Publicerat Januari 8, 201115 yr Jag brukar oftast göra en enkel rostbiff när jag gör stek. Bryn på hela steken, på med rikligt med salt och grovmalen svartpeppar, in i ugnen på typ 80-100 grader. Knappa 60 grader innertemp blir smarrigt genomrosa kött. Problemet med matlåda är att bra kött oftast gör sig bättre kallt än att bli värmt i mikro.
Publicerat Januari 8, 201115 yr Jag brukar oftast göra en enkel rostbiff när jag gör stek. Bryn på hela steken, på med rikligt med salt och grovmalen svartpeppar, in i ugnen på typ 80-100 grader. Knappa 60 grader innertemp blir smarrigt genomrosa kött. Problemet med matlåda är att bra kött oftast gör sig bättre kallt än att bli värmt i mikro. Ja, det har en tendens att bli torrt och hårt. Förhoppningsvis så gör såsen att den håller sig ok. Det blev älgsteken till middag. Jag brynte den runt hela och sen i stekgrytan med rödlök och morot, salt och peppar, samt en dl vatten. Den stod och småputtrade i några timmar... Mör och saftig med mycket smak! Normalt har jag grädde i sån sås, men idag tog jag i lite vinbärsgelé...Åh, mamma mia, vad god den såsen blev (jag är annars inget bra på sås...)! Nästan som ett halvt ett... I morgon ska jag äta svin...
Publicerat Januari 9, 201115 yr Det blev en gryta 3kg kyckling 500gr pasta 2 burkar tomatsås med vitlök Mvh.
Publicerat Januari 9, 201115 yr Vildsvinssadeln som jag gjorde igår. Det är nog något av det möraste jag har ätit... Och göttit blev det.
Publicerat Januari 9, 201115 yr Författare Vildsvinssadeln som jag gjorde igår. Det är nog något av det möraste jag har ätit... Och göttit blev det. Kul att det blev bra!
Publicerat Januari 9, 201115 yr Kul att det blev bra! Synd bara att det var så lite kött och så mycket ben. Det blev bara två portioner. Så det blir god mat i morgon också - eller på tisdag.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Det blev en gryta 3kg kyckling 500gr pasta 2 burkar tomatsås med vitlök Mvh. Himla tur du inte bor här Flex. Det hade räckt i en vecka åt oss
Publicerat Januari 10, 201115 yr Det blev en gryta 3kg kyckling 500gr pasta 2 burkar tomatsås med vitlök Mvh. Hur många mål får du fram ur en dylik gryta?
Publicerat Januari 10, 201115 yr Potatismos och nåt med dovfärs, troligen pannbiff. Ids nog inte rulla köttbullejävlar
Publicerat Januari 10, 201115 yr Hur många mål får du fram ur en dylik gryta? He he äter jag inte för mycket varje gång men minst 6 gånger per dag så räcker den i 2 dagar Mvh.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Himla tur du inte bor här Flex. Det hade räckt i en vecka åt oss He he så farligt mycket är det inte Mvh.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Idag har jag varit sugen på : Pannkakor, korv stroganoff, köttfärssås och spaghetti. Nä, det blev inte allt detta.. Det blev Bullens varmkorv med mos.... Var ju dödshungrig när jag kom hem och det gick snabbast att få ätklart.
Publicerat Januari 12, 201115 yr en 12 bitars sushi! sushi skall ätas minst en gång i veckan, men jag fattar inte varför alla sushiställen envisas med att använda crabfish-skiten (som jag alltid väljer bort)!
Publicerat Januari 12, 201115 yr Här blev det köttfärssås och spaghetti. Det blir det inte ofta. Blev ok.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Författare Idag blev det rester av Flygande Jacob men i morr'n smäller det lite högre... Palt, stekfläsk och lingonsylt.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Det blev rester här också... från vildsvinet i söndags. Det smakade gott idag med.
Publicerat Januari 14, 201115 yr Författare Svinkallt ute så man måste elda hela da'n i spisen och billig fläsklägg på ICA... Fram med stora syltkitteln och koka: Ärtsoppa med fläsk! OK, kanske ingen kioskvältare till fredagsmiddag men gott är det och jag har gårdagens paltmiddag i ljust minne bevarad.
Publicerat Januari 14, 201115 yr eftersom hönorna uppenbarligen fått för sig att det är vår och helt plötsligt börjar värpa 3-4 ägg om dagen så blir det pannkakor till mig å ungarna till lunch om någon timme
Publicerat Januari 14, 201115 yr Jag har funderingar på pannbiff på nötfärsen jag köpte härom dagen. Men har tvättstugan så det blir en massa spring... Men planen är pannbiff ( om jag nu bara kan slita mig från jaktsidan....).
Publicerat Januari 14, 201115 yr paj med fläsk, rökt bog, och tuppbröst. Sambal ölekkryddad. Guakamole serverades till. Efterrätt: het vägg.