Publicerat Oktober 4, 201510 yr Tjälknöl, potatissallad, div. grönsaker, Bea-sås. Får snart hem 1,5 ren till att dryga ut köttförrådet med.
Publicerat Oktober 4, 201510 yr Gryta på kricka och gräsand. Puttrar med mesost, grädde, schalottenlök och trattkantareller. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Ugnsstekt fjällröding, potatis, smör, tunnbröd o mjölk. Riktig svensk husmanskost.
Publicerat Oktober 6, 201510 yr Detta är en populär post. Köttsoppa, fast jag inte är sugen på det om jag ska vara ärlig.
Publicerat Oktober 6, 201510 yr Köttsoppa, fast jag inte är sugen på det om jag ska vara ärlig. Soppa på hjärnan är visst gott o nyttigt.
Publicerat Oktober 6, 201510 yr Soppa på hjärnan är visst gott o nyttigt. [emoji3]Jag måste använda fel kryddor för det luktar inte så inbjudande att jag törs smaka, nyttigt eller inte
Publicerat Oktober 7, 201510 yr Jag måste använda fel kryddor för det luktar inte så inbjudande att jag törs smaka, nyttigt eller inte Haha! I ett av de här Alaskaprogrammen som går på burken så är det en som äter hjärnan från ren. Han steker dom. Kika på BBC Earth om du har kanalen o efter Life below zero.
Publicerat Oktober 7, 201510 yr Potatismos, älgfärsköttbullar, gräddsås, krösamos, grönsaker o mjölk.
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Ska iväg på gille ikväll (kanadensiskt thanks giving tema så jag förväntar mig bäver i lönnsirap eller nåt liknande [emoji74]) så det fick bli nåt snabbt här hemma så det blev rådjursrygg stekt i ganska tjocka skivor med salt, peppar och en aning vitlökspulver. Så jävla gott så man får ha många skivor för åtgången vid stekning är inte att försumma [emoji6]. Till det blev det en gräddsky och couscous (dotterns val).
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Författare Stekt potatis med prinskorv och stekt ägg till lunch! Då eldningssäsongen tagit sin början så kokar jag en rejäl laddning risgrynsgröt också, tar en tallrik nykokt gröt med smör, så kallad "smôrhôlsgröt" till middag och resten passar fint som snabbgröt till veckan när man kör heldagar i skogen.
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Halv special med räksallad på den lokala korvkiosken, som hade nyinvigning i veckan efter att ha brunnit för nåt halvår sen! Skönt att ordningen är återställd!
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Detta är en populär post. Äppeljuice brässerat gåsbröst med calvadossås och hasselbackspotatis.
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Författare Grymt gott kan jag säga..... Gås är underskattat som mat! Väldigt, väldigt länge sedan jag åt "höstgås", blir mest skyddsjaktgäss på våren som är välmotionerade efter sin flygtur från norra Tyskland och dom har jag hittills bara saltat och rökt brösten från.
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Kolja filé i ugn på enklast möjliga sätt med bara salt, dill och smör. Till det pressad potatis och kokta gröna ärtor.
Publicerat Oktober 14, 201510 yr I kväll vart de limpmacka med falukorv och sötstark senap! man ska inte underskatta de enkla heller