Publicerat September 19, 201510 yr Älgfärsköttbullar, hemmagjort potatismos, gräddsås, lingonsylt o mjölk/öl.
Publicerat September 20, 201510 yr Lövbiff med stekt lök, klyftpotatis och grönpepparsås. Avnjuter desserten nu... kaffe och kaka.
Publicerat September 21, 201510 yr Idag blir det fläskpannkaka. Åh, vad gott! Undrar när jag åt det senast...
Publicerat September 22, 201510 yr Här blir det fläskpannkaka idag med lingonsylt o mjölk. Åh, vad gott! Undrar när jag åt det senast... Får du inget fläsk av svärsonen så att du kan göra en fläskpannkaka på vildsvin? Du kan ju rapportera o hur den smakade när du har kommit till skott.
Publicerat September 22, 201510 yr Städar frysen innan jag börjar dra igång på allvar. Grytbitar av dov och kron. Brynta i olivolja, och sen ner i en gryta med buljong. Kokat i två timmar. Sen i med kokosmjölk, koka vidare. hackat paprika och stekt den, blandat i masala, och curry (inte mähäcurry, utan, herrejävlarcurry) kokat in det. låter svalna, och kokar upp det igen, med hackad annans. Asianstyle
Publicerat September 22, 201510 yr Åh, vad gott! Undrar när jag åt det senast... Ja, det är gott. Jag hade gärna fått tag på saltare fläsk dock. Blandade i grahamsmjöl i smeten för att få den lite "nyttigare". Det blev helt OK
Publicerat September 22, 201510 yr Räster. Potatis gratängen, Rådjurs ytterfile. Matlåda rosépeppar gryta på rådjur. S.
Publicerat September 22, 201510 yr ...Grand deluxe cheese´n´bacon-mål på MAX för 89 riksdaler! Unkis idag och orkar inte kocka - jag känner dock en svag dragning mot medicinskåpet och ett par Dulcolax för att slippa den jäsande känslan!
Publicerat September 22, 201510 yr Hamburgermeny på ett mindre "hamburgerhak". Ok, men ingen 10-poängare..
Publicerat September 23, 201510 yr Ugnsstekt fjällröding, potatis, mjukt tunnbröd, smör o mjölk. Mmmmmmm!
Publicerat September 24, 201510 yr Egenhändig skuren renskav, potatismos, gräddsås m kantareller, lingonsylt o mjölk/öl.
Publicerat September 24, 201510 yr Har också varit nyttig, ett par korvar på Kastrup i väntan på tåget hem och detta sköljdes ner med en Carlsberg.
Publicerat September 25, 201510 yr I dag skall jag bjuda några av mina före detta kollegor på rådjursburgare. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat September 25, 201510 yr Ligger på playan och funderar på om det ska bli tapas eller fisk ikväll [emoji226] [emoji223]? Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat September 25, 201510 yr Ligger på playan och funderar på om det ska bli tapas eller fisk ikväll [emoji226] [emoji223]? Skickat från min E6553 via Tapatalk Låter jobbigt.Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat September 25, 201510 yr Grillad fläskfilé, potatissallad och lite olika grönt mm. Sköljdes ned med ett par Poppels. :-)
Publicerat September 27, 201510 yr Stekte skivad kassler serverad med potatismos (påminde mest om klister...), gröna ärtor och ananas. Stekskyn till det hela.
Publicerat September 28, 201510 yr Igår vart det crepe fylld med gräddstuvade kantareller, duva och nötskrika. Attans vad gott det var....
Publicerat September 28, 201510 yr Hemstampat mos med mycket smör, knaperstekt falukorv som vilat under riven ost i ugnen, grönsallad med gurka och tomat! Glockrent med lite Heinz och French´s till! Lite radhusbiff över det hela men ibland är det bra gott!