Publicerat Juli 10, 201510 yr Har en kvarts laxsida som jag tänkte hitta på något till kvällen med? Tips! S
Publicerat Juli 10, 201510 yr Har en kvarts laxsida som jag tänkte hitta på något till kvällen med? Tips! S In med den i klotgrillen, skinnsidan ner och ingen glöd direkt under. Lite olja på, salt, peppar. Kanske lite blandade örter, rosmarin, timjan. På med locket. Släng lite rökspån på glöden efter ett tag. Sen är det bara att klämma en citron över och servera :-)
Publicerat Juli 10, 201510 yr Har en kvarts laxsida som jag tänkte hitta på något till kvällen med? Tips! S Strö på salt och wasabi/sesam, ställ i ugnen på 150 grader tills den precis börjar falla isär. Brukar ta 10-12min.
Publicerat Juli 10, 201510 yr Grillad kyckling, hemgjord päresallad, med stekta champisar och en lika stekt tomat . Ett glas rött från boxen av lägenhetsbråk.
Publicerat Juli 10, 201510 yr Bidde ingen middag då jag hade kaffegäster... Stekte våfflor till jordgubbsmarmeladen jag gjorde igår... Det satt som en smäck!
Publicerat Juli 11, 201510 yr Ett litet eko från i går- Kyckling. Men, det fick bli stekta nypotatis till . Och som alltid är skinnet bäst på kycklingen. Fundering- en kyckling med lager på lager på lager av skinn? . Vem vet, kanske i framtiden .
Publicerat Juli 11, 201510 yr Varför är jag inte förvånad. Nu var denna pippi mer tre pippi i en. Men smaskigt såg det ut. Fasen är jag hungrig igen??
Publicerat Juli 11, 201510 yr Ett litet eko från i går- Kyckling. Men, det fick bli stekta nypotatis till . Och som alltid är skinnet bäst på kycklingen. Fundering- en kyckling med lager på lager på lager av skinn? . Vem vet, kanske i framtiden . Krispingt kycklingskinn... mumms! Det gäller även panerad stekt makrill.... skinnet är godast.
Publicerat Juli 11, 201510 yr Snart dags att lassa upp årets makrill, när de väl kommer in får man åka hem när det är fullt istället för när det är kväll.
Publicerat Juli 13, 201510 yr Kalops med kokt potatis och Mor Annas Tunnskivade gurka. Knäckebröd med smör och bubbelvatten med apelsinsmak. Till dessert blir det kaffe och glass.
Publicerat Juli 16, 201510 yr Grillat... gris, vildsvin och älg. Till detta lite potatissallad, grillad ost, grillad majs, sallad (som vi inte grillade ) och baguette. Det hela fick sällskap av varierade sorter av alkoholhaltiga drycker... Blev jordgubbar till efterrätt. Blev mätt, glad och go.
Publicerat Juli 17, 201510 yr Noll koll badboll på vädret, så jag tinade upp en skinkstek i går. Så det fick bli extra värme i det redan varma köket då gobiten låg i ugnen och "frasade" till sig. Till detta blev det kokt nypotatis( storlek hasselnöt ) och sås. Lite gelé och sallad som "svalka". 100% gott, tar det i morgon igen
Publicerat Juli 17, 201510 yr Författare Köpte ett sån't där pizzakit, vi får se vad det kan bli för smaskigt på den pizzan!
Publicerat Juli 17, 201510 yr Testar här med Qvarnhill. Inget illa ment. Funka inte att citera . Redigerad Juli 17, 201510 yr med faxe