Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Plättar, hallonsylt och grädde!:wub::D

Bara dessert idag? ;)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Trött och seg idag så det fick bli något snabbt ihoprört, höftade ihop lite gåsgryta

två gåsfileer

ett par små lökar

lite mjölk

lite grädde

lite vitlök

salt, peppar och egen kalvfond

ca. 1 hg rökt hjärta

råstekta pärer.

Blev riktigt bra faktiskt

Publicerat

Trött och seg idag så det fick bli något snabbt ihoprört, höftade ihop lite gåsgryta

två gåsfileer

ett par små lökar

lite mjölk

lite grädde

lite vitlök

salt, peppar och egen kalvfond

ca. 1 hg rökt hjärta

råstekta pärer.

Blev riktigt bra faktiskt

Det lät väldigt gott!

Publicerat

Bara dessert idag? ;)

Ja!:lol:

Publicerat

Köpte med hem nyfångad torsk från Bostahusen så det blev panerad torskfile med pommes frites och grönsaker.

Publicerat
  • Författare

I det rådande skitvädret så tog jag mig för att experimentera lite idag...

Rökte gåsbröst i början på veckan, ganska hårt med både alspån och enris så jag skivade bröst supertunnt och finstrimmlade det hela och fräste det i smör tillsammans med finhackad charlottenlök och dito gula kantareller och lät sedan hela härligheten puttra ihop med en skvätt vispgrädde. Kokihopet lades sedan på formbröd och gratinerades under grillen med en aning riven västerbottenost på toppen.

Det blev supersmaskigt! :P

Publicerat

Curry thai kyckling 2kg kyckling 1kg pasta 2 påsar thai soppa :D

Mvh.

Publicerat

Mvh.

Verkar nästan som du är Skåning Flex pöjken. Lite av våran frukost härnere :lol:

Publicerat

Mvh.

Du glömde kryddningen Flex, en halv urkärnad Chilifrukt, bara att linda runt toppen och rulla tillbaka huden. Eller just detta var frågan om matlagning, ja då skall man ha chilin i maten, hackad företrädelsevis och sedan lite hackad koriander vid sidan om.

/Christian

Publicerat

Mvh.

Som aptitretare förmodar jag?;)

Publicerat

Lite seriöst då. Idag blir det ugnstekt falukorv med potatis. Korven bakas tillsammans med krossade tomater o lök. Brukar faktiskt gå att äta :lol:

Publicerat

Fredagsmys i dag,

på en man hand blir det nog chicken strips, dvs strimlad kyckling, sallad, tortilla bröd och en stilla öl till, en Starpramen känner jag för.

Efterrätten kan komma att bli lite Ben o Jerry om jag inte är mätt innan.

/Chris

Publicerat
  • Författare

Fick ett erbjudande, nästan för bra att vara sant men 50 spänn rabatt på valfri skinka hos en stor matkedja gjorde jobbet för mig, det inhandlades raskt en liten skinka, kokt och klar för det facila totalpriset av 27:-! :rolleyes:

Det blir skinka och hemlagat potatismos ikväll, resten av skinkan får bli smörgåspålägg i väntan på att tomten kommer och vildsvinskinkan plockas fram.

Publicerat

Fick ett erbjudande, nästan för bra att vara sant men 50 spänn rabatt på valfri skinka hos en stor matkedja gjorde jobbet för mig, det inhandlades raskt en liten skinka, kokt och klar för det facila totalpriset av 27:-! :rolleyes:

Det blir skinka och hemlagat potatismos ikväll, resten av skinkan får bli smörgåspålägg i väntan på att tomten kommer och vildsvinskinkan plockas fram.

Fusk. Julskinka avnjuter man först på lille julafton :lol:

Publicerat

Helt rätt!! Strax efter griljeringen och gärna med en tallrik risgrynsgröt till! Den kokar jag ju ändå dagen före så jag har till ris a la maltan på julafton...

På tal om ris a la malta... hur vill ni ha den? Själv vill jag ha den som mina kvinnliga släktingar i NOrge alltid har gjort den. Med mycket, och söt grädde (socker INTE nå j-a vaniljsocker!) till det tinas jordgubbar i en skål (med massor av socker på)... gubbar och goda såsen på "Riskremen". Åh, så j-a gott! ^_^

Publicerat

Hämt pizza.

Lasse

Publicerat

Jag har väl smällt i mig ca. 1,5 julskinka denna säsong... julafton är final, inte premiär.

Hur som haver, idag blev det tacos utan sallad, köttfärs med ost, creme fraiche och tacosås, avnjutes med ett gäng groggar till efterrätt med en ny blandskiva med bra country/dansband.

Publicerat
  • Författare

Jag har väl smällt i mig ca. 1,5 julskinka denna säsong... julafton är final, inte premiär.

+1 ^_^

Publicerat

Lunchen ute i skogen idag bestod av en burk vita bönor som värmdes i glöden.

Klart underskattad rätt -_-

Publicerat

En lammstek står i ugnen. borde vara klar om lite drygt 1 timme.

Publicerat

Här har klyftpotatisen just åkt in i ugnen. En tjock skiva vacuum-mörad ryggbiff ligger på bänken och blir rumsvarm... Blir blå bands grönpepparsås till och kanske ett mörkt öl till. Kan ju inte bli fel någonstans! ^_^

Publicerat

En lammstek står i ugnen. borde vara klar om lite drygt 1 timme.

en timme senare: 55 grader innertemp. Dax å hålla lite koll.

Publicerat

Här har klyftpotatisen just åkt in i ugnen. En tjock skiva vacuum-mörad ryggbiff ligger på bänken och blir rumsvarm... Blir blå bands grönpepparsås till och kanske ett mörkt öl till. Kan ju inte bli fel någonstans! ^_^

Fusksås!

Gör den själv, tar ju ingen tid alls att göra egen. Fanken så mycket godare :)

Publicerat

Fusksås!

Gör den själv, tar ju ingen tid alls att göra egen. Fanken så mycket godare :)

Jag ska villigt erkänna en sak... jag är urusel på såser.... -_- Sen tycker jag inte att Blå Bands sås är dålig... :unsure: Hemgjord är säkert godast - om inte jag gör den. :rolleyes:

Publicerat

Idag blir det lasagnette som fanns färdigt i frysen. Dessutom är det en ganska stor "burk" som tar mycket plats. Det gör att jag kanske kan få plats med julbak i frysen också. ^_^