Publicerat Augusti 20, 201510 yr Författare Hittade färsk, benfri fläsksida för under 40:-/kg och var förstås tvungen att handla! Ugnsbakad fläsksida rubbad med en blandning av salt, vitpeppar, timjan, färsk vitlök och rivet citronskal och bakad vid 125 grader. När den var färdig efter sådär 3 timmar så vände jag svålen upp och ökade tempen med 100 grader för att få riktigt knaprig svål. Serverad med pommes, färska tomater och en smarrig Sweet Baby Ray, Honey & Barbeque sås. Sjukligt gott var det!
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Detta Någon form av chili/pulled vildsvin historia. Skippade färdigsåsflaskorna den här gången, får se om jag lyckas få den att bli så smakrik som jag vill utan fusk ...
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Författare ImageUploadedByTapatalk1440093842.280028.jpg Detta Någon form av chili/pulled vildsvin historia. Skippade färdigsåsflaskorna den här gången, får se om jag lyckas få den att bli så smakrik som jag vill utan fusk ... Självklart blir det bra, du skippade ju färdigsåsflaskorna!
Publicerat Augusti 21, 201510 yr Författare Stekt, panerad abborrfilé, nypärer och dillmajjo nedsköljt med ett glas svalt, vitt vin. Gött!
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Flintstek fast från älg... (vad heter den rövdelen på älgen?), grillad med hemgjort potatissallad och diverse tillbehör. Gott som attan!
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Grillade kycklingklubbor nere vid sjön. /Mike Så konstiga kycklingben!
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Dom ser ut så innan marinaden kommer på /Mike Ska du inte plocka den först??! Massa "fjädrar" kvar ju!
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Min middag behövde inte plockas, bara värmas. Bullens med bröd... För varmt för att laga något idag...
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Ska du inte plocka den först??! Massa "fjädrar" kvar ju! E du galen kvinna!! En kväll för många år sedan när min exfru och jag ätit och framförallt druckit något gott så satt hon och ojade sig över vaxplattorna hon köpt och hur ont det skulle göra....jag och min stora käft tyckte väl som vanligt att det där lilla var väl inget att fjolla över så vi slog vad.....hon satte en vaxplatta på min bröstkorg och slet till.....kan säga som så att lugna kvällar i huddinge hörs ekot av vrålet fortfarande /Mike
Publicerat Augusti 22, 201510 yr E du galen kvinna!! En kväll för många år sedan när min exfru och jag ätit och framförallt druckit något gott så satt hon och ojade sig över vaxplattorna hon köpt och hur ont det skulle göra....jag och min stora käft tyckte väl som vanligt att det där lilla var väl inget att fjolla över så vi slog vad.....hon satte en vaxplatta på min bröstkorg och slet till.....kan säga som så att lugna kvällar i huddinge hörs ekot av vrålet fortfarande /Mike Och därav att hon numera är x... Blekfis! Testa epilator.... works for me!
Publicerat Augusti 22, 201510 yr Och därav att hon numera är x... Blekfis! Testa epilator.... works for me! Redan testat....något år efter vaxplattan....också vadslagning /Mike
Publicerat Augusti 23, 201510 yr Har testat Heston Blumenthals metod för burgare ett par gånger i helgen. Mycket bra konsistens.Salta köttet innan malning så det hinner smälta innan malning. Lägg plast på skärbräda eller motsvarande och fånga köttet från kvarnen så att "korvarna" ligger i samma riktning. Sedan rulla plasten runt färsen och rulla lätt till rund korv. Skruva platsen lite i ändarna så blir det jämnare. Skär lagom tjocka burgare med plasten på.Man bör olja burgarna eller gallret en smula och inte vända förrän köttet verkligen släppt från gallret eftersom dessa burgare går sönder lite lättare.
Publicerat Augusti 23, 201510 yr Författare Säkert nå'n hitte-på-diet men det är verkligfen inte anledningen till att jag äter den, jag käkar mat som jag tycker är god, end of! Kokt blomkål med en krämig ost och skinksås och lite rårivna morötter för den fina färgens skull. Tar lite kolhydrater till kvällen, ja det blir knappt det också... Då blir det typ, danskt smörrebröd på grovt rågbröd med överblivna abborrfiléer och lite dillmajjo, EN skarppilsner och EN lille en men inte förrän jag varit ute å letat efter en råbock.
Publicerat Augusti 23, 201510 yr Här blev det så mycket annat att göra att jag glömde bort det med mat! Så det blev till att kvista iväg till lokala pizzerian för en kebabrulle.
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Typ skavgryta på rådjur fast med färs. Så den var la så att säga extra skavd [emoji6]
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Max Cheese and bacon plusmeny med orginaldip och chili cheese.......raaaaaaaap! /Mike