Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Försöker komma i stämning för min Englandssemester inom kort därför fick det bli Shepherds Pie idag! Självklart serverad med riklig mängd HP sås.

• 2 weeks later...
  • Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Äkta pitepalt var man ju tvungen att inhandla när man var i Piteå kommun idag och den ska intas till middag idag. :yes:

Publicerat
  • Författare

OK, inte dagens men för några dagar sedan så serverade jag "haggis, tatties and neeps" på den kanalbåt vi hade hyrt för en vecka. Idag blir det något mer svenskt, gillar andra smaker men har man varit borta ett tag så längtar i alla fall jag efter traditionellt svenska smaker på maten igen.

post-3128-0-86998000-1377336090_thumb.jp

Publicerat

Haggis ja. Jäkligt speciell smak, kan ej jämföras med något annat! :) Tatties och neeps finns ju dock i Sverige. :)

Publicerat
  • Författare

Haggis ja. Jäkligt speciell smak, kan ej jämföras med något annat! :) Tatties och neeps finns ju dock i Sverige. :)

Kryddstark pölsa... Typ!

Publicerat

5 rätters på lokala pizzerian!

Publicerat

Fläskytterfilè med färsk potatis, havtornsgelè och brunsås ;)

Publicerat

Gårdagens rätt, vildsvin behandlat med ömma händer enligt Qvarnhills recept, MUMS.

Publicerat

Gårdagens rätt, vildsvin behandlat med ömma händer enligt Qvarnhills recept, MUMS.

Det som jag o frun gjorde el. var det något annat recept?

Publicerat

Kommer inte ihåg vad ni gjorde efter men min stektes i ugnen på låg värme, insmord med en blandning av smör, persilja vitlök och citronskal, mums.

Publicerat

Kommer inte ihåg vad ni gjorde efter men min stektes i ugnen på låg värme, insmord med en blandning av smör, persilja vitlök och citronskal, mums.

Ja, det låter som samma som vi gjorde. :thumbsup:

Publicerat

Pulled pork med friterad potatis och fet sås. :D

Publicerat

Bra smak där sidelock, hemma var gårdagens middag Pulled pork på 3 kg karre... och sen en syrlig ketchupbaserad sås och vitt bröd till.

"Det är inte rätt att jag ska vara såhär mätt när det finns så mycket mat kvar..."

/Patrik

Publicerat

Karré var grunden här med, och jag kände samma som du efter. ;)

Publicerat

Korv stroganoff, ris o div. grönsaker. :smile:

Publicerat
  • Författare

Mannerströms surströmming å ett kvarter OP delat på två är väl lagom!?

Publicerat

Ett helrör hade varit mer lagom att dela på. :thumbsup:  :yes:

Småskvättar är ju inget att dela på. :wink:  :tongue:

Publicerat
  • Författare

Blev inspirerad av ett par inlägg i tråden och gjorde pulled pork idag fast det blev ju pulled boar i stället... Sjukt gott! Tog några extra droppar "liquid smoke" i BBQ-såsen och det var absolut inte fel.

• 2 weeks later...
Publicerat

tja dagens rätt blev nötskrika !  :smile:  hittade ett recept på google som jag testade. : steka brösten ganska kraftigt i äkta smör,salt,peppar. sedan ur med brösten och i med hackad lök. låt ´kryddorna och vätskan vara kvar när du steker löken. sedan i med brösten igen och på med grädde så det täcker lök och nästan brösten. låt puttra på svag värme i 5 minuter (med lock på såklart) resultatet blev ungefär: lever med löksås ! faktiskt väldigt gott ! inga bismaker/blodsmaker o sådär. jätte gott så nästa gång ta tillvara på nötskrikorna också ! inte bara duvbröst som gäller !  :tongue:  :thumbsup: smaklig måltid. :smile:  // L

Publicerat

Imorgon blir det raggmunk och fläsk... Fy fan kan ju vara min paradrätt, de har fått många kvinnohjärtan på fall när jag visar vilken grym kock jag är ;-)

Publicerat

Gryta på vildsvin, rödgul trumpetsvamp, aningen citron och oersilja, grädde över det hela kokt potatis och ett glas Morbergs lilla röda. Nåt måste man väl unna sig när man inte kan jaga, 3 av 4 löper, regnet står som spö i backen, SUCK.

Publicerat

Mat för en fågeljägare, kokt potatis, and/rapphönsbröst med smörstekta kantareller och gele/inlagd gurka. Bättre än så här blir det inte.

Publicerat

Spagetti, köttfärssås, div. grönsaker o mjölk. :smile:

Publicerat
  • Författare

Bjussade en kompis på Kålpudding, pärer och krösamos till lunch idag... Vi är fortfarande kompisar, ja kanske bättre än någonsin!

Publicerat

Tyvärr blev dagens middag inställd p.g.a. för hög arbetsbelastning :ohmy:  :verymad: