Publicerat September 12, 201510 yr Detta är en populär post. Allt detta tjat om fläsk gjorde att jag köpte fläsksvålar till kvällsmyset [emoji74]
Publicerat September 12, 201510 yr Idag lämnade jag de goda proteinerna och åt bara kolhydrater... och lite fett förstås... Blev risgrynsgröt. Med smöröga, kanel och socker... gott. Hade en färdig korv i kylen.. Har haft fullt upp med annat idag. Bl a bakat bröd och en mjuk kaka... hälsokost hela dan...
Publicerat September 12, 201510 yr Idag lämnade jag de goda proteinerna och åt bara kolhydrater... och lite fett förstås... Blev risgrynsgröt. Med smöröga, kanel och socker... gott. Hade en färdig korv i kylen.. Har haft fullt upp med annat idag. Bl a bakat bröd och en mjuk kaka... hälsokost hela dan... Jaha, så du äter med smöröga också o det gör fru o sonen också men inte jag. Jag tar bara kanel, socker o mjölk.
Publicerat September 12, 201510 yr Jaha, så du äter med smöröga också o det gör fru o sonen också men inte jag. Jag tar bara kanel, socker o mjölk. Mjölk på risgrynsgröt har jag aldrig förstått... det mesta av gröten är ju mjölk... Har bara mjölk på havregrynsgröt och rågflingegröt. Skönt att smaken är olika. Hade en kompis som hade sirap på risgrynsgröten...
Publicerat September 12, 201510 yr Allt detta tjat om fläsk gjorde att jag köpte fläsksvålar till kvällsmyset [emoji74] Du är nog en riktig karl och äter din fru dem oxå så har du en riktig kvinna .
Publicerat September 12, 201510 yr Mjölk på risgrynsgröt har jag aldrig förstått... det mesta av gröten är ju mjölk... Har bara mjölk på havregrynsgröt och rågflingegröt. Skönt att smaken är olika. Hade en kompis som hade sirap på risgrynsgröten... Ja, smaken är som baken.
Publicerat September 12, 201510 yr Fläsksvålar är gott, men då ska det vara riktiga svålar och inget konstgjort skit... Svårt att få tag i, tyvärr.
Publicerat September 12, 201510 yr Fläsksvål och rötjut [emoji74] Den danska grisen går ner, men det det röda tjutet går utmärkt att byta ut mot något drickbart.
Publicerat September 12, 201510 yr Funkar fint [emoji6] Morsan som var skånska drack vin till mycket när hon var här uppe. Till palt t. ex så hon skulle säkert göra det fläsksvål också.
Publicerat September 12, 201510 yr Morsan som var skånska drack vin till mycket när hon var här uppe. Till palt t. ex så hon skulle säkert göra det fläsksvål också. Fan jonsson menar du att jag är skåning, jag är sydhallänning i exil i västra götaland [emoji74][emoji6][emoji16]
Publicerat September 12, 201510 yr Grillad skarv idag, inte jättegott trots marinaden, dock bara en timme i marinad. Cognacsmarinad på bröst och tunna skivor över natten, så imorgon blir det skarvbröst till middag och skarv jerky till kvällsmål.
Publicerat September 13, 201510 yr Fan jonsson menar du att jag är skåning, jag är sydhallänning i exil i västra götaland [emoji74][emoji6][emoji16] Nej inte riktigt men nästan iaf.
Publicerat September 13, 201510 yr Grillad skarv idag, inte jättegott trots marinaden, dock bara en timme i marinad. Cognacsmarinad på bröst och tunna skivor över natten, så imorgon blir det skarvbröst till middag och skarv jerky till kvällsmål. Det där låter som fisk, inte bra .
Publicerat September 13, 201510 yr Nej inte riktigt men nästan iaf. Ullhare är INTE nästan hallänning.
Publicerat September 13, 201510 yr Ullhare är INTE nästan hallänning. [emoji3]Fast en del av ullen går att tvättas av vid Kåsa [emoji6] Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Publicerat September 13, 201510 yr Varså god och ät skarv du . Nej, jag tror inte det. Hur smakar skarv då?
Publicerat September 13, 201510 yr Om man inte kan så smakar det fisk, men om man gör rätt är det hur gott som helst. Långkok är det bättre alternativet.
Publicerat September 13, 201510 yr Beef jerkyn blev lite svag, men god. Fisksmaken är som bortblåst och en svag cognacssmak kan kännas över de andra ingredienserna i marinaden. Det var första gången jag lagade det och nästa gång kör jag kanske på någon rökig whiskey och lite mer chili och vitlök. Brösten får ligga i marinad tills imorgon då föräldrarna bjuder på mat idag.
Publicerat September 13, 201510 yr Ska hysta in lite strips ugnen strax och värma upp gjutjärnspannan. I med smör och en 150 g hamburgare. Pepparmix, Mor Annas tunnskivade gurka och ost på. Senare i em bjöd jag in mig själv till en av grannarna på kaffe. Bakade något nytt igår och behöver få tips på vad som var bra och vad som kan förbättras. Gjorde en mjuk kaka med en kaffe- valnötssmörkräm i... kan meddela att krämen iaf var god. Hoppas den passar ihop med kakan också...