Publicerat April 25, 201313 yr Ingen av oss har lust att laga någon mat idag så det blir köpespizza från en av kommunens pizzerior.
Publicerat Maj 11, 201313 yr Ett recept jag stulit ur en tidning: Mortla ihop vitlök, rosmarin, skal av en citron, rostad svartpeppar, gnid in en älgstek med blandningen lägg i plastpåse slå på 2msk olivolja och låt marinera över natten, bryn steken och lägg den i ugnen på 125grader, stek till rosa innerfärg, muuums.
Publicerat Maj 11, 201313 yr Ett recept jag stulit ur en tidning: Mortla ihop vitlök, rosmarin, skal av en citron, rostad svartpeppar, gnid in en älgstek med blandningen lägg i plastpåse slå på 2msk olivolja och låt marinera över natten, bryn steken och lägg den i ugnen på 125grader, stek till rosa innerfärg, muuums. Rostbiffärgat? Ca. 65 ungefär då?
Publicerat Maj 11, 201313 yr Japp, receptet var för rostbiff men jag har provat och det funkar på de flesta stekar.
Publicerat Maj 11, 201313 yr Japp, receptet var för rostbiff men jag har provat och det funkar på de flesta stekar. Ok! Jag får väl ta o provat det någon gång. Det lät gotti-gott-gott.
Publicerat Maj 11, 201313 yr Det ÄR gott, och eventuella rester passar bra till smörgåsmat. Det låter bra Mirva!
Publicerat Maj 11, 201313 yr Kycklinglår, vildsvinsribs och hemmagjord korv. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Maj 12, 201313 yr Ett recept jag stulit ur en tidning: Mortla ihop vitlök, rosmarin, skal av en citron, rostad svartpeppar, gnid in en älgstek med blandningen lägg i plastpåse slå på 2msk olivolja och låt marinera över natten, bryn steken och lägg den i ugnen på 125grader, stek till rosa innerfärg, muuums. Provade att marinera skivor av entrécôte i en sådan blandning, fast jag hade i citronsaft också. Riktigt gott trots att jag inte lyckades sprida marinaden jämnt över köttskivorna. Det blir fina lunchlådor tillsammans med pommes och konjakssås nästa vecka Dagens middag blev en överbliven köttbit med sista slatten konjakssås.
Publicerat Maj 21, 201313 yr Fläskcarre potatis och rabarberpaj av årets första rabarber. Älgfärsköttbullar, hemmagjort potatismos o krösamos.
Publicerat Maj 22, 201313 yr Lunchgrillen tjänstgör. Weber så klart Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Maj 24, 201313 yr pastasås på varmrökt lax lök och grädde hälld över tagla taggli ääää va fan bandspagetti
Publicerat Maj 26, 201313 yr Har haft några dagar med riktigt fin mat nu. Torsdag: kalvfilé med potatis och broccoli Fredag: Vildsvinsbog med rödkål och potatis Lördag: Gryta på kanadagås och rotfrukter Söndag: Stekt fläsk med raggmunk
Publicerat Maj 26, 201313 yr Författare Roslagsfläsk, pärstampa och rödbetor. Nääe, vill inte ha lingon till, vill ha inlagda rödbetor!
Publicerat Maj 26, 201313 yr Ser ut som stekt strömming fast du kallar det fläsk, gud vad gott, jag dreglar.
Publicerat Maj 26, 201313 yr Författare Ser ut som stekt strömming fast du kallar det fläsk, gud vad gott, jag dreglar. Roslagsfläsk är väl kanske ett regionalt namn på strömmingen som var skärgårdsbefolkningens fläsk på tiden det begav sig. Gott är det hursomhelst!
Publicerat Juni 1, 201313 yr Kom just på att jag inte har någon matlåda till jobbet imorgon... Varför steka när man kan grilla Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat Juni 1, 201313 yr Grillat vildsvinsrevben och sedan har jag låtit dom kallna och ätit dom ihop med potatissallad och div. grönsaker. Man är som inte sugen på någon varmlagad mat i den här värmen som vi har.
Publicerat Juni 2, 201313 yr Här blir det en stooor gryta med rotfrukter, svamp och hela plockade ringduvor.