Publicerat Juli 15, 201312 yr Älgfärsbiffar,kryddade med hackad lök, stark paprika, salt och peppar. Till det kokt potatis och kokt blomkål, en sky på stekfettet vatten och en tärning basilika och timjan.
Publicerat Juli 16, 201312 yr idag er det hvidvin damped pigvard med grønsager efter jordgubbe med græde kalle.
Publicerat Juli 16, 201312 yr Författare Palt, Jonsson... Du har tur du! Själv svängde jag ihop en fläskpannkaka idag, också den med krösamos!
Publicerat Juli 17, 201312 yr Palt, Jonsson... Du har tur du! Själv svängde jag ihop en fläskpannkaka idag, också den med krösamos! Jepp! Jag har lärt mig att äta denna maträtt också fast det är en konstig konsistens på den. En riktig fläskpannkaka är inte fy skam med krösamos.
Publicerat Juli 17, 201312 yr Finns dessvärre ingen tradition med sånt häromkring, jag vill ju ha den riktigt gjord om jag ska prova.
Publicerat Juli 17, 201312 yr Finns dessvärre ingen tradition med sånt häromkring, jag vill ju ha den riktigt gjord om jag ska prova. Du får göra dig en semestertripp upp till Piteå o Vicks här på forumet så kanske hon bjuder dig på riktig Pitepalt. I Pite finns palttraditionerna. https://www.google.se/search?q=Pitepalt&oq=Pitepalt&aqs=chrome.0.69i57j5j0l2.3035j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Publicerat Juli 17, 201312 yr Författare Du får göra dig en semestertripp upp till Piteå o Vicks här på forumet så kanske hon bjuder dig på riktig Pitepalt. I Pite finns palttraditionerna. https://www.google.se/search?q=Pitepalt&oq=Pitepalt&aqs=chrome.0.69i57j5j0l2.3035j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Ja, eller till paltzerian i Öjebyn och ta in en "paltschwimen"! Mmmmmmm!
Publicerat Juli 17, 201312 yr Ja, eller till paltzerian i Öjebyn och ta in en "paltschwimen"! Mmmmmmm! Ja, det kan man också göra! Jag har själv inte varit där men får väl göra ett besök där nästa gång man är åt det hållet.
Publicerat Juli 20, 201312 yr Författare Lätt lördagsmiddag på verandan... Kall vildsvinsstek, grekisk sallad, het men kall sås och bröd!
Publicerat Juli 22, 201312 yr Till kvällsmål efter 3 tim blåbärsrensning o 6 l rensade tyckte jag o frun att vi var värda lite nykokt hjortronsylt o vaniljglass till kvällsmål.
Publicerat Juli 26, 201312 yr Författare Nu kan jag inte hålla mig längre.. Kräftor, källarsval pilsner och ett par OP! Kan knappt vänta till kvällen...
Publicerat Juli 26, 201312 yr Har stått på morgonen och flått och fileat abborre, 11 firrar= 7kg. Det blir stekt abborre färskpära och gräslöksås till middag.
Publicerat Juli 26, 201312 yr Icas plocksallad är fantastisk, dock köper jag inte kycklingen då ursprunget är okänt, kycklingen köper jag vid sidan om Dagens rätt för mig blir fransyska (tyvärr inte en äkta) med Coleslaw, majskolvar och en öl Mvh // Johannes
Publicerat Juli 26, 201312 yr Icas plocksallad är fantastisk, dock köper jag inte kycklingen då ursprunget är okänt, kycklingen köper jag vid sidan om Dagens rätt för mig blir fransyska (tyvärr inte en äkta) med Coleslaw, majskolvar och en öl Mvh // Johannes I Kalix är den garanterat svensk. Har frågat ICA-handlaren personligen.
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Författare Snuskigt varmt idag så varm mat var utesluten... Knul, potatissallad och rostad lök fick det bli!
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Snuskigt varmt idag så varm mat var utesluten... Knul, potatissallad och rostad lök fick det bli! Knul??? Kan man få en liten närmare beskrivning?
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Författare Knul??? Kan man få en liten närmare beskrivning? Tjälknul!
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Provade Qvarnhills recept på gremolata igår, dock inte till gris utan till en älgstek, ytterlår, blev MUMS. Köttet var mört, saftigt, och smakrikt gremolatan satte riktigt piff på det hela. Åts till middag idag, kallt kött, potatis och sås av skyn, fick massor av leverop från de ätande.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Provade Qvarnhills recept på gremolata igår, dock inte till gris utan till en älgstek, ytterlår, blev MUMS. Köttet var mört, saftigt, och smakrikt gremolatan satte riktigt piff på det hela. Åts till middag idag, kallt kött, potatis och sås av skyn, fick massor av leverop från de ätande. Se där ja! Det var verkligen gott Qvarnhills recept även om jag gjorde det på gris o åt det kallt.