Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Den billiga fläskläggen på ICA avnjöts i förrgår med rotmos. Idag blev det köttfärssås med tricolore pasta. Damen i huset har begåvats med en riktigt ruskig magsjuka så därför lite ungkarlsmat en fredag kväll B)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Potatis, pannbiffar älg/gris, broccoli, sås och vinbärsgelé. ^_^

Publicerat

Jaa, vad ska man äta idag? :unsure: Får göra en djupdykning i frysen... Bakar bröd så det blir kanske inte så mycket spännande på matfronten idag.

Publicerat

Gryta 3kg kyckling 1kg pasta 1 burk tomat o vitlök sås :D

Mvh.

Publicerat

Gryta 3kg kyckling 1kg pasta 1 burk tomat o vitlök sås :D

Mvh.

Bara EN burk? :huh:

Publicerat
  • Författare

Helstekt vildsvinsytterfilé, pommes och vitlökssmör.

Publicerat

Helstekt vildsvinsytterfilé, pommes och vitlökssmör.

Usch! :rolleyes: Eller not...

Jag har glömt syna frysen... :unsure: Hinner nog inte tina en tjock skiva ryggbiff innan jag ska nana... Magen är kymig också så jag får välja mat med omsorg idag.. Tror jag har kött/grönsaks/kålsoppa i frysen - det kanske magen gillar. :)

Publicerat

I kväll blir det helstekt gås späckad med lättrökt sidfläsk och timjan, fylld med äpple, lök och rågbröd med mycket fett!

Till detta blir det rostade potatisar i gåsfett :wub: (som är bland det godaste som finns på planeten!) samt brysselkål.

Smaklig spis på er alla!

Publicerat

Bara EN burk? :huh:

Mmm o sen sköljer jag ur burken så det blir 1 till :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Usch! :rolleyes: Eller not...

Jag har glömt syna frysen... :unsure: Hinner nog inte tina en tjock skiva ryggbiff innan jag ska nana... Magen är kymig också så jag får välja mat med omsorg idag.. Tror jag har kött/grönsaks/kålsoppa i frysen - det kanske magen gillar. :)

He he he... Kålsoppa verkar ju vara perfekt för en magge som är lite i olag! :P

Publicerat

He he he... Kålsoppa verkar ju vara perfekt för en magge som är lite i olag! :P

Det återstår att se... finns ju risk att det sätter mer fart än jag önskar... :ph34r: på fler än ett sätt.... Nåja, nu är det dags att äta. Blir nybakat bröd till. :)

Publicerat

Nu puttrar en curry gjord på tunnt skivad fårytterfilé (+lök +äppelmos +vispgrädde) på spisen. Riset står till sig. Snart dags!

Publicerat
  • Författare

Kör min egen "Sunday roast with all trimmings" här hemma idag,

Stek på kalvbog, ugnsrostade potatisar och palsternackor, brockoli, simmig skysås och självklart yorkshirepuddings!

Publicerat

Kör min egen "Sunday roast with all trimmings" här hemma idag,

Stek på kalvbog, ugnsrostade potatisar och palsternackor, brockoli, simmig skysås och självklart yorkshirepuddings!

gjorde en sån tidigare i veckan :wub:

idag, grillad ungtupp ^_^

Publicerat

lagar harragu, till det blir det pressad potatis

Publicerat

Spenatsoppa :wub:

Publicerat

Spenatsoppa :wub:

Vad äter du mer, då? Du kan ju inte bara äta spenatsoppa....? :huh: Smaksatt vatten blir man inte fet av....

Här blev det pannkakor.... Nja, inte så mycket till mat, det heller... :blush: Blir kanske någt mer lite senare - om jag ids... :rolleyes:

Publicerat

Vad äter du mer, då? Du kan ju inte bara äta spenatsoppa....? :huh: Smaksatt vatten blir man inte fet av....

Det är fullt tillräckligt för mig. Min avsikt är inte att äta för att bli fet ;)

Publicerat

Det är fullt tillräckligt för mig. Min avsikt är inte att äta för att bli fet ;)

Nähä..... :huh::lol: Huvudsaken är att du är nöjd och glad. :)

Publicerat

Startat med LCHF idag så till lunch/middag blev se skintjälknöl och broccoli och nu tillkvällsmat blev de äggröra och bacon!!

Publicerat

Startat med LCHF idag så till lunch/middag blev se skintjälknöl och broccoli och nu tillkvällsmat blev de äggröra och bacon!!

Glöm inte smöret och grädden! Annars blir det lite fel i balansen. ;)

Idag har jag syndat...Jag stannade till på pizzerian och köpte med mig en kebabtallrik. :blush: Så jäkla gott det var! Sen bidde det en semla till matkaffet.... Blir inget mer att äta idag, tror jag... ^_^

Publicerat

Gjorde en wok på 1 kg karré och en massa grönsaker. Gott och hälsosamt! ^_^

Publicerat

Glöm inte smöret och grädden! Annars blir det lite fel i balansen. ;)

Ingen risk att ja glömmer de ;)

Publicerat
  • Författare

Inget riktigt käk idag, det kom en trafikdödad älg emellan... Nåja, det betyder ju att det blir färsk älgfilé till helgen i alla fall! :wub:

Publicerat

Köpte en kräftsallad i butiken igår som blev min middag idag. Det är ju egentligen inte en måltid... det är för lite mat för det, men det får gå. Jag kan alltids peta i mig något lite senare om hungern blir för jävlig. :unsure: