Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

I dag blev det renskav, hopfräst med champinjoner och lök, på med lite salt och peppar, rosmarin efter smak, slå över grädde och liiite messmör, puttra ihop. Kokt potatis och lite grönt till, mums :)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Idag blir det stek älgbiff(Rare!) med sallad och latmans bearnaise

Publicerat

Kokt torsk o senapssås

Publicerat

ugnstekt lax på saltbädd med spenat och potatis

Publicerat

Vacuummörad ryggbiff av nöt, stekt på ytan i stort sett blodig inuti... grönpepparsås och klyftpot... Milde himmel så gott det e! ^_^

Publicerat

Jag och ungarna fyllde på fritösen med ny olja i onsdags så nu friterar vi för kung och fosterland!

De tycker pappa är en riktig hjälte som kan fixa pommes när som helst :wub:

Så nu äter vi mycket tempura, kinesiskt friterat och fish & chips!

Det gäller att köra på för oljan är bara kurant i en vecka ungefär, sedan blir den tråkig. (orkar inte filtrera den varje dag liksom...)

I morgon skall jag stycka en 35-kilos vildsvinsgylta så då blir det att förbereda en massa läckerheter.

Sockersalta skinkor, göra rullar, salta och sedan kallröka ryggbacon bland annat :D

Hade det inte varit så attans kallt fortfarande hade jag lufttorkat någon bit också men då vill jag egentligen ha ett djur på runt 100 kilo så det blir lite mer smak och substans i det hela.

Frambogarna brukar jag bena ur och knyta ihop innan jag bräserar dem i rödvin och en stark fond tills de nästan faller isär. Riktigt gott kan jag lova!

Kanske man skall göra lite friterad sweet & sour pork på vildsvin i morgon till middag då :P

Jag tycker om friterad mat kanske var tredje månad eller så... Man blir lite less efter en vecka

Publicerat

Det blev tacos på lammfärs till lunch.

Nu puttrar en lammcurry på spisen, klar om 27 minuter!

(Slaktade de sista lammen i julas)

Publicerat

Jag tycker om friterad mat kanske var tredje månad eller så... Man blir lite less efter en vecka

kan tro det!

själv kunde jag inte äta friterat på ett par år utan kväljningar efter att ha hjälpt mormor att laga klenäter när jag var sisådär 9 bast.

Publicerat

Här bidde det köttfärssås och spaghetti. Undrar vad jag ska hitta på i morgon?

Publicerat
  • Författare

Fick lov att botanisera lite i frysboxen idag, ska ju ha plats för en halv älg och kan behöva allt möjligt utrymme. Hittade på ett rådjursskrov som nu gjorts om till köttsoppa inför kommande luncher, serveras självklart då med klimp. Hittade även en kasse med godsaker till hundarna så nu blir dom glada några dagar framåt, ja extra glada kanske för mat är ju alltid gott.

En påse med grytbitar av vildsvin får bli en sötsur gryta med rödlök, purjo och morötter och serveras med ris som dagens.

Publicerat

Stekt falukorv och makaroner...

Publicerat

Amakulus hemgjorda köttsoppa. Denna gången gjord på buljong av en rimmad fläsklägg. Blir inte mer av det kan jag lova. Nästa gång blir det nöt , vilt eller lammbuljong. :D Med det vill jag säga att jag är inte helt nöjd med resultatet

Publicerat

Idag blev det ICAs pizza med ost, skink och ananas. Drog på mer ost - lite tärnad falukorv och lite strimlad purjolök... samt ett gäng kryddor. Ändå var det smaklöst... :huh:

Publicerat

Jag körde på lite mer klassisk mat idag: ugnsstekt fläskkarré med brunsås och kokt potatis. Jag blev riktigt nöjd med såsen :wub:

Publicerat

Kvällsmaten består av stekt tjäderinnerfilé på husmans. Mums!

