Publicerat Februari 9, 201115 yr Författare En dag för tidigt... Nykokt ärtsoppa å' så pankisar efteråt!
Publicerat Februari 9, 201115 yr En dag för tidigt... Nykokt ärtsoppa å' så pankisar efteråt! ÅÅÅH DIN SKURK! fan vad gott de sku va!
Publicerat Februari 9, 201115 yr Jag gjorde detta recept i helgen: http://www.recept.nu/1.289985/per_morberg/varmratter/vilt/per_morbergs_algstek Hade ingen gurka, så jag körde utan, och köttbiten var väl inte den finaste jag hade, men dra åt h-vete vilken sås det blev på det receptet! . Jag skojar inte ifall jag säger att det var utan tvekan den godaste såsen jag ätit i hela mitt liv...
Publicerat Februari 10, 201115 yr Författare Hade en halv påse paltmix stående i skafferiet vilket avgjorde saken... Palt, stekt rimmat sidfläsk och krösamos. EDIT - E.M, d.v.s efter middagen. Faan va gott det var, käkade palt så jag blev helt schwiimen.
Publicerat Februari 10, 201115 yr Nåja, det måste ju finnas nå'n riktig charkuterist nå'nstans i småland. erindrade mig att de bästa isterbanden görs i Örserum (innanför Gränna) av Hugos chark. Å dit skulle jag inte. Men idag blev det veckans sushi.
Publicerat Februari 10, 201115 yr Pyttipanna, stekt bacon och stekt ägg. Och självklart knäckemacka till.
Publicerat Februari 10, 201115 yr Pyttipanna, stekt bacon och stekt ägg. Och självklart knäckemacka till. Plättar o hallonsylt!
Publicerat Februari 10, 201115 yr Åt ingen middag varken igår eller i tisdags men idag blir det i alla fall spenatsoppa med två kokta ägg.
Publicerat Februari 10, 201115 yr Författare Åt ingen middag varken igår eller i tisdags men idag blir det i alla fall spenatsoppa med två kokta ägg. Aha, alltså ingen middag idag heller då...
Publicerat Februari 11, 201115 yr Hej Idag blev det 3 pkt bacon och 8 ägg till lunch Samt lite grönsaker. De va gött! Mvh Jocke
Publicerat Februari 11, 201115 yr Det är visst vår. Åtminstone tycker hönerna det. Så då får man väl käka ägg då.... Till lunch vart det pannkakor. Till middag kommer det att bli en slags innovativ lasagne, givetvis med hemmagjord pasta. Återkommer med resultatet....
Publicerat Februari 11, 201115 yr Hej Idag blev det 3 pkt bacon och 8 ägg till lunch Samt lite grönsaker. De va gött! Mvh Jocke Skulle jag dra i mig 3pkt bacon och 8 ägg så skulle jag spraymåla holken hela eftermiddagen...
Publicerat Februari 11, 201115 yr Aha, alltså ingen middag idag heller då... Det är väl inget fel på speatsoppa? Med äggen så mättar det riktigt bra
Publicerat Februari 11, 201115 yr Skulle jag dra i mig 3pkt bacon och 8 ägg så skulle jag spraymåla holken hela eftermiddagen... Jodå har man lite otur så kan det väl bli så, men det gick bra. Satsar på naturgasframställning, måste dra in lite extra flis En sak som är bra med den matladdningen är att man är mätt länge Käkade igen några timmar senare men då blev det kebabpizza. Mvh Jocke
Publicerat Februari 11, 201115 yr Jodå har man lite otur så kan det väl bli så, men det gick bra. Satsar på naturgasframställning, måste dra in lite extra flis En sak som är bra med den matladdningen är att man är mätt länge Käkade igen några timmar senare men då blev det kebabpizza. Mvh Jocke Du är inte möjligen släkt med Flex?
Publicerat Februari 11, 201115 yr Oj, glömde skriva vad jag ätit... Idag blev det Citronbitare (tror jag det hette - panerad fisk), med kokt potatis och gröna ärter. Blev nästan gott med en massa citron på...
Publicerat Februari 12, 201115 yr Författare Har en syrra å en kusse på middag idag, det blir en trerätters; Heminlagd sill och kokt potatis på kavring, skarppilsner och OP vid sidan förstås. Långsamt bakad rådjurssadel, potatiskaka, murkelsås samt lätt kokta morötter och palsternackor julienne smörslungade med slätbladig persilja och en aning vitlök. Allesverloren Shiraz vid sidan. Turkyoughurt smaksatt med vanilj serverad med jordgubbar, Tokayer vid sidan. Tror nog att man blir mätt idag också...
Publicerat Februari 12, 201115 yr I går blev det varma mackor och ikväll blir det den lokala pizzerian, märks det att frugan är bortrest över helgen.
Publicerat Februari 12, 201115 yr Hade rester i frysen... bidde nötstek med gräddsås. Väntar gärster snart och då blir det något gottit till kaffet.
Publicerat Februari 12, 201115 yr Du är inte möjligen släkt med Flex? Tjena! Nä är inte släkt med Flex men vi har väl samma intresse när det kommer till träning och proteinrik mat Till en början tyckte jag att det var lite svårt att äta så många ägg på samma gång men det går bättre och bättre Mvh Jocke