Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Har varit och handlat idag så det blev lite dåligt med matlagningen... men att värma Garant köttbullar, göra pulvermos och dito sås fick i alla fall magen tyst...;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Ligger på jobb i Mariestad. Blev hamburgare på en krog................ok

Publicerat
  • Författare

Hemgravad lax, stuvade färskpärer och hovmästarsås. :tongue:

Publicerat

Kycklingsallad, dressing o lättöl/mjölk till den som ville. :smile:

Publicerat

Idag blir det kalops på dov med mycket hackad bladpersilja på. 

Publicerat

Ärtsoppa och pannkakor.

Publicerat

Jag gjorde pulled pork på vildsvin idag. Kokade ihop bbq-såsen igårkväll och förberedde allt. In i ugnen med härligheten innan jobbet (90 grader) så var köttet klart när man kom hem

Publicerat
  • Författare

Mannerströms surströmming, mandelpärer, rödlök å tunnbröd! :thumbsup:

Publicerat

Hamburgare på rådjur.

Och blåmögelost son smält uppe på.

Publicerat

Whopper till lunch och stekt fläsk med löksås till middag. :)

Publicerat
  • Författare

Plommonspäckad fläskkarré, kokt potatis, gräddig sås och haricot verts. Turligt nog var det en rejäl karré så nästa vecka blir det tunna, kalla skivor av karrén på X antal knäckemackor pimpade med saltgurka! :thumbsup:

Publicerat

Ikväll blir det kräftskiva med allt vad det innebär [emoji3]

Publicerat

Ikväll blir det kräftskiva med allt vad det innebär [emoji3]

Det där låter inte bra :down: . Kan garantera att du mår dåligt i morgon pga kräftorna :woot:  . Trodde en Dr förstod sådant :wallbash: .

Här blir det kött mat för en man, älg innanlår :yes: . Och jag kommer må prima i morgon bitti :yes:

Publicerat

Det där låter inte bra :down: . Kan garantera att du mår dåligt i morgon pga kräftorna :woot: . Trodde en Dr förstod sådant :wallbash: .

Här blir det kött mat för en man, älg innanlår :yes: . Och jag kommer må prima i morgon bitti :yes:.

Som doktor så vet man hur mycket rusdryck som behövs för att balansera upp farligheten från kräftorna [emoji41]

Publicerat

Som doktor så vet man hur mycket rusdryck som behövs för att balansera upp farligheten från kräftorna [emoji41]

Vad skönt, nu kan jag slappna av :thumbsup: . Då går du oxå ut på räv i morgon bitti, det är skjut ljust vid 04,30 :wink:

Publicerat

Vad skönt, nu kan jag slappna av :thumbsup: . Då går du oxå ut på räv i morgon bitti, det är skjut ljust vid 04,30 :wink:

Om jag bara hade varit vid mina jaktmarker imorrn [emoji20]

Blir nog att byta stabilisatorstag på v70:in alternativt fixa med golvet på balkongen om vädret tillåter.

Publicerat

Chili på älg. 6 timmar i Crock-poten, sen var den perfekt. Serverad med nachos och en Brooklyn EIPA.

Publicerat

Ostsnitzel med strips, café de Parissås och grönfoder. Till dessert chokladpudding. :)

Publicerat

Grillad ytterfilé från rådjur, sallad, gratäng, med diverse olika oliver och inlagda vitlökar. Brooklyn lager och Brewdog till det.
2 dagar samma grillning, då kidsen varit hemma olika dagar i helgen. Men jag klagar inte, gomat bägge dagarna :-)

Publicerat

Schweinehaxe mit bratkartoffeln och en bunke kölsch [emoji6]

Publicerat

Makaronipudding, div. grönsaker o mjölk tror jag det blir idag. :smile:

Publicerat

Idag lyxade jag till det med nudlar (någon HOT variant) och två mackor med smör....

Publicerat

Schweineschnitzel mit bratkartoffeln och en bunke Kölsch... Kan trivas med att va tvingad att åka till Köln i jobbet [emoji6][emoji3]

Publicerat

Du musst das Bratteller mit Sauerkraut probieren. ;)