Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Idag lämnade jag de goda proteinerna och åt bara kolhydrater... :blush: och lite fett förstås... :) Blev risgrynsgröt. Med smöröga, kanel och socker... gott. Hade en färdig korv i kylen.. Har haft fullt upp med annat idag. Bl a bakat bröd och en mjuk kaka... hälsokost hela dan... :rolleyes:

Publicerat

Idag lämnade jag de goda proteinerna och åt bara kolhydrater... :blush: och lite fett förstås... :) Blev risgrynsgröt. Med smöröga, kanel och socker... gott. Hade en färdig korv i kylen.. Har haft fullt upp med annat idag. Bl a bakat bröd och en mjuk kaka... hälsokost hela dan... :rolleyes:

Jaha, så du äter med smöröga också o det gör fru o sonen också men inte jag. 

Jag tar bara kanel, socker o mjölk. :smile:

Publicerat

Jaha, så du äter med smöröga också o det gör fru o sonen också men inte jag. 

Jag tar bara kanel, socker o mjölk. :smile:

Mjölk på risgrynsgröt har jag aldrig förstått... det mesta av gröten är ju mjölk... Har bara mjölk på havregrynsgröt och rågflingegröt. Skönt att smaken är olika. Hade en kompis som hade sirap på risgrynsgröten... ;)

Publicerat

Allt detta tjat om fläsk gjorde att jag köpte fläsksvålar till kvällsmyset [emoji74]

Du är nog en riktig karl och äter din fru dem oxå så har du en riktig kvinna :yes: .

Publicerat

Mjölk på risgrynsgröt har jag aldrig förstått... det mesta av gröten är ju mjölk... Har bara mjölk på havregrynsgröt och rågflingegröt. Skönt att smaken är olika. Hade en kompis som hade sirap på risgrynsgröten... ;)

Ja, smaken är som baken. :thumbsup:

Publicerat

Fläsksvålar är gott, men då ska det vara riktiga svålar och inget konstgjort skit... :dry: Svårt att få tag i, tyvärr. :(

Publicerat

Fläsksvål och rötjut [emoji74]

1e7cf4cac2569e5634b3cfa2fd72ebad.jpg

Publicerat

Fläsksvål och rötjut [emoji74]

Haha! Vilken satans blandning. :ohmy:

Publicerat

Haha! Vilken satans blandning. :ohmy:

Funkar fint [emoji6]

Publicerat

Fläsksvål och rötjut [emoji74]1e7cf4cac2569e5634b3cfa2fd72ebad.jpg

Den danska grisen går ner, men det det röda tjutet går utmärkt att byta ut mot något drickbart. ;)

Publicerat

Funkar fint [emoji6]

Morsan som var skånska drack vin till mycket när hon var här uppe.

Till palt t. ex så hon skulle säkert göra det fläsksvål också. :biggrin:  :thumbsup:

Publicerat

Morsan som var skånska drack vin till mycket när hon var här uppe.

Till palt t. ex så hon skulle säkert göra det fläsksvål också. :biggrin::thumbsup:

Fan jonsson menar du att jag är skåning, jag är sydhallänning i exil i västra götaland [emoji74][emoji6][emoji16]

Publicerat

Grillad skarv idag, inte jättegott trots marinaden, dock bara en timme i marinad. Cognacsmarinad på bröst och tunna skivor över natten, så imorgon blir det skarvbröst till middag och skarv jerky till kvällsmål.

Publicerat

Fan jonsson menar du att jag är skåning, jag är sydhallänning i exil i västra götaland [emoji74][emoji6][emoji16]

Nej inte riktigt men nästan iaf. :tongue:  :biggrin:

Publicerat

Grillad skarv idag, inte jättegott trots marinaden, dock bara en timme i marinad. Cognacsmarinad på bröst och tunna skivor över natten, så imorgon blir det skarvbröst till middag och skarv jerky till kvällsmål.

Det där låter som fisk, inte bra :sick: .

Publicerat

Det där låter som fisk, inte bra :sick: .

Jag tar hellre fisk än fläsk.;)

Publicerat

Jag tar hellre fisk än fläsk. ;)

Varså god och ät skarv du :thumbsup: .

Publicerat

Nej inte riktigt men nästan iaf. :tongue::biggrin:

Ullhare är INTE nästan hallänning. :biggrin:

Publicerat

Ullhare är INTE nästan hallänning. [emoji3]

Fast en del av ullen går att tvättas av vid Kåsa [emoji6]

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Publicerat

Varså god och ät skarv du :thumbsup: .

Nej, jag tror inte det. Hur smakar skarv då?

Publicerat

Om man inte kan så smakar det fisk, men om man gör rätt är det hur gott som helst. Långkok är det bättre alternativet.

Publicerat

Beef jerkyn blev lite svag, men god. Fisksmaken är som bortblåst och en svag cognacssmak kan kännas över de andra ingredienserna i marinaden. Det var första gången jag lagade det och nästa gång kör jag kanske på någon rökig whiskey och lite mer chili och vitlök. Brösten får ligga i marinad tills imorgon då föräldrarna bjuder på mat idag.

Publicerat

Köttgryta med gräddsås, ris, sallad o öl. :smile:

Publicerat

Ska hysta in lite strips ugnen strax och värma upp gjutjärnspannan. I med smör och en 150 g hamburgare. :) Pepparmix, Mor Annas tunnskivade gurka och ost på.

Senare i em bjöd jag in mig själv till en av grannarna på kaffe. Bakade något nytt igår och behöver få tips på vad som var bra och vad som kan förbättras. Gjorde en mjuk kaka med en kaffe- valnötssmörkräm i... kan meddela att krämen iaf var god. :) Hoppas den passar ihop med kakan också...