Publicerat Januari 14, 201115 yr Den billiga fläskläggen på ICA avnjöts i förrgår med rotmos. Idag blev det köttfärssås med tricolore pasta. Damen i huset har begåvats med en riktigt ruskig magsjuka så därför lite ungkarlsmat en fredag kväll
Publicerat Januari 15, 201115 yr Jaa, vad ska man äta idag? Får göra en djupdykning i frysen... Bakar bröd så det blir kanske inte så mycket spännande på matfronten idag.
Publicerat Januari 15, 201115 yr Gryta 3kg kyckling 1kg pasta 1 burk tomat o vitlök sås Mvh. Bara EN burk?
Publicerat Januari 15, 201115 yr Helstekt vildsvinsytterfilé, pommes och vitlökssmör. Usch! Eller not... Jag har glömt syna frysen... Hinner nog inte tina en tjock skiva ryggbiff innan jag ska nana... Magen är kymig också så jag får välja mat med omsorg idag.. Tror jag har kött/grönsaks/kålsoppa i frysen - det kanske magen gillar.
Publicerat Januari 15, 201115 yr I kväll blir det helstekt gås späckad med lättrökt sidfläsk och timjan, fylld med äpple, lök och rågbröd med mycket fett! Till detta blir det rostade potatisar i gåsfett (som är bland det godaste som finns på planeten!) samt brysselkål. Smaklig spis på er alla!
Publicerat Januari 15, 201115 yr Bara EN burk? Mmm o sen sköljer jag ur burken så det blir 1 till Mvh.
Publicerat Januari 15, 201115 yr Författare Usch! Eller not... Jag har glömt syna frysen... Hinner nog inte tina en tjock skiva ryggbiff innan jag ska nana... Magen är kymig också så jag får välja mat med omsorg idag.. Tror jag har kött/grönsaks/kålsoppa i frysen - det kanske magen gillar. He he he... Kålsoppa verkar ju vara perfekt för en magge som är lite i olag!
Publicerat Januari 15, 201115 yr He he he... Kålsoppa verkar ju vara perfekt för en magge som är lite i olag! Det återstår att se... finns ju risk att det sätter mer fart än jag önskar... på fler än ett sätt.... Nåja, nu är det dags att äta. Blir nybakat bröd till.
Publicerat Januari 15, 201115 yr Nu puttrar en curry gjord på tunnt skivad fårytterfilé (+lök +äppelmos +vispgrädde) på spisen. Riset står till sig. Snart dags!
Publicerat Januari 16, 201115 yr Författare Kör min egen "Sunday roast with all trimmings" här hemma idag, Stek på kalvbog, ugnsrostade potatisar och palsternackor, brockoli, simmig skysås och självklart yorkshirepuddings!
Publicerat Januari 16, 201115 yr Kör min egen "Sunday roast with all trimmings" här hemma idag, Stek på kalvbog, ugnsrostade potatisar och palsternackor, brockoli, simmig skysås och självklart yorkshirepuddings! gjorde en sån tidigare i veckan idag, grillad ungtupp
Publicerat Januari 17, 201115 yr Spenatsoppa Vad äter du mer, då? Du kan ju inte bara äta spenatsoppa....? Smaksatt vatten blir man inte fet av.... Här blev det pannkakor.... Nja, inte så mycket till mat, det heller... Blir kanske någt mer lite senare - om jag ids...
Publicerat Januari 17, 201115 yr Vad äter du mer, då? Du kan ju inte bara äta spenatsoppa....? Smaksatt vatten blir man inte fet av.... Det är fullt tillräckligt för mig. Min avsikt är inte att äta för att bli fet
Publicerat Januari 17, 201115 yr Det är fullt tillräckligt för mig. Min avsikt är inte att äta för att bli fet Nähä..... Huvudsaken är att du är nöjd och glad.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Startat med LCHF idag så till lunch/middag blev se skintjälknöl och broccoli och nu tillkvällsmat blev de äggröra och bacon!!
Publicerat Januari 18, 201115 yr Startat med LCHF idag så till lunch/middag blev se skintjälknöl och broccoli och nu tillkvällsmat blev de äggröra och bacon!! Glöm inte smöret och grädden! Annars blir det lite fel i balansen. Idag har jag syndat...Jag stannade till på pizzerian och köpte med mig en kebabtallrik. Så jäkla gott det var! Sen bidde det en semla till matkaffet.... Blir inget mer att äta idag, tror jag...
Publicerat Januari 18, 201115 yr Gjorde en wok på 1 kg karré och en massa grönsaker. Gott och hälsosamt!
Publicerat Januari 18, 201115 yr Glöm inte smöret och grädden! Annars blir det lite fel i balansen. Ingen risk att ja glömmer de
Publicerat Januari 18, 201115 yr Författare Inget riktigt käk idag, det kom en trafikdödad älg emellan... Nåja, det betyder ju att det blir färsk älgfilé till helgen i alla fall!
Publicerat Januari 19, 201115 yr Köpte en kräftsallad i butiken igår som blev min middag idag. Det är ju egentligen inte en måltid... det är för lite mat för det, men det får gå. Jag kan alltids peta i mig något lite senare om hungern blir för jävlig.