Publicerat Augusti 1, 201510 yr Grillad älg med egen potatis och en sallad, samt en sås med smak av ingefära, lime och chili. Till det ett Italienskt rött och en Lagunitas Ipa under tillagningen.
Publicerat Augusti 4, 201510 yr Rådjursryggbiff från en kidde, som fick rulla ett varv på grillen. Fantastiskt mört. Till det ugnsrostade grönsaker, och fetaoströra. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Ärtsoppa och pannkakor. Hade dottern och pojkarna på besök. Minstingen (16 månader) mumsade i sig en stor slev ärtsoppa och 2,5 pannkakor! Den store (4 år) nöjde sig med knäckebröd med ost och ett lass pannkakor... Till kaffet på em strök det med en röda vinbärspaj med maränglock. Serverad med vaniljsås till... Två sommargrannar hjälpte gladeligen till med den.
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Snabbt och enkelt i all hast- Grillad kyckling och köpt potatissallad med "piff" från kryddhyllan. Lite smörstekta kantareller bredvid. C-vitaminet intog i form av en brustablett.
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Efter en sen lunch (kl 17) så blev middagen bara fyra knäckemackor med persillade. En kulinarisk upplevelse utöver det vanliga
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Surströmming Ujuj såå gott! Jag har lite svårt att få någon att äta med mig :-( tapatalk på Xperia, för att ajfån suger
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Ujuj såå gott! Jag har lite svårt att få någon att äta med mig :-( tapatalk på Xperia, för att ajfån suger Mycket gott! Trist att inte få nåt sällskap. Det blir ju inte riktigt samma sak att äta denna delikatess ensam.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Ujuj såå gott! Jag har lite svårt att få någon att äta med mig :-( tapatalk på Xperia, för att ajfån suger Och du tycker att det är konstigt att ingen vill äta med dig
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Detta är en populär post. Sweet lord...... Mikes hjort kalops är nog ibland det smaskigaste jag ätit. Skulle gärna postat en bild men det finns bara en tom kastrull kvar.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Blir vildsvins karre, sallad och rödvin Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Sweet lord...... Mikes hjort kalops är nog ibland det smaskigaste jag ätit. Skulle gärna postat en bild men det finns bara en tom kastrull kvar. Recept tack! Ena frysen har stått på glänt, upptäckte jag för en stund sedan, så jag har en del matlagning att göra de närmaste dagarna, bl.a. dov.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Idag blev det hemsnidade munkar efter maten. Det är tur att det inte finns tillgängligt jämnt.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Räkor rökta och vanliga, kallrökt lax och aoli. Med panrisch. Och massor av öl! S