Publicerat
  • Författare

Nu ska vi se, man blir ju helt snurrig av allt kött... Igår blev det färsk filé med pommes och hemslagen bea och ett fantastiskt rödvin med namnet "Allesverloren" med reservation för stavningen. Ett dögott Shiraz som passade som hand i handske!

Kör ännu en dag med färskt älgkött, Sjömansbiff på rullen idag! :wub:

Publicerat

Det förlorade rödvinet har jag bestämt druckit, var det måhända till fasan?

Själv fick jag quorn curry igår. Vi har bojkottat den industriella kycklinguppfödningen och växlat över till quorn istället när vi inte har några egna nyslaktade kycklingar tillgängliga.

Hur som helst, idag blir det sushi!

Publicerat

Idag blev det skaldjursoppa (köpt fryst i butiken) med baguette till. Inte smakade det något och det som simmade runt i skålen var lite grönsaker och några pytteräkor.... I övrigt var soppan svagt rosa.... OM jag köper den igen så ska jag ge den en skvätt tabasco och lite cayennepulver och salt. Tror även att jag drar i lite mer purjolök. Då kanske det blir lite smak på maten. :D

Publicerat

Idag blev det skaldjursoppa (köpt fryst i butiken) med baguette till. Inte smakade det något och det som simmade runt i skålen var lite grönsaker och några pytteräkor.... I övrigt var soppan svagt rosa.... OM jag köper den igen så ska jag ge den en skvätt tabasco och lite cayennepulver och salt. Tror även att jag drar i lite mer purjolök. Då kanske det blir lite smak på maten. :D

Laga själv istället. ^_^ mycket mer avkopplande än att flänga i en butik efter den minst smaklösa färdigrätten. ;)

Publicerat

Laga själv istället. ^_^ mycket mer avkopplande än att flänga i en butik efter den minst smaklösa färdigrätten. ;)

När jag kommer hem är jag vanligen för trött för att hålla på med mat som tar tid... För att inte tala om hur hungrig jag är! Jag har hemlagad mat i frysen, men inte så många variationer så ibland får det bli köpemat för variationens skull (och för att det går fort!). Ibland har jag tid och lust när jag är ledig och då kan det bli ett par rätter (+ att jag brukar få baka bröd en dag under helgen).

Publicerat

När jag kommer hem är jag vanligen för trött för att hålla på med mat som tar tid... För att inte tala om hur hungrig jag är! Jag har hemlagad mat i frysen, men inte så många variationer så ibland får det bli köpemat för variationens skull (och för att det går fort!). Ibland har jag tid och lust när jag är ledig och då kan det bli ett par rätter (+ att jag brukar få baka bröd en dag under helgen).

Dra ett PM till Flex, han känner till den ädla konsten att laga fort, mycket och nyttigt. ^_^

Publicerat

Dra ett PM till Flex, han känner till den ädla konsten att laga fort, mycket och nyttigt. ^_^

Ja lätt o snabbt ska det va o kräsen med smaken får man inte va :D

Mvh.

Publicerat

Dagens meny :wub:

24 ägg 4 dl grädde 4 dl mjölk 6 dl proteinpulver blanda alla ingredienser fyll på 1.5l cola flaskor ta en flaska på förmiddagen o en på eftermiddagen även kallat drip feeding.

1 kg kött.

1kg kyckling stek o blanda för o få en bättre aminosyra struktur.

Tzatziki

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Hårt stekt falukorv och madelpotatismos med en rejäl skvätt grädde och en rejäl klick smör i. ^_^

Publicerat
Dagens meny

24 ägg 4 dl grädde 4 dl mjölk 6 dl proteinpulver blanda alla ingredienser fyll på 1.5l cola flaskor ta en flaska på förmiddagen o en på eftermiddagen även kallat drip feeding.

1 kg kött.

1kg kyckling stek o blanda för o få en bättre aminosyra struktur.

Tzatziki

Mvh.

sofa.gif