag har "fått något" på kroken/ i siktet
Publicerat Juli 4, 201510 yr Lyxvariant på sallad. Den kör jag bara om jag har "fått något" på kroken/ i siktet Ja, man ska undvika att överdriva lyxen...
Publicerat Juli 9, 201510 yr Ugnsstekt filéad östersjölax, potatis, tunnbröd, smör o Cream fresh franska örter.