Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Jag kom på att jag åt lasagnette igår när jag kom hem... inte bara korven (jag hade glömt att jag hade ätit den... :P ).

Idag blev det Findusmaten jag köpte igår (eller var det i förrgår?? :lol: Who cares...).

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
Idag blir det "Bambibullar" d.v.s köttbullar av rådjursfärs i gräddsås, kokpärer och krösamos. Har alltid mycket finhackad gul lök, en liten klick ketchup och en minimal nypa socker i köttbullssmeten.

I min köttbullsmet brukar det vara mycket råriven lök, sedan slinker det ner en skvätt stark senap, lite malen kryddpeppar, och ibland några droppar fond :lol:

Publicerat
  • Författare
I min köttbullsmet brukar det vara mycket råriven lök, sedan slinker det ner en skvätt stark senap, lite malen kryddpeppar, och ibland några droppar fond -_-

Kryddpeppar har jag bara i när det ska bli småköttbullar till julbordet i övrigt så kan jag byta ut ketchupen mot en klick Dijonsenap.

Publicerat

Idag blir det hemmagjord pasta carbonara <_<

Publicerat

Jag ska nog ha ryggbiff - stekt i mycket smör, halvblodig med stekt lök och cafe de paris sås. Till detta blir det klyftpotatis. =)

Publicerat

500gr köttfärs o tzatziki 1l mjölk :D

Mvh.

Publicerat

Gjorde världens godaste rådjurs stek idag. En bit från skinkan, kryddad med salt, svartpeppar, rosmarin och vitlök och stekt i gryta. Lite vatten, vin, honung och brandy att puttra i.. ca en timma på 1,5kg kött, temp 65 grader och in i ugnen på 70 grader medans såsen förberedes. Vispgrädde,5cl brandy och kantareller i medans den reduceras en anning, soja och stark pepparsås får gifta sig med den mängd honung som krävs för en jämn och mild smak. Potatis och grönsaker, med tranbärs sylt till och kall öl att dricka.

post-4059-1292167451_thumb.jpg

post-4059-1292167521_thumb.jpg

post-4059-1292167590_thumb.jpg

post-4059-1292167659_thumb.jpg

post-4059-1292167722_thumb.jpg

post-4059-1292167796_thumb.jpg

Publicerat
Gjorde världens godaste rådjurs stek idag. En bit från skinkan, kryddad med salt, svartpeppar, rosmarin och vitlök och stekt i gryta. Lite vatten, vin, honung och brandy att puttra i.. ca en timma på 1,5kg kött, temp 65 grader och in i ugnen på 70 grader medans såsen förberedes. Vispgrädde,5cl brandy och kantareller i medans den reduceras en anning, soja och stark pepparsås får gifta sig med den mängd honung som krävs för en jämn och mild smak. Potatis och grönsaker, med tranbärs sylt till och kall öl att dricka.

Litta dålli pilsner dock :rolleyes:

Publicerat

Vegetarisk älgkalvsgryta :)

Ett kilo kalvkött i grytbitar, oxbuljong, vatten, krossade tomater, tomatpuré, gul lök, vitlök, svartpeppar, kryddpeppar, spiskummin, kanel, salt, zuccini, kålrot, rotselleri, röda linser.

Gött & proteinrikt!

Och enough for me till både lunch och middag i en vecka...!

Publicerat

Dagens mat blev harsoppa.

1,5 uppsprångsskjuten tyskhare med de matigaste bitarna bortskurna.

lite kålrot

lite rotselleri

lite morötter

lite peppar, enbär och salt.

Skulle haft i lök om jag haft hemma.

Massor med god mat blev det.

Publicerat

Lunch: lammfärsjärpar med majsplättar.

Publicerat

Ikväll blir det lite HPD (HopPlockadeDelar).

Älgfilé, älgryggbiff och lite älgentrecote ihop med råstekt potatis å rödvinsås.

Imorn blir det hemmagjord kebab på rullarna från dov och vildsvin. Lagom tinade ställer man dom på högkant i matberedaren och skivar dom tunt. Stek med lite kul krydda och servera i pitabröd med trevliga tillbehör -_-

Publicerat

Litta dålli pilsner dock :rolleyes:

Ja, fulöl från norr.. men nu är det riktigtiga grejor från grannlandet hemma igen :wacko:
Publicerat

MMMMMMM :wub: :wub: :wub: fan man sitter o dregglar ju... erh.. jag menar när skall jag komma ? :D

MVH

Hungriga Eas

Publicerat

Idag bidde det fläskfilé (tillagad igår), med kokta potäter, kokt morot samt sås på skyn. Filén gjordes i ugnen kryddad med ingefära, cayennepeppar, svartpeppar och salt samt gul lök. Smakade långt ifrån illa. :)

Publicerat

Dagens lunch: en 12 bitars sushi!

(utan fiskrensbiprodukten crabfish så klart)

Publicerat

Till lunch idag blev det hemmagjord kebab på rullar från dov och gris. Gott som fan.

Igår kväll hiva jag in nån älgstek i ugnen så imorse kokades det lag och nu har tjälknölen stått ocg dragit sen lunch.

Frågan är vad vi ska ha till bara :unsure:

Publicerat

Yougurt med musli i går och nudlar idag, fy fan vilken finsmakare man är, Kanske blir så med en fru som jobbar på resturang så är inspirationen inte på topp på kvällen.

Fast ungarna verkar nöjda

Publicerat

Frukost/lunch/middag: Levergryta med alnspånsrökt sidfläsk, Ris och Lingonsylt till.

Efterrätt: En prilla Grov lös.

/Baner

Publicerat

Dagens mat blev harsoppa.

1,5 uppsprångsskjuten tyskhare med de matigaste bitarna bortskurna.

lite kålrot

lite rotselleri

lite morötter

lite peppar, enbär och salt.

Skulle haft i lök om jag haft hemma.

Massor med god mat blev det.

Underbart! Men hade du fått fortsätta elda på så hade det blivit mer bly i grytan än hare. :D

Publicerat

Gårdagens rester... Var lika gott idag. ^_^

Publicerat

Underbart! Men hade du fått fortsätta elda på så hade det blivit mer bly i grytan än hare. :D

Jojo, notera dock att jag faktiskt avstod att ta bakänden från en viss hare. Den med två närstridskärvar i röven.

Publicerat

Bullens varmkorv med pulvermos...

Publicerat
  • Författare

Idag blev det rotmos och fläsklägg... Gott! ^_^

Publicerat

Plättar, hallonsylt och grädde!:wub::D