Publicerat November 26, 201015 yr Här gjordes lövbiff fylld med mögelost egna pommes och bea, till efterrätt friterade ja banare å självklart lite glass till..
Publicerat November 26, 201015 yr På paketet står det BIFF av nöt. Blir klyftisar till det och troligen stekt lök, men vad som ska smörja detta goda vet jag inte än...Grönpepparsås, kanske?
Publicerat November 26, 201015 yr Asiatiskinspirerad gryta med egengjord sötsur sås (efter recept). Helt OK!
Publicerat November 27, 201015 yr Mamma Scans köttbullar, hemkört mos, pulversås och lingonsylt. Självklart Wasa Sport med smör till.
Publicerat November 27, 201015 yr Författare Det blir Bambi Bolognese, ganska inspirationslöst men snabbt och lättlagat. Kör i extra mycket lök och vitlök så att man håller förkylningsbassiluskerna stången!
Publicerat November 27, 201015 yr 2st Big teisty menyer Mvh. Jag brukar köpa Big Tasty också när jag besöker den kedjan. Dom är godast - synd bara att dom inte har kvar den goda chilisåsen att ha på burgaren. Fattar inte att man kan få i sig TVÅ för dom är stora! Men det är klart, är man Flex så går det nog.
Publicerat November 29, 201015 yr Gårdagens middag: andbröstfyllda piroger. Hade lite överblivna andbröst från tidigare som jag skar i småbitar och stekte samman med bacon, lök, morötter och broccoli. Kryddade med peppar, japansk soja, chilisås. Ett smördegsbaserat pirogskal fick det bli eftersom jag inte hade någon jäst hemma.
Publicerat November 29, 201015 yr Författare Blev bjuden på Eckerölinjens julbord idag Alla tänkbara delikatesser samt en åtta OP och en Karjala!
Publicerat November 29, 201015 yr Jag brukar köpa Big Tasty också när jag besöker den kedjan. Dom är godast - synd bara att dom inte har kvar den goda chilisåsen att ha på burgaren. Fattar inte att man kan få i sig TVÅ för dom är stora! Men det är klart, är man Flex så går det nog. Äter man lite så förblir man liten o Äter man stort så blir man stor 2st Lådor kinamat blev det i kväll Mvh.
Publicerat November 29, 201015 yr Äter man lite så förblir man liten o Äter man stort så blir man stor 2st Lådor kinamat blev det i kväll Mvh. Jag är stor åt alla håll bortsett från uppåt... Det är väl bara att konstatera att man är alldeles för kort i förhållande till vikten. Underlång med andra ord.
Publicerat November 30, 201015 yr ser fram emot lunchen som kommer att bestå av vitlöksgrillad lammsadel med couscous-röra
Publicerat November 30, 201015 yr Jag är stor åt alla håll bortsett från uppåt... Det är väl bara att konstatera att man är alldeles för kort i förhållande till vikten. Underlång med andra ord. :D Det blir en 200gr schweizernöt o en liten cola som laddning före träningspasset i dag Mvh.
Publicerat November 30, 201015 yr Det ligger några kycklingfiléer och tinar på en tallrik i köket. Blir nog skurna i mindre bitar, stekta och serverade med kryddigt ris till. Och jag kunde ha tänkt mig Flex schweitzernöt till dessert...
Publicerat November 30, 201015 yr Idag blev det en köttsoppa. Väldigt enkelt att göra. 4st möra ryggbiffar ca 6hg.. strimla dom samma. 4st morötter, kluvna och skivade. 2st palstrnackor, kluvna och skivade. 4st stora potatis, skivade och hackade i små bitar. 2st milda fefferoni, skivade. En finhackad gul lök. En tärning kötbuljong. Lite flytande honung 2 msk Bara att bryna köttet i lite smör några minuter och sedan slå på en halv liter vatten+ buljong tärningen salt, svartpeppar, honung och låta puttra medans man tar i håll med grönsakerna. Slå i potatisen och grönsakerna och späd med vatten till lämplig tjocklek. Sen är det bara putra, ju längre desto mörare och godare.. slå på en dl grädde på slutet för att lite tjockare spad. Passar bra i denna kylan
Publicerat December 1, 201015 yr Vad tusan åt jag till lunch egentligen? Jag kunde identifiera ris och kassler, smaken var ok men jag har inget minne av när jag lagade till det hela. Hmm, det är alltid lika spännande med omärkta frysfynd....
Publicerat December 1, 201015 yr Hemmagjord älgskav, potaismos, grönsaker och gräddsås med kantareller.
Publicerat December 1, 201015 yr Bullens varmkorv och pulvermos... Knäckemacka med smör till - självklart.
Publicerat December 2, 201015 yr Trerätters på festen med "jobbet" ikväll. Elever från stans kockutbildning lagar maten. Det lär bli gott för de går på en av Sveriges bästa restaurangutbildningar.