Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat

Vad är det för fel med hästkött? Mer än falsk varudeklaration? Här blir det krypor och surströmming idag :biggrin:

Inget fel i det men surströmming däremot är det ett stort fel på. :thumbsup:

Den stinker. :tongue:  :yes:

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Vad 17 är krypor?

Smålandsjonsson äter väl fisken fast den blivit dålig, kött är dyrt! ;)

Publicerat

På svenska heter mandelpotatis krypor.

Publicerat

Vad 17 är krypor?

Smålandsjonsson äter väl fisken fast den blivit dålig, kött är dyrt! ;)

Varför ska jag äta sur fisk när jag har älgkött o fjällröding i frysen??? :yes:  :yes:  :yes:

Publicerat

Såg"han som inte får följa med mig på jakt"på TV igår,han gjorde rotmos med fläsklägg,jag blev så jävla sugen så jag rusa till affären direkt imorse å inhandla kålrot!

Publicerat

Hemmagjorda köttbullar på älgfärs, makaroner med gräddsås och krösamos. :thumbsup:

Publicerat

Såg"han som inte får följa med mig på jakt"på TV igår,han gjorde rotmos med fläsklägg,jag blev så jävla sugen så jag rusa till affären direkt imorse å inhandla kålrot!

Har allt utom fläskläggen hemma, åkte till affären igår för och köpa och det var toks slut på vanlig och rimmad. :sad:  Kan det ha och göra med att affären sålt rotfrukter för 4,95 kiot kanske... :tongue:

Ska snart ner igen och reka, då sonen och jag fått i oss lite kött (rådjur) och grönsakssoppa. kokar för fullt på spisen.

Publicerat

Nä dom hade ingen fläsklägg i våran affär heller så jag tog rimmad högrev istället å vanligt fett sidfläsk för att få till lite flott i buljongen.Däremot sålde dom ut överbliven rimmad julskinka för 9,90 kg.så nu har jag 34 kg skinka. :yes:

Kanske duger att torka till typ parmaskinka? :dry:

Publicerat

Idag fanns det fläsklägg, så¨nu ligger det två i kylen. Så jag vet vad jag gör imorgon... Rotmos m fläsklägg...

Publicerat

Därefter ärtsoppa av resterna och buljongen.;)

Publicerat

Stifado på hjort , tsaziki och greksallad till.

Så jäkla gott!

Skickat från min LT18i

Publicerat

Som tidigare sagt, idag blev det Rotmos och fäsklägg...

Publicerat

Bruna bönor och stekt fläsk :sick:

Publicerat

den ene är värre än den andre,jävla göttegrisar! :wallbash:

Publicerat

Ungstekt falukorv med gratinerat potatismos och täckt med gratängost.

Ture Sventons temlor m. kaffe efter maten.

P. S. Frun äter inte bruna bönor. :down:

Jonsson äter allt utom surströmming. :yes:  :thumbsup:

Publicerat

Gillar inte alls bruna bönor, dom var en eftergift för husfridens skull :thumbsup:

Publicerat

Här blev det fläskschnitzel med sky, kryddsmör och sallad. :)

Publicerat

Gillar inte alls bruna bönor, dom var en eftergift för husfridens skull :thumbsup:

Hahaha!

Det kan vara bäst så! :thumbsup:

Publicerat

Idag vart det "köpemiddag"på kinakrog i Göteborg,pekingsoppa å sen nån kötträtt med chechuan(fan jag kan ju inte ens stava till det)stark som fan men likaledes gott.Ska skaffa såna där chenchuagrejor,eller vad det nu heter,2 st.starka till det så va det klart! :biggrin:

Vad det va för kött?har inte en aning,frågade inte! :pinch:

Publicerat

Kanske orm? :biggrin:  Nej skämtar bara, jag gillar kinamat, pekingsoppa är toppen bara den är nog stark :thumbsup:

I morgon ska det bli stor kattjakt här, det dräller av hel och halvvilda kattuslingar. Efter jakten blir det middag, hittade ett recept på lättgravad älgfile på jägarförbundets hemsida, lät gott så det ska provas :biggrin:

Publicerat

Ta med lite chenchuan,då kan det nog fan gå att äta katt också :yes: :yes:

Publicerat

Kanske orm? :biggrin:  Nej skämtar bara, jag gillar kinamat, pekingsoppa är toppen bara den är nog stark :thumbsup:

I morgon ska det bli stor kattjakt här, det dräller av hel och halvvilda kattuslingar. Efter jakten blir det middag, hittade ett recept på lättgravad älgfile på jägarförbundets hemsida, lät gott så det ska provas :biggrin:

Jaha Mirva hur har det gått med Kasslergratängen med curry? :thumbsup:

Publicerat

Gårdskyckling?(ungtupp)trad.tillagad i gjutjärnsgryta,potatis(företrädesvis kingedward)maffig sås grundad på stekskyn,gärna lite torkad svamp i,blomkål,förmodligen odlad i holland?hemmagjord rödkål,ja vad mer kan man önska?givetvis ett glas rött Bordeau å sen en single malt,fan va bortskämd man är! :thumbsup:

Publicerat

Fjällröding, potatis, skarpsås, tunnbröd, sallad och vitt vin. :smile:

Det kan bli en trevlig kväll. :thumbsup:

Jonsson står för matlagningen. :yes:

Publicerat

Jaha Mirva hur har det gått med Kasslergratängen med curry? :thumbsup:

Ledsen Jonsson, har glömt att redovisa resultatet, familjens currydiggare var lyriska och har tvingat mig att lova göra om det. I dag har jag misshandlat en fläskfile, på med salt och PiriPiri, brynt den och sedan matat den med lite citronsaft, täckt den med färsk timjan och sedan in i ugnen, till det klyftpotatis och ett gott vin :biggrin: