Publicerat September 13, 201510 yr Ok. Kan berätta att jag fick positiv feedback på mitt experiment på kakan. Lämnade över en bit till närmsta granntanten och hade istället med mig en blommande hibiskus hem!
Publicerat September 13, 201510 yr Detta är en populär post. Jäklar vilken god mufflonstek S lagade idag!
Publicerat September 14, 201510 yr Köket doftar kärlek och jag har precis smällt i mig middag nr 2 bestående av fläsklägg och rotmos. Det bästa är att det blir repris både lunch och middag imorgon. Valet av en sista måltid skulle kunna falla på fläsklägg m rotmos.
Publicerat September 16, 201510 yr Stekt kyckling med basmatiris. Hällde en drös kryddor i vattnet och slopade såsen...
Publicerat September 16, 201510 yr Stekt kyckling med basmatiris. Hällde en drös kryddor i vattnet och slopade såsen... VA!!! Utan sås är det ju ingen middag [emoji47][emoji6]
Publicerat September 17, 201510 yr Idag blev det panerad spätta med kokt potatis och hemgjord remulad med smörgåskurka, kapris och lite dijon i. Himmelskt, var länge sedan sist. Hemligheten är riktigt ströbröd (kör frysta formfranskakanter i mixern) blandat med rågmjöl och mycket olja och smör att steka i. Skickar ned de kvarblivna i ättikslag så får de bli en mäktig macka med skivad potatis och remulad till lunch imorgon.
Publicerat September 18, 201510 yr Plättar, hemmagjord jordgubbssylt, gammeldags vaniljglass o mjölk.
Publicerat September 18, 201510 yr Grillad kyckling med färsk pasta. En sås på champinjoner, grädde, persilja och lite annat som pudrades över.
Publicerat September 18, 201510 yr Författare Den pågående förkylningen gör att jag lika gärna skulle kunnat äta stuvad wellpapp... Smaklökarna har tagit semester, BIG TIME! Tja, den inmundigade mängden av bärnstensfärgad hälsodryck gör ju inte saken bättre även om skotsk Eau de vie bara intagits i medicinskt syfte! Har en bit älgstek av rostbiffen som får lite nytt liv i stekpannan och äts med tjockpommes och ett aromsmör typ bea. Ja, hade en liten påse med dipmix-bea som i stället för att gifta sig med gräddfil fick gänga sig med smör.
Publicerat September 18, 201510 yr Detta är en populär post. Fredagslyx. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat September 18, 201510 yr Barnen får nöja sig med annat! Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat September 18, 201510 yr Barnen får nöja sig med annat! Skickat från min D5803 via Tapatalk " Barnen får nöja sig med annat"??? Tycker " gräbban" din hugger in rätt bra. Hua, säger undertecknad.
Publicerat September 18, 201510 yr Bläckfisk och sushi är hennes favoritmat. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat September 18, 201510 yr Morötter till lunch och sallad till middag... Fan, kan tro att man blivit vegetarian
Publicerat September 18, 201510 yr Bläckfisk och sushi är hennes favoritmat. Skickat från min D5803 via Tapatalk Mat??
Publicerat September 18, 201510 yr Här blev det någon sorts tacosfärs med tillbehör. Jag äter bara döda och tillagade djur, jag. Lite kräsen, kanske...
Publicerat September 18, 201510 yr Författare Morötter till lunch och sallad till middag... Fan, kan tro att man blivit vegetarian Stanna till här du så ska du lite kôtt av mig!
Publicerat September 18, 201510 yr Kvällens intag 1.5 liter knäck glass och 1.5l zero cola lite nyttig vill man ju va och en schweizernöt chokladkaka Mvh.
Publicerat September 18, 201510 yr Kvällens intag 1.5 liter knäck glass och 1.5l zero cola lite nyttig vill man ju va och en schweizernöt chokladkaka Mvh. Mat för en hel karl!
Publicerat September 18, 201510 yr Kvällens intag 1.5 liter knäck glass och 1.5l zero cola lite nyttig vill man ju va och en schweizernöt chokladkaka Mvh. Göttegris!
Publicerat September 18, 201510 yr Plättar, hemmagjord jordgubbssylt, gammeldags vaniljglass o mjölk. En gottegris till...
Publicerat September 19, 201510 yr Jag gjorde en gryta på dovhjort och massor med grönpeppar idag, smakade gudomligt! Till efterrätt hade frugan fixat äpplepaj med vaniljsås gjord på grädde. Så nu spänner man ut skinnet bra [emoji1] [emoji7] Skickat från min E6553 via Tapatalk