Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Får bli resterna av köttfärssåsen från tidigare i veckan.... Men sämre mat finns ju. ;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Efter en hård grillvecka i skärgården så blir det även idag grillat: grytkött av vildsvin som bräserats på spett 1.5 timme i marinaden. Nu ska de få kallna tills grilldags då det blir en söt glaze på. Yasminris och asialtisk pressgurka (rödlök, risvinäger, rostade sesamfrön).

Publicerat

Fiskbullar i bechamelsås med kokta potatisar och morötter. Lingonsylt och knäckebröd med smör till. :)

post-1327-0-31169800-1437316154_thumb.jp

Publicerat

Renskav, potatismos, gräddsås med kantareller, lingonsylt, sallad (egen) o en go kall öl. :smile:

Publicerat

Det var ju inte fisk, så helt sjuk är du kanske inte :thumbsup:.

Här blir det ryggbiff av kronhjort med tilltugg :yes:.

Publicerat

Det var ju inte fisk, så helt sjuk är du kanske inte :thumbsup:.

Här blir det ryggbiff av kronhjort med tilltugg :yes:.

Är det mig du tänkte på om fisken?

Till skillnad mot svenska fiskbullar så är dom i burken på bilden goda. :) De svenska från Abba kickar igång mina kräkreflexer... oavsett sås. Det är bullarna som smakar illa och ingen sås i världen kan ändra det...

Publicerat

Nej, det är faktiskt den där jonsson som brukar äta av rävåtelen :sick:. Fiskbullar går hjälpligt ner här, men de där röda du pratar om skall även de på åtelen :yucky:.

Fan, har folk ingen smak :sad:. Kött ska det vara :biggrin:.

Publicerat

Nej, det är faktiskt den där jonsson som brukar ära av rävåtelen :sick:. Fiskbullar går hjälpligt ner här, men de där röda du pratar om skall även de på åtelen :yucky:.

Gissar att du inte är så förtjust i fisk... :biggrin: Fisk är gott så länge den inte är fermenterad (de flesta kallar den ruttnad) och vanligen benämns som surströmming... DET flyr t o m räven, enligt ryktena. ;)

Det röda du refererar till är lingonen förstås? Gott till vissa saker. Särskilt gott på knäckemacka. ;) Och, ja, jo, jag vet att jag är lite skruvad. ;):laugh:

Publicerat

Nä, kräftor :sick:. Lingon är fint till det mesta :thumbsup:.

Publicerat

Nej, det är faktiskt den där jonsson som brukar äta av rävåtelen :sick:. Fiskbullar går hjälpligt ner här, men de där röda du pratar om skall även de på åtelen :yucky:.

Fisk var det igår om du tittar efter noggrannare. :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

Vildsvinsbiffar m sticklök o dragon i, sauterad mangold, mhamara, gräddfil o kokt färskpotatis

Publicerat

Då var du sjuk :woot:. Men idag så äter du kött i alla fall trots att det är lemmel du äter :wink:.

Publicerat

Då var du sjuk :woot:. Men idag så äter du kött i alla fall trots att det är lemmel du äter :wink:.

Nä, det är gott med fisk.  :tongue: Haha! Är det någon som är sjuk så är det väl du. :tongue:  :biggrin:  :laugh:  :whistling:

Publicerat

faxe:

Om du gör som jag gjorde (användarnamn och kolon) tills du kan citera så blir det mindre förvirring. ;)

Funkar "kopiera/klistra in", kanske? Vet ju inte om du har testat...

Publicerat

En burgare med pulled pork med grova pommes och alla tillbehör som ska vara till, en Carlsberg hoff fick göra sällskap. Bonusen var att få allt gratis för att jag inte fick bordet i restaurangen som jag igenteligen hade bokat...

Publicerat

En burgare med pulled pork med grova pommes och alla tillbehör som ska vara till, en Carlsberg hoff fick göra sällskap. Bonusen var att få allt gratis för att jag inte fick bordet i restaurangen som jag igenteligen hade bokat...

Nice! :)

Publicerat

Mm, kunde varit värre;)

Publicerat

Stekta småfiléer av kyckling och stekt potatis. 

Publicerat

Beer can burgers ala culot ;-P

/Ppost-16336-0-14661000-1437412949_thumb.j

Publicerat

Beer can burgers ala culot ;-P

/Pattachicon.gifimage.jpg

Och det är?

Publicerat

Och det är?

Gött [emoji106] [emoji108]
Publicerat

Gött [emoji106] [emoji108]

Tack, Hjalmarsson, det hjälpte... :biggrin:

Publicerat

Lövbiff, stekt lök, strips och grönfoder. Salladen och de små rädisorna odlar jag på balkongen. :)

post-1327-0-30801800-1437584314_thumb.jp

post-1327-0-84338500-1437579990_thumb.jp

Publicerat

Först gick det inte att ladda upp en bild, försökte flera gånger. Skulle förhandsgranska, men då hamnade jag i ämneslistan... :blink:

Nånting är FEL och jag vet inte om det har med min platta att göra... Nåja. Blev visst matbild till fler än EN.. ;)

Publicerat

Lövbiff, stekt lök, strips och grönfoder. Salladen och de små rädisorna odlar jag på balkongen. :)

attachicon.gif1437580001174-2070466521.jpg

Ska du äta 2 tallrikar mat till middag? :biggrin:  :tongue:  :wink: