Publicerat Augusti 6, 201312 yr Författare Försöker komma i stämning för min Englandssemester inom kort därför fick det bli Shepherds Pie idag! Självklart serverad med riklig mängd HP sås.
Publicerat Augusti 17, 201312 yr Äkta pitepalt var man ju tvungen att inhandla när man var i Piteå kommun idag och den ska intas till middag idag.
Publicerat Augusti 24, 201312 yr Författare OK, inte dagens men för några dagar sedan så serverade jag "haggis, tatties and neeps" på den kanalbåt vi hade hyrt för en vecka. Idag blir det något mer svenskt, gillar andra smaker men har man varit borta ett tag så längtar i alla fall jag efter traditionellt svenska smaker på maten igen.
Publicerat Augusti 24, 201312 yr Haggis ja. Jäkligt speciell smak, kan ej jämföras med något annat! Tatties och neeps finns ju dock i Sverige.
Publicerat Augusti 24, 201312 yr Författare Haggis ja. Jäkligt speciell smak, kan ej jämföras med något annat! Tatties och neeps finns ju dock i Sverige. Kryddstark pölsa... Typ!
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Gårdagens rätt, vildsvin behandlat med ömma händer enligt Qvarnhills recept, MUMS.
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Gårdagens rätt, vildsvin behandlat med ömma händer enligt Qvarnhills recept, MUMS. Det som jag o frun gjorde el. var det något annat recept?
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Kommer inte ihåg vad ni gjorde efter men min stektes i ugnen på låg värme, insmord med en blandning av smör, persilja vitlök och citronskal, mums.
Publicerat September 1, 201312 yr Kommer inte ihåg vad ni gjorde efter men min stektes i ugnen på låg värme, insmord med en blandning av smör, persilja vitlök och citronskal, mums. Ja, det låter som samma som vi gjorde.
Publicerat September 2, 201312 yr Bra smak där sidelock, hemma var gårdagens middag Pulled pork på 3 kg karre... och sen en syrlig ketchupbaserad sås och vitt bröd till. "Det är inte rätt att jag ska vara såhär mätt när det finns så mycket mat kvar..." /Patrik
Publicerat September 6, 201312 yr Författare Mannerströms surströmming å ett kvarter OP delat på två är väl lagom!?
Publicerat September 6, 201312 yr Ett helrör hade varit mer lagom att dela på. Småskvättar är ju inget att dela på.
Publicerat September 8, 201312 yr Författare Blev inspirerad av ett par inlägg i tråden och gjorde pulled pork idag fast det blev ju pulled boar i stället... Sjukt gott! Tog några extra droppar "liquid smoke" i BBQ-såsen och det var absolut inte fel.
Publicerat September 16, 201312 yr tja dagens rätt blev nötskrika ! hittade ett recept på google som jag testade. : steka brösten ganska kraftigt i äkta smör,salt,peppar. sedan ur med brösten och i med hackad lök. låt ´kryddorna och vätskan vara kvar när du steker löken. sedan i med brösten igen och på med grädde så det täcker lök och nästan brösten. låt puttra på svag värme i 5 minuter (med lock på såklart) resultatet blev ungefär: lever med löksås ! faktiskt väldigt gott ! inga bismaker/blodsmaker o sådär. jätte gott så nästa gång ta tillvara på nötskrikorna också ! inte bara duvbröst som gäller ! smaklig måltid. // L
Publicerat September 16, 201312 yr Imorgon blir det raggmunk och fläsk... Fy fan kan ju vara min paradrätt, de har fått många kvinnohjärtan på fall när jag visar vilken grym kock jag är ;-)
Publicerat September 17, 201312 yr Gryta på vildsvin, rödgul trumpetsvamp, aningen citron och oersilja, grädde över det hela kokt potatis och ett glas Morbergs lilla röda. Nåt måste man väl unna sig när man inte kan jaga, 3 av 4 löper, regnet står som spö i backen, SUCK.
Publicerat September 24, 201312 yr Mat för en fågeljägare, kokt potatis, and/rapphönsbröst med smörstekta kantareller och gele/inlagd gurka. Bättre än så här blir det inte.
Publicerat September 24, 201312 yr Författare Bjussade en kompis på Kålpudding, pärer och krösamos till lunch idag... Vi är fortfarande kompisar, ja kanske bättre än någonsin!
Publicerat September 24, 201312 yr Tyvärr blev dagens middag inställd p.g.a. för hög arbetsbelastning