Publicerat Januari 9, 201313 yr Idag blev det Oxfilé med hasselbackspotatis och rödvinsås i snuskburken. Potatis är inte jättegott att värma i värmaren.
Publicerat Januari 19, 201313 yr Författare Med tanke på det svinkalla vädret så passade det bra med ett långkok på vedspisen idag. Boef Bourgignon känns dessutom mustigt och värmande när man äter den också. Skippar pärerna idag och äter bara vitt bröd till, funkar kanon så man får med ALL den gottiga såsen.
Publicerat Januari 20, 201313 yr Gottegris!själv får jag hålla tillgodo med,hemgjord kokkorv,rimmat rev,pepparrotssås å pärer!
Publicerat Januari 20, 201313 yr Rådjurs stek, potatis gratäng och trattkantarelll sås. Så har sonen varit med och skutit, tagit ut och sen ätit det djuret, och han verkar lite uppspelt över allt!
Publicerat Januari 21, 201313 yr Lite pytt i panna på gul lök, chorizo och två harhjärtan från gårdagens jakt. kryddat med salt, peppar, vitlök och lite balsamvinäger. Frukost för en karl ihop med några ägg.
Publicerat Januari 21, 201313 yr Författare Frukost för en karl ihop med några ägg. Va, är du ihop med några ägg? Kinky!
Publicerat Februari 2, 201313 yr Författare Morgondagens... Kokade en älgkalvhögrev i afton, i morgon blir den till dillkött!
Publicerat Februari 2, 201313 yr Idag blev det köttgryta. Troligen den godaste jag gjort hittils. Grytbitar, bacon, tre sorters lök, passerade tomater, grädde, vatten, rödvin, morötter, lagerblad, svamp, palsternacka, paprika. Till detta potatismos Mvh // Johannes
Publicerat Februari 4, 201313 yr Gammal hederlig ärtsoppa med mycket mejram och rejäla bitar av rimmad fläsklägg.
Publicerat Februari 6, 201313 yr Cowboykäk. Vita bönor och korv Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Februari 6, 201313 yr Snabblunch med få kolhydrater - grekisk yoghurt blandad med grädde och ett par nävar hasselnötter. (delar av den kost som fått mitt BMI att gå från 24,9 till 22,1)
Publicerat Februari 6, 201313 yr Lappskojs på rökt lammbog och rödlök med pulvermos. Skit händer Pulver??? Har man ens sån skit hemma???
Publicerat Februari 6, 201313 yr Fläskkotletter, ris, gräddsås och rivna morötter blandat med 2 äpplen.
Publicerat Februari 6, 201313 yr Nackdelen med LCHF är att man rätt ofta får laga flera olika rätter för att alla i familjen skall få sitt. Därför började jag med att fräsa en köttfärsblandning. Ungarna fick den som fyllning i piroger (vilket de önskat) och jag fick den som bas till en chili con carne. En hard core LCHF person kanske skulle tycka att även bönor och baljväxter har för mycket kolhydrater, men vi käkar det för att kosthållningen blir så mycket enklare då.
Publicerat Februari 8, 201313 yr Hejsan idag blev det fasanbryt og aspares som tarteletfyld efter rådyrkølle med sukkerstegte potatis rødvinsos det er jætte godt kalle.
Publicerat Februari 10, 201313 yr Vad är det för fel med hästkött? Mer än falsk varudeklaration? Här blir det krypor och surströmming idag