Publicerat December 2, 201015 yr Stekt fläsk med löksås o kokta potäter Mvh. Favoriträtten för min del.
Publicerat December 3, 201015 yr Stekt fläsk med löksås o kokta potäter Mvh. Så du äter även MAT alltså? Idag blev det Big One pizza....
Publicerat December 4, 201015 yr Författare Nä, nu orkar jag inte bärga mig längre, i kväll blir det... SURSTRÖMMING!
Publicerat December 4, 201015 yr Köttfärsbiffar(ÄLG) inlindade i bacon samt råstekt potatis och vitlökssmör.. Inte så dumt som det låter.. Lagade även en del köttbullar så jag har matlådor nu i några dagar! Prima ! Till detta kör jag 1 st glas med vin. Señorio de Nava.. Helt ok! Bara hunden och jag hemma så jag passar på att lyxa till det lite..
Publicerat December 4, 201015 yr Författare Qvarnhill.... Jag är inte avis på DIG iallafall Mvh! Det borde du vara, det är himmelskt gott!
Publicerat December 5, 201015 yr Idag blev det en tillspetsad lasagnette. Blev till två matlådor också.
Publicerat December 7, 201015 yr Jag har ryggbiff av nöt i kylen som jag funderar på om jag ska göra något åt....Men en halvblodig köttbit kanske inte är vad en mage på återhämtning önskar sig just nu?
Publicerat December 7, 201015 yr Jag har ryggbiff av nöt i kylen som jag funderar på om jag ska göra något åt....Men en halvblodig köttbit kanske inte är vad en mage på återhämtning önskar sig just nu? I beg to differ.
Publicerat December 7, 201015 yr Antar att det bara är att erkänna, dagens middag: Apelsin. Glögg. 2 hårbrömackor m ost.
Publicerat December 7, 201015 yr Det bidde ingen biff - det bidde risgrynsgröt. Det brukar inte gå bra, men det gjorde det idag.
Publicerat December 7, 201015 yr spagetti med köttfärssås. ikväll blir de glögg och hårdbrödsmacka med rökt vildsvinsskinka.
Publicerat December 8, 201015 yr Författare En gång i veckan är vi 4 st som försöker att träffas för lite 4-mans wist och god mat, ikväll blir det en trerätters... * Förrätt Crépes med murkelstuvning * Varmrätt Vildsvinsstek och potatisgratäng * Efterrätt Vaniljglass och varm hjortronsylt 3-4 pavor rödtjut brukar det väl bli och bäst av 3 eller 5 omgångar wist.
Publicerat December 8, 201015 yr En gång i veckan är vi 4 st som försöker att träffas för lite 4-mans wist och god mat, ikväll blir det en trerätters...* Förrätt Crépes med murkelstuvning * Varmrätt Vildsvinsstek och potatisgratäng * Efterrätt Vaniljglass och varm hjortronsylt 3-4 pavor rödtjut brukar det väl bli och bäst av 3 eller 5 omgångar wist. Ni lär ju inte gå hungriga.... gottegrisar. Själv var jag inom tappen och tankade och då blev det en bamse i bröd... dagens middag.
Publicerat December 10, 201015 yr snart dags att fixa pizzan. Blir en hemmavariant på capricciosa. Surdegsbotten och mozarella. Blir nog smaskens!
Publicerat December 10, 201015 yr Författare Idag blir det "Bambibullar" d.v.s köttbullar av rådjursfärs i gräddsås, kokpärer och krösamos. Har alltid mycket finhackad gul lök, en liten klick ketchup och en minimal nypa socker i köttbullssmeten.