Publicerat November 21, 201015 yr Halstrad råbiff på hjort. Givetvis med de klassiska tillbehören ackompanjerade av pepparrot och polsk bisonvodka. Testa! Högaktningsfullt. /C
Publicerat November 21, 201015 yr Så här i förkylningstider så är man tacksam för den stora mängd soppa man kokade för ett tag sen. Så idag blir det soppa (palsternacka, purjolök, rotselleri, morot, vitkål och kött).
Publicerat November 21, 201015 yr Familjekebabpizza 2l cola Mvh. Tjena Flex! Hur bär man sej åt för att få ner en hel j...a familjekebab pizza utan att skita på sej Den hade räckt i minst två dar åt mej Mvh Jocke
Publicerat November 21, 201015 yr Familjekebabpizza 2l cola Mvh. Fick inte fjällan något Flex??? Isf måste jag säga matvrak!
Publicerat November 21, 201015 yr Canadagås med alla tillbehör.. utom vin och snappsar för jag körde. Farsgubben fyllade år så det var bjudemiddag. Den gammle sköt dubble på två gåsar för en vecka sedan, man kan säga att det smakade fågel dvs jävligt gott.
Publicerat November 22, 201015 yr Författare just nu sjuder pitepalten i grytan på sisen. klar om 30 minuter Mmmmm... Palt!
Publicerat November 22, 201015 yr Halstrad råbiff på hjort. Givetvis med de klassiska tillbehören ackompanjerade av pepparrot och polsk bisonvodka. Testa!Högaktningsfullt. /C polsk bisonvodka= vakna upp å inte veta va man gjort...
Publicerat November 22, 201015 yr Idag blir det köttfärssås och spaghetti. Det var länge sedan sist nu... Till det knäckemacka och kall mjölk. =)
Publicerat November 22, 201015 yr Ciabatta (hembakad) med kallrökt lax, avocado, sallad och gurka. Inte dumt alls!
Publicerat November 22, 201015 yr Ciabatta (hembakad) med kallrökt lax, avocado, sallad och gurka. Inte dumt alls! Det lät gott! Här har det just slunkit ner en hembakt "fralla" med rester av köttfärssåsen. Kall mjölk till det - helt ok.
Publicerat November 23, 201015 yr Idag står det panerad fisk på menyn. Nej, jag tänker inte göra det själv, det fanns billigt i affären. Har inte provat den här tidigare så det blir premiär (tror det är Hemköps egna märke). Blir kanske mos till och gröna ärter. Självklart blir det även knäckemacka med smör till. Dryck blir nog vatten. Försöker hålla tillbaka på de värsta sockerstinna sakerna...
Publicerat November 23, 201015 yr Vet inte ännu vad det blir idag. Beror på om sonen behagar visa sig efter en långhelg i Amsterdam
Publicerat November 23, 201015 yr Författare Stekt tamsvinkotlett som troligen får sällskap av kokt potatis och en gräddig löksås.
Publicerat November 23, 201015 yr Kan meddela att det var sprödbakad torskfilét - ifall någon undrar. Två såna (á 90g) med hemgjort potatismos och grönsaker fick mig ruggigt mätt, kan jag säga! Bra med salt och citron på filéerna så blev det riktigt gott också.
Publicerat November 24, 201015 yr Köpte 3 låder kinamat på eftermiddagen det får räcka i kväll Mvh. Jag kan riktigt se det framför mig, Flex börjar likt en vorsteh morra när kära frun kommer i närheten av matlådorna.
Publicerat November 24, 201015 yr Fint de Jag kan riktigt se det framför mig, Flex börjar likt en vorsteh morra när kära frun kommer i närheten av matlådorna. He he nä hon får köpa sig en egen låda annars stämmer det nog Mvh.
Publicerat November 24, 201015 yr Själv har jag ingen aning om vad det blir för mat idag.... Mat smakar ju inte så mycket när man är förkyld.... Återkommer när jag har kommit på något.
Publicerat November 24, 201015 yr Det bidde köttkorv, potäta och sursöt sås... Det var lika gott idag som förra gången.
Publicerat November 26, 201015 yr Ikväll blir det klyftpotatis, grillad dovsadel och nån hemmasvängd sås av nåt slag.