Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Igår blev det trerätters på spexets premiärfest:

Rökt laxrullad fylld med philadelphiaost

Fläskfilé med getostgratinerad potatisterrin och fikonvinägersky

Vit chokladpannacotta med rårörda bär.

Idag blir det nåt enklare ^_^

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Igår blev det trerätters på spexets premiärfest:

Rökt laxrullad fylld med philadelphiaost

Fläskfilé med getostgratinerad potatisterrin och fikonvinägersky

Vit chokladpannacotta med rårörda bär.

Idag blir det nåt enklare ^_^

Det där lät som en bra och trevlig måltid. :)

Här blev det korv stroganoff men makaroner. Magen tyckte inte det var lika angenämt som gommen.... <_<

Publicerat

Det där lät som en bra och trevlig måltid. :)

Här blev det korv stroganoff men makaroner. Magen tyckte inte det var lika angenämt som gommen.... <_<

Vad är det för mage? den tycks rata allt utom findus färdiga.;)

Publicerat
  • Författare

Idag bidde de;

Fläskpannkaka med lingonsylt förstås.

Publicerat

I dag blev det dillstuvad potatis och stekt isterband.

Publicerat

Vad är det för mage? den tycks rata allt utom findus färdiga.;)

Den ratar det med...Men det går snabbt när man är vrålhungrig. Har inte ork att gå vrålhungrig och laga mat. Magen rasar för så mycket då jag har en magsjukdom som gör det svårt med maten. Det räcker i vissa lägen med att det är varm/värmd mat... :(

'Och föresten om du tänkte på stroganoffen så var den hemmagjord. Jag gör ofta större portioner och lägger i frysen. ;) '

Redigerad med shamani

Publicerat

Okej. :( låter rätt illa om man är matintresserad :unsure:

Publicerat
  • Författare

Brukar kalla det älgpuckar!?

Älgfärs eller annan lågfettfärs, aningens ströbröd, superfint strimlad bacon, sauterad gul och vit lök, superfint hackad, salt å peppar. Forma till typ hockeypuckar som får hjälp att hålla formen med bacon på "kortsidorna", fäst baconet med en tandpetare, bryn till fin färg på sida ett, alltså med en gång och vänd sedan för dito på sidan två varpå man slår på en trea vispgrädde och låter hela kalaset pochera i grädden. När grädden tjocknat till såskoncistens är puckarna klara.

Servera med kokta pärer och lite gelé. Om man nödvändigtvis vill undvika skörbjugg så ka man ju koka lite morötter till anrättningen.

Dänger in en bild på de ostekta puckarna...

post-3128-0-63953600-1297877702_thumb.jp

Publicerat

Okej. :( låter rätt illa om man är matintresserad :unsure:

Matintresset varierar. Min matlust har varit på botten-nivå de senaste åren. Man bryr sig inte så mycket vad man äter när man inte har matlust. Och när magen nästan inte tål något så är det inte så kul med matlagning heller. Och att äta ensam är heller inget trevligt.

Men ibland livar man upp sig och blir sugen och DÅ...!! :D

Idag vart det Hemköps pannkakor (har gått ganska bra än så länge :))och tänkte göra lite sprödbakad torsk (också hemköps... :blush: ) till middag sen när jag har tvättat klart. Dom är faktisk riktigt goda. Tror jag har nämnt det förut. :)

Publicerat
  • Författare

Såhär bidde det... Kör på skörbjuggsvarianten.

post-3128-0-17223400-1297881217_thumb.jp

Publicerat

Här blev det grillad korv på min essja tillsammans med ungarna och frugan!

Spartanskt pittoreskt men ändå ganska mysigt :blush:

post-2639-0-83364100-1297881388_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Här blev det grillad korv på min essja tillsammans med ungarna och frugan!

Spartanskt pittoreskt men ändå ganska mysigt :blush:

post-2639-0-83364100-1297881388_thumb.jp

Kôrv, dä ä gott dä!

Publicerat

Såhär bidde det... Kör på skörbjuggsvarianten.

post-3128-0-17223400-1297881217_thumb.jp

Frukta icke, potatis innehåller med C-vitamin. ;)

Publicerat

Funderar på om man skulle göra baconinlindad köttfärslimpa med potatismos i kväll...

brukar blanda ned 1,5 dl riven permesan eller gran pandano i köttfärssmeten tillsammans med massa rosmarin och timjan....hua vad gott det är!

för övrigt vill jag bara rekommendera denna sida för inspiration- deras bacon explosion är så nära ett fulländat konstverk man kan komma!

http://www.bbqpitboys.com/

Publicerat
  • Författare

Efter dagens beslut i lojakten borde man ha tagit en middag på stesolid, valium och extra mycket hjärtmediciner... :ph34r:

Man hade åtminstone behövt att äta nå't riktigt, riktigt extragott för att trösta sig på "likvakan" :(

Nåja, dagens tröst får bli stuvade makaroner, stekt falukorv och rivna morötter.

Hädanefter får man väl låsa in allt rådjurskött på banken, det kommer snart att vara ett minne blott. :angry:

Publicerat

Idag blev det resten av Hemköps pannkakor till lunch (gick INTE bra med magen idag...:() Om en stund ska det blir ryggbiff som legat framme sen i morse och gosat sig och tinat. Blir som vanligt klyftpotatis och grönpepparsås till detta. :) Syndigt gott.

Publicerat

Funderar på om man skulle göra baconinlindad köttfärslimpa med potatismos i kväll...

brukar blanda ned 1,5 dl riven permesan eller gran pandano i köttfärssmeten tillsammans med massa rosmarin och timjan....hua vad gott det är!

för övrigt vill jag bara rekommendera denna sida för inspiration- deras bacon explosion är så nära ett fulländat konstverk man kan komma!

http://www.bbqpitboys.com/

Bacon inlindad köttfärslimpa fick mig att tänka på följande:

"Väv" bacon till en "matta" (storlek - bacon x bacon...)

Gör i ordning en god smakrik köttfärs på ca 5-600g av valfritt djur

Bred köttfärsen över baconmattan och strö över finskuren purju och massor av god ost (ta den sort du gillar)

Rulla ihop till en rulle, lägg i djup plåt eller form, och skicka in i ugnen. Temp? jaa....200 grader? Tills den blir klar...

Serveras gärna med kokt potatis och god sås (blir massor av sky att göra sås på!)

Åh, vad ruggigt gott! :wub:

Publicerat
  • Författare

Bacon inlindad köttfärslimpa fick mig att tänka på följande:

"Väv" bacon till en "matta" (storlek - bacon x bacon...)

Gör i ordning en god smakrik köttfärs på ca 5-600g av valfritt djur

Bred köttfärsen över baconmattan och strö över finskuren purju och massor av god ost (ta den sort du gillar)

Rulla ihop till en rulle, lägg i djup plåt eller form, och skicka in i ugnen. Temp? jaa....200 grader? Tills den blir klar...

Serveras gärna med kokt potatis och god sås (blir massor av sky att göra sås på!)

Åh, vad ruggigt gott! :wub:

Jamen detdär lät väl väldigt smarrigt! Sushirulle på bacon typ fast ändå inte... Måste provas! Ingen riktig mat idag, det kom en vildsvinsgalt emellan men risslade ihop lite guaccamole och varma majschips ändå, å så en slaktsup förstås! ^_^

Publicerat
  • Författare

Chili Con Carne får det bli idag, det ska vara rejält bett i den å så nå't gott bröd, lite svalkande sallad och nå'n ytterligare svalkande sås/mojja/gukka av turkyoghurt.

Ska man posta gris i kojan i morr'n lär man bli ensam... ^_^

Publicerat

Idag blir det oxsvansragu med potatis :D.

Publicerat

igår blev det rite retrostuk på maten, mördegsinbakat fläskytterfilé med kantarellstuvning och vitlöksfrästa grönsaker!

ikväl bir det nog nån stek med potatisgratäng!

:wub::wub::wub:

Publicerat

Sprödbakad torskfilét med kokt pot., gröna ärter och en klatt smör. Hmmm och och knäckemacka, förstås. :)

Blev en godisbit till dessert och nyligen blev det ett äpple. Har upptäckt världen godaste äpple - Pink Lady. Så mycket smak! Saftigt med en hel del syra, men också med lite sötma. Fyllig i smaken och krispig i konsistensen. :wub: Tyvärr har jag inte fått bort en dropp saft från äpplet som hamnade på en vit tröja. :( Fast det var det värt. ^_^

Publicerat

korv med bröd samt allt för mycket smörgåstårta:(

Publicerat

Idag blir det helstekt kalkon med ris samt gräddsås som man häller sky i från kalkonen.

Publicerat

Idag blir det tacos!