Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Håller på att svänga ihop kryddiga adventsbiffar till middag, och nästa veckas luncher. Det blir någon form av potatis till. Råstekt i ugnen är praktiskt, det sköter sig själv ^_^

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Gjorde en suverän skafferirensnmix till middag idag OM man gillar makrill i tomatsås (och vem gör inte det?)

Koka pasta al dente (min fick jag på tjejmilen :) ) fräs 1 vitlöksklyfta i liiiite olja, blanda ner 1 burk makrill, salta, peppra, koka ihop och mosa makrill"filéerna" rör ner en halv dl riven västerbottenost (lr präst - men helst inte ^_^ ). Rör i en minut eller två tills osten smält, rör ner pastan. Sleva i dig med sked - sjuuuukt gott!

Publicerat
  • Författare

Efter att ha pulsat runt i snön idag i jakt på dov så kände jag inte direkt att jag orkade laga nå'n mat idag... Vilken tur att man passerade en Sibylla på vägen!

Distriktets bästa måste vara Mammas i Upplands-Väsby. :wub:

En väl tilltagen flottpucksmeny fick det bli och för att verkligen dra ner det hela så blev det nog en liter läskeblask av amerikansk modell, ja hos Mammas kostar inte påfyllningen nå't. :)

Publicerat

1 burk köttsoppa 4st burkar makrill de vante gött men det är innehållet som räknas :D

Mvh.

Publicerat

1 burk köttsoppa 4st burkar makrill de vante gött men det är innehållet som räknas :D

Mvh.

Du e allt något helt för dig själv, du... :D

Här har det tvättats, lagats mat till julbordet och stökats. Middag...? Bullens varmkorv med pulvermos - snabbt och gott.

Publicerat
  • Författare

Nallade lite bröd av vildsvinen idag... :blush:

Var sugen på fattiga riddare.

Publicerat

Nallade lite bröd av vildsvinen idag... :blush:

Var sugen på fattiga riddare.

Din snyltande gris! Sno mat på det viset! :blink:

Publicerat

Här städas och pyntas och dolas så här finns inte tid med så mycket mathantering idag. Skinkan är griljerad (och avsmakad...) och jag ska koka risgrynsgröt sen. Det blir min mat idag... -_- med ett par skivor julskinka till... ^_^ .

Sen ska man traditionsenligt på puben ikväll. Det brukar vara kanonstämning den 23/12. Så jag får väl sätta lite fart så jag hinner klart!

Publicerat

Det blev rådjursköttbullar med mos, lingonsylt å svampsås. Sparade ut lite köttbullar till morgondagens kulbord hos morsan å farsan.

Publicerat
  • Författare

Din snyltande gris! Sno mat på det viset! :blink:

Nä, inte alls för jag tog det inte på åteln! :o

Publicerat

Nä, inte alls för jag tog det inte på åteln! :o

ok. :lol:

Vad som blir till middag får ni nästan lista ut själva. :rolleyes: Kan avslöja så mycket att det blir lite olika på tallriken idag. Och mest troligen för mycket av det också. -_-

Ät er inte sjuka idag folkens!

Publicerat

Ha ha va faan lite ärtsoppa o bcca ska träna snart :D

Mvh.

Publicerat

Ha ha va faan lite ärtsoppa o bcca ska träna snart :D

Mvh.

Du e ju bara för skön, Flex... :lol:

Publicerat

Här blir det stekt älgkalvsfransyska, potatismos, gröna ärtor och bearnaisesås till middag ^_^

Publicerat

Här blir det stekt älgkalvsfransyska, potatismos, gröna ärtor och bearnaisesås till middag ^_^

Inget "traditionellt" julbord där inte!

Publicerat

Gissa vad det blir idag? Klart att det blir rester från igår. Det lär det nog bli i morgon också. :) Tur att man inte har varit på en massa julbord innan. :)

Publicerat

Du e ju bara för skön, Flex... :lol:

He he man tager vad man haver :D

Mvh.

Publicerat

Inget "traditionellt" julbord där inte!

Jo, men det åt vi i går, med sillsallad, janssons, köttbullar, prinskorv, potatis, sill, julskinka osv.

Publicerat

Jo, men det åt vi i går, med sillsallad, janssons, köttbullar, prinskorv, potatis, sill, julskinka osv.

Jag missade att det inlägget som inte var "traditionellt" var dagens och inte gårdagens... :rolleyes: Jag läste med andra ord slarvigt. :blush:

Publicerat

Här i Skåne äter man traditionellt julbord i åtminstone en vecka framåt :lol:

Publicerat

Less som jag var på julbord så blev det:

scrambled eggs, stekt tomat, stekt bröd till lunch

kebab (på finstrimlad lammstek) med klyftpotatis, riven morot och brysselkål till middag.

Publicerat

Med risk för att bli lite tjatig... det blir repris från igår. ^_^

Publicerat

Frukost en stor balja med kyckling pasta o curry soppa :wub:

Mvh.

Publicerat

Frukost en stor balja med kyckling pasta o curry soppa :wub:

Mvh.

Det var en stadig frukost... :D Imponerande att man kan få i sig så mastig mat till frukost... :blink: Men allt går nog om man bara är Flex... :lol:

Till MIDDAG blev det stekt potatis, bacon och överblivna prinskorvar. Och ett stekt ägg.

Publicerat

kåldolmar!