Publicerat November 16, 201015 yr Författare Det bistra vädret till trots blir det inlagd sill, potatis och ett par knäckemackor. Bara för att det är just lite bistert ute så kanske man tar sig en dragnagel också...
Publicerat November 16, 201015 yr Det bistra vädret till trots blir det inlagd sill, potatis och ett par knäckemackor. Bara för att det är just lite bistert ute så kanske man tar sig en dragnagel också... Åh, så himla gott!! Nu är det snart dags för den goda matens tid - julen. =) Åh, vad jag längtar!
Publicerat November 16, 201015 yr Författare Nu är det snart dags för den goda matens tid - julen. =) Åh, vad jag längtar! Ja, all den goda julmaten!
Publicerat November 17, 201015 yr Författare Idag blir det fläsk och löksås men det blir väl mer som supé eller kanske vickning, har ett viktigt möte med mina vildsvin ikväll...
Publicerat November 17, 201015 yr Nej, det gör jag inte, men jag tänkte bara att det var bäst med ett klart besked om vad såsen var gjord på. En bra sås reder sig själv...
Publicerat November 17, 201015 yr Idag blir det fläsk och löksås men det blir väl mer som supé eller kanske vickning, har ett viktigt möte med mina vildsvin ikväll... Jag har för mig att fint folk äter sen middag? Är det inte så? Här blir det kalops idag - det var det första jag fick tag i i frysen.
Publicerat November 17, 201015 yr Frugan är borta så idag får jag och barnen äntligen äta Blodpudding
Publicerat November 17, 201015 yr Frugan är borta så idag får jag och barnen äntligen äta Blodpudding Bra val där! Det blev det för mig till lunch... nu, köttbullar och makaroner... glamorös matdag idag
Publicerat November 17, 201015 yr Hm... blodpudding var länge sen....Får nog bli det snart. Bra tråd det här, man får bra idéer på vad man ska äta. Me like!
Publicerat November 17, 201015 yr Författare Bra tråd det här, man får bra idéer på vad man ska äta. Me like! Trådens syfte uppfyllt då! Appropå sen middag så får vi se om jag ens orkar... Mötet med grisarna blev lyckat, ja inte för två av dom! Vet inte detdär med fint folk... Just nu frusen, blöt, skitig och blodig men nöjd, så himla nöjd med 1 X 100 och 1 X 35 hängandes så vildsvinsskinkan till jul är räddad!
Publicerat November 18, 201015 yr Idag är det planerat kokt köttkorv med potäta och sursöt (jag skriver så för jag vill mer surt än sött ) sås. =)
Publicerat November 18, 201015 yr Lastade in två dovhjortslår till köket på jobbet förra veckan så kockarna hade hemmagjord köttsoppa på menyn idag. Var inte äckligt nånstans
Publicerat November 18, 201015 yr Idag står det kycklingklubba på programmet. Tillbehör ? Javisst i massor
Publicerat November 18, 201015 yr Det blev gulaschsoppa och pannkakor med massor av grädde och sylt till lunch idag och jag är fortfarande mätt så det får bli nåt lätt till middag
Publicerat November 19, 201015 yr snart dags för frukost, men gårdagens middag vart en av ungarnas favoriter: Köttkôrv med potatismos och senap.
Publicerat November 19, 201015 yr Idag har jag ätit köpe-pannkakor.... Har också stekt köttbullar. Gjorde dom på älgfärsen jag köpte igår och kryddade dom lite annorlunda än vanligt och jäklar vad goda dom blev! Dom hamnar i frysen och ska ätas till jul. Om jag kan motstå dom så länge....
Publicerat November 19, 201015 yr Frossat i Våfflor, hjortronsylt, grädde o glass! Det var spjuven som önskade sig det till middag.
Publicerat November 19, 201015 yr Man kan ju tro att världen lever på pizza, kebab och hamburgare och visst, det kan vara gott ibland men inte för ofta, man vill ju ha "riktig" mat liksom. Men vad ska man hitta på, man kör lätt ner i invanda hjulspår och kan behöva lite inspiration till nå't nytt på menyn.Idag blir det sjömansbiff på älgrulle, stänkenkel mat som sköter sig själv. Bryn skivor av älgrullen och varva dessa med skivor av rå lök och rå potatis i en rejäl gryta eller för all del eldfast form. Gör stark buljong och häll den över hela kalaset tillsammans med en flaska öl samt tillsätt några lagerblad och hela vitpepparkorn, vätskan ska täcka alla ingredienser. Salta och peppra i övrigt efter smak. Låt allt puttra under lock, på spisen eller i ugnen tills köttet är mört, servera lämpligen med inlagd gurka och en kall pilsner. Här kan du hitta ett annat recept på sjömansbiff. Vad lagar du för mat idag? .FREDAGSGRYTA. strimlad lövbiff hackad lök hackad paprika vitlök grädde vatten salt peppar chilli 1 liten grönmögelost tomatpure soya syltlök och skalade räkor sista minuterna servera med färsk pasta eller ris och öl jävligt gott
Publicerat November 20, 201015 yr Ikväll blir det lövbiff med potatisklyftor och persiljesmör. Eller någon sås... Har inte bestämt , mig än...
Publicerat November 20, 201015 yr Hade ju turen att få ett rådjurslår med mig från premiärjakten jag var på för ett par veckor sedan. Urbenat i stekar ligger det nu på upptining. Blir premiär för mig att tillaga vilt. Blir stek i ugn med potatiskaka och kantarellsås...mums (hoppas jag).
Publicerat November 20, 201015 yr Författare Kör en hemma-Sibylla... Strips, nå'n slags tysk korv (brukar ju vara god + att den innehåller mycket kött) å så räksallad förstås. hoppar pucko eller Cola, kör med skarppilsner i stället!