Publicerat Januari 27, 201115 yr Dagens meny 24 ägg 4 dl grädde 4 dl mjölk 6 dl proteinpulver blanda alla ingredienser fyll på 1.5l cola flaskor ta en flaska på förmiddagen o en på eftermiddagen även kallat drip feeding. 1 kg kött. 1kg kyckling stek o blanda för o få en bättre aminosyra struktur. Tzatziki Mvh. Hur länge sitter man på toa med DEN dieten?? Och hur smärtsamt blir det för röven (och kanske för omgivningen)? Här blev det snabbt och lätt... stekt falukorv med makaroner - igen...
Publicerat Januari 27, 201115 yr Hur länge sitter man på toa med DEN dieten?? Och hur smärtsamt blir det för röven (och kanske för omgivningen)? Här blev det snabbt och lätt... stekt falukorv med makaroner - igen... Har aldrig haft några sådana känningar på den här dieten mer än att det bygger muskler Mvh.
Publicerat Januari 28, 201115 yr Har aldrig haft några sådana känningar på den här dieten mer än att det bygger muskler Mvh. Inte jag heller när jag kört på det. Blir isf risigare i kistan av icas färdiga plast-rätter^^
Publicerat Januari 28, 201115 yr lunchgrogg idag, likadan som Flex.. kan ge mig fan på att han stulit receptet av mig! lade upp en tråd för drygt ett år sen om den ultimata frukosten! beroendeframkallande och aptitfrämjande. ett tips till alla er som har svårt med frukost överlag.. för dom råa äggens skull så rekommenderar jag dock något som hjälper magen att smälta det.. annars börjar man skita rå äggula efter en vecka. (been there, done that) mjölksyratabletter räcker för min del. puss mvh!
Publicerat Januari 29, 201115 yr Helstekt fläskkarré marinerad i citronsaft, soja, hackad ingefära, chili och honung. Till det blir det ris och skysås. Hoppas att det blir gott.
Publicerat Januari 29, 201115 yr Långkokt biff bourginjong (hur stavas det?) med potatis och nybakat bröd.Givetvis gjord på älgkött
Publicerat Januari 29, 201115 yr Sjömansbiff ja jäsiken det är gott. undra just hur det blir om man gör det på lamm istället....
Publicerat Januari 29, 201115 yr ja jäsiken det är gott. undra just hur det blir om man gör det på lamm istället.... Oavsett rätt så tycker jag lamm är helt ok. Men alla andra sorter är godare. Halva grejen med att laga lamm handlar om kock-kunskap. Andra halvan är att be till högre makter om att just detta djuret inte smakar kofta.
Publicerat Januari 29, 201115 yr Andra halvan är att be till högre makter om att just detta djuret inte smakar kofta. nae, det handlar om att få tag i kött som är rätt hanterat eller inte är för fett eller inte har legat för länge i frysen. Och eftersom vi klämmer ett halvdussin lamm om året brukar mitt kött klara dessa 3 kriterier, speciellt som jag slaktar dem själv och har lärt mig hanteringsriskerna den hårda vägen .
Publicerat Januari 29, 201115 yr lamm, rätt tillagat är det godaste.. och ett dyrt rött till det..! fan nu blev jag hungrig.. ikväll blev det flygande jacob. inte fel.
Publicerat Januari 30, 201115 yr Det puttrar i en gryta på spisen. I den finns det grishjärta, skuren i bitar och brynt, stekt bacon, lök och morot. sen hamnar det säkerligen i en skvätt grädde när såsen blivit redd. Till dessert blir det kaffe och nybakade fyllda sockerbullar (med äppelmos som jag kokade i går). Degen står på jäsning nu. Kan ju knappast bli ogott...
Publicerat Januari 30, 201115 yr Här blir det potatisgratäng med grönsaker o JULSKINKA på kalkon. Vetefan hur det kommer att smaka. Sambon som släpade hem kalkonen
Publicerat Januari 30, 201115 yr Författare Stuvade makaroner och stekt falukorv samt rårivna morötter.
Publicerat Januari 30, 201115 yr Stuvade makaroner och stekt falukorv samt rårivna morötter. Så gott! Tyvärr var grishjärta ingen höjdare i min smak. men de fyllda sockerbullarna var det inga fel på!
Publicerat Januari 30, 201115 yr Författare men de fyllda sockerbullarna var det inga fel på! Sockerbullar... Fyllda med vad? Vi kanske kan byta, fick lite över det kanske går att maila!?
Publicerat Januari 30, 201115 yr Här blev det en vanlig tråkig middag. Klyftpotatis -och morötter Älgstek helt utan tuggmotstånd Skysås toppad med harfond
Publicerat Januari 30, 201115 yr lamm, rätt tillagat är det godaste. Fritt fram för alla som vill att bevisa detta för mig.
Publicerat Januari 31, 201115 yr Sockerbullar... Fyllda med vad? Vi kanske kan byta, fick lite över det kanske går att maila!? Jag hade hemgjort äpplemos i. Hade några saftig och fina äpplen som jag kokade med socker och kanel. Höftade i för mycket socker och fick rätta till det med saften av en dryg citron.. Sen blev den väldig blöt, men det gjorde inget tog tillvara på den så det blev lite saft. Maila mat - det hade varit något det! Men jag tror jag la in receptet på sockerbullarna i "baka bröd och kakor". Det är lite pill och kladd, men det är det värt. I övrigt blev det middag inköpt på McD idag...
Publicerat Januari 31, 201115 yr 600 gram skinkfrestelse. Funderar på att fara o köpa fastlagsbullar(semlor) till efterrätt. Ruskigt sugen.. Min hunger börjar gå för långt